A koronavírus-járvány teljesen felborította a világ sportéletét és így a Forma-1-es szezont is, amelyben a csapatoktól minden téren teljes újratervezésre volt szükség. A kényszerszünet a gondosan megtervezett fejlesztési tervet is átírta, 63 napon át zárva voltak a gyárak, nem ismert a teljes idei versenynaptár, sok minden változott.
Ennek ellenére a topcsapatok nem lazsáltak, és igyekeztek kihasználni a rendelkezésre álló időt, kézzel fogható újításokat azonban hármójuk közül csak a Mercedes és a Red Bull fog a szezonnyitó Osztrák Nagydíj helyszínére vinni, a Ferrari ugyanis a hírek szerint inkább idei autója megértésére fókuszált.
Normális esetben a csapatok a tesztelést követően újításokkal érkeznek az első versenyre, majd az európai idény kezdetét jelző Spanyol Nagydíjon vetik be az első komolyabb évközben fejlesztési csomagot.
Az idény első részének elhalasztása miatt az Ausztráliába szánt újításokat azonban van, aki már fel sem teszi az autóra, a Red Bull például idei harmadik fejlesztési lépcsőjével kezdi a szezont.
„A Spielbergben használt autó nem egyezik majd azzal, amivel Melbourne-ben versenyeztünk volna – nyilatkozta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója az Auto Motor und Sportnak. – Ausztriára már az eredetileg Barcelonára tervezett fejlesztési lépcső utáni csomagot visszük, amit övez egy kis bizonytalanság, mivel anélkül váltunk a harmadik lépcsőre, hogy a pályán kipróbáltuk volna az elsőt és a másodikat. Nem volt esélyünk tesztelni, ezért feltételeznünk kell, hogy a szélcsatornából nyert adataink helyesek."
A Red Bullhoz hasonlóan a Mercedes is komoly aerodinamikai újításokkal készül.
Ahogy azt korábban James Allison technikai igazgató elmondta, a Melbourne-re tervezett és a februári tesztek végén kipróbált csomag már a tavaly karácsonyi állapotokat tükrözte, azóta a gyárleállás előttről és utánról is több fejlesztés került olyan állapotba, hogy bevethető legyen az első versenyen.
Ami a Ferrarit illeti, az olasz sajtóban korábban megjelentek az AMuS szerint nem igazak, azaz
a vörösök nem terveznek komoly fejlesztési csomagot a szezon első versenyére,
tehát nem jön vékonyabb orrkialakítás, megerősített váltó, új hátsó tengely és 30 lóerővel erősebb motor sem, mivel azzal a Ferrari az új előírások által engedélyezett két fejlesztési zsetonjánál többet kellett volna elhasználjon, valamint a szezon további részére megfosztotta volna magát a motor fejlesztésének lehetőségétől.
Csak nagyon kis változtatásokat hajtottunk végre az autón, sokkal fontosabb volt, hogy jobban megértsük az SF1000-est.
Ebben a tekintetben tettünk egy lépést előre" – nyilatkozta a Ferrari meg nem nevezett alkalmazottja. A német szaklap szerint a Scuderiát némiképp meglepte, hogy közvetlen riválisai mekkora lépést tettek az elmúlt időszakban, miközben az ő első komolyabb fejlesztésük valószínűleg csak a Magyar Nagydíj utánra várható.
A hátsóbb régiókat szemlélve az AMuS szerint a legtöbben visszafogottak voltak, a Racing Point és a Haas is ugyanazzal az autóval készül a Red Bull Ringre, mint amilyennel a végül törölt Ausztrál Nagydíjra utazott. A silverstone-i gárda később tervez bevetni egyetlen nagy fejlesztési csomagot, míg az amerikai istálló inkább kivárásra játszik, és először felméri az idei erőviszonyokat.
A McLaren, az Alfa Romeo és az Alpha Tauri ezzel szemben kisebb fejlesztésekkel készül, utóbbi már ki is próbálta azokat imolai filmes napja során. Az Alfa az idő rövidsége ellenére az eredeti versenynaptár mostani szakaszára tervezett fejlesztésekkel is elkészült, így ezekkel utazik Ausztriába.