Tovább húzódik a Forma-1-et is megrengető pénzügyi válság, amit a koronavírus miatti leállás indított el. A sportág elsődleges problémája, hogy világszerte korlátozzák az utazást és a tömegrendezvények megtartását, el kellett halasztani a szezon első 10 futamát, így a csapatok bevételhez sem jutnak.
A helyzetet az F1-ből élő privát istállók és azok a csapatok is megérzik, amelyeket más iparágakból, például autógyártásból finanszíroznak. Közöttük van a McLaren is, ami élve a brit kormányzat intézkedésével elsőként küldte a dolgozóit fizetett kényszerszabadságra, majd egy másik gazdaságvédő akciót kihasználva megpróbált állami kölcsönt is felvenni.
A Sky News értesülése szerint az F1-es csapatot is működtető vállalat tulajdonosi köre brit üzleti-, energiaügyi- és ipari stratégiáért felelős minisztériumhoz (BEIS) fordult azzal, hogy közpénzből finanszírozott állami kölcsönt vennének fel 150 millió font értékben, hasonlóan a Tata Steel és a Virgin Atlantic lépéséhez. A hírcsatorna szerint a megkeresést elutasították,
a McLaren szóvivője annyit erősített meg, hogy tárgyalásokat folytatnak bankokkal, befektetőkkel és a kormányzattal is arról, hogy átvészeljék a rövidtávú „üzleti zavarokat.”
Noha a McLarent nem csupán az F1-es bevételek elapadása, hanem az autógyártás visszaesése is sújtja, így sem jó hír a számukra, hogy Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója kijelentette, a csapatoknak, a promótereknek és a szponzoroknak sem fognak „ajándékot adni” a jelenlegi helyzetben.
„Arra számítunk, hogy igazságosan kezelnek majd minket, de felnőtt módjára fogjuk intézni az ügyeket, arra számítva, hogy 2021 üzleti szempontból olyan lesz, amire mindannyian számítottunk négy hónappal ezelőtt – mondta elemzőknek. – Hogy tennénk-e valamit bizonyos csapatok támogatása érdekében?
Nem jótékonysági intézmény vagyunk, de együttműködünk a partnereinkkel, hogy kitaláljuk, hogyan lépjünk előre mindenki számára észszerűen.”
Carey leszögezte, az F1 pénzügyi struktúráját szerződések szabályozzák, a csapatok javadalmazása a bevételekhez kötött, azok pedig most visszaestek. Úgy vélte, továbbra is túl sok a feltételezés azzal kapcsolatban, hogy mit hozhat a közeljövő a Forma-1-nek, ezért nem tartotta hasznosnak ezek latolgatását. „Megfelelően előrehaladott tervekre van szükség, hogy tudjuk, hol tartunk. Arra számítunk, hogy a csapatok megteszik a szükséges lépéseket, hogy átvészeljék a helyzetet.”