A Haas Ausztriában nem kap továbbfejlesztett Ferrari-motort
![Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Barcelona teszt 6. nap](https://cdn.origo.hu/2023/12/uSEVYkpqff3Fnk9iL1Dd0Z36mlvT8fTLXuP6dcwdTt8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzYxMWM2ZjFhZjBkNTQ2NGE5YzYyMjg2MDcwZGZkNjBi.webp)
Korábban mi is beszámoltunk róla, hogy sajtóhírek szerint a Ferrari új specifikációjú erőforrással készül az ausztriai versenyre. A 065/2-es kódjelű motor várhatóan 15 lóerővel lesz erősebb elődjénél, amivel jelentősen csökkenthetik lemaradásukat riválisaikhoz képest.
A Ferrari jellemzően a Scuderia autóiban veti be először az új fejlesztéseket, és úgy tűnik, most is ezt a gyakorlatot követik, mivel Günther Steiner csapatfőnök szerint a Haas a szezonnyitón még biztosan nem veheti igénybe a fejlesztéseket.
„Ugyanaz a motor lesz bent, mint Ausztráliában” – idézte a Racefans egy online sajtókonferenciáról. Azt egyelőre nem tudni, hogy a Ferrari másik ügyfélcsapatával, az Alfa Romeóval mi a helyzet, de valószínűleg első körben ők sem jutnak hozzá az új fejlesztéshez.
A téli tesztek alapján a Haas és az Alfa Romeo vélhetően közel lesz egymáshoz.
A Ferrari számára azért vált kiemelt fontosságúvá a motorfejlesztés, mert az új erőforrás sokkal gyengébbre sikeredett a tavalyinál. Ez nem véletlen, hiszen az FIA-val kötött titkos megállapodásuk nyilvánvalóvá tette, hogy a maranellóiak tavalyi motorja nem felelt meg a szabályoknak, ezért teljesen újat kellett építeniük.
Ami az amerikai istálló fejlesztéseit illeti, Steiner leszögezte, csak a teljes versenynaptár bejelentése után döntenek a továbbiakról. Mindez nem véletlen, hiszen a tavalyi rossz szereplés és a válság a Haast is rendkívül nehéz helyzetbe sodorta, és az F1-ben maradása is kérdésessé vált.