A Forma-1 komolyan fontolgatja, hogy az idén a sportág történetében először fordított rajtrácsos futamot vezet be az időmérő edzés helyett, így döntve el a vasárnapi verseny rajtsorrendjét. Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson, mind a 10 csapat beleegyezése szükséges, a Mercedes azonban ellenzi az ötletet, erősítette meg Christian Horner a Sky Sportsnak. A Red Bull Racing csapatfőnöke reméli, hogy a címvédő is belátja, az újítás az F1 érdekeit szolgálja, és végül beadja a derekát.
A fordított rajtrácsos versenyek ötlete már tavaly is szóba került, akkor azonban nem talált kedvező fogadtatásra, Lewis Hamilton például úgy nyilatkozott, hogy „aki ezt kitalálták, nem igazán tudják, hogy miről beszélnek", Sebastian Vettel pedig egyszerűen baromságnak titulálta az egészet. Az idén azonban jobban fogadták a csapatok a több más versenysorozatban már régóta alkalmazott módszert.
Ennek oka, hogy azokon a helyszíneken, amelyeken dupla futamot rendeznek, így színesebbé tudnák tenni a második versenyt, amely normális esetben ugyanazokat az erőviszonyokat hozná, mint az első.
A Mercedes azonban az ő szempontjukból érthető okok miatt egyelőre nem akar ebbe belemenni, hiszen minden bizonnyal az idén is az övék a legjobb autó, így a klasszikus lebonyolítás nekik kedvezne. Christian Horner azonban pártolja a 30 percesre tervezett időmérőfutamokat. „Szerintem az idén különleges helyzetben vagyunk két futammal ugyanazon a helyszínen. Ez tökéletes időpontnak tűnik arra, hogy a másodikon kipróbáljunk valami újat. Máskülönben változatlan időjárási körülmények mellett valószínűleg ugyanazt a végeredményt kapnánk a második futamon, mint az elsőn – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Úgy tűnt, hogy a javaslat elsöprő támogatottságot kapott.
Az egyetlen ember, aki nem volt különösebben támogató, az Toto [Wolff, a Mercedes csapatfőnöke], mert úgy gondolta, hogy ez az egész belezavarna Lewis hetedik vb-címért zajló hadjáratába, mivel túl nagy változót jelentene."
A tervek szerint az időmérőfutam rajtsorrendjét a világbajnoki pontverseny határozná meg, aki vezet, az indul az utolsó helyről, aki pedig a táblázaton az utolsó, a pole-ból rajtolhat. Ez az Osztrák Nagydíj esetében azt jelenti, hogy gyakorlatilag az első verseny fordított végeredményével egyezne meg az egy héttel későbbi, szombati sprintverseny rajtsorrendje, ami a Red Bullnak is rosszul jöhet, hiszen általában jól szerepelnek Spielbergben.
„Az elmúlt két szezonban mi nyertük az Osztrák Nagydíjat, úgyhogy potenciálisan ugyanannyi veszítenivalónk van, különösen ezen a helyszínen – mondta Horner. – Szerintem ez azonban összességében nézve pozitívum lenne a Forma-1-nek. Nem igazán látom a vonzerejét annak, hogy gyakorlatilag ugyanazt a versenyt lefussuk még egyszer egy héttel később.
Ha van más formátum, amely vonzóbbá és csábítóbbá teszi a versenyt, akkor remélem, hogy a Mercedes végül támogatni fogja ezt.
Végtére is ez minden versenyzőnek és csapatnak ugyanakkora kihívást jelentene."
Horner arról is beszélt, hogy
gyakorlatilag a fordított rajtrácsos futam az egyetlen megoldás arra, hogy valahogy felkavarják a dupla versenyek második felvonását, hiszen az időjárást nem tudják befolyásolni.
„Ha az adott pályán van lehetőség más vonalvezetést használni, akkor ezt is meg lehet vizsgálni, de Ausztriában szerintem nincs ilyen. Ezen kívül még lehetne az ellenkező irányban versenyezni, de ez biztonsági okokból nyilvánvalóan nem lehetséges. Silverstone-ban lehetnek más vonalvezetések, de sajnálatos lenne, ha a fordított rajtrács lehetőségét nem használnánk ki. Ez tökéletes alkalom arra is, hogy a jövőre nézve kipróbáljunk valami mást."
Egyelőre az osztrák és a brit verseny kapcsán tűnik valószínűnek, hogy egy hetes eltéréssel két futamot rendeznek, Horner azonban az egyik mondatában elejtett egy utalást arra, hogy az F1 a szezon későbbi részében még egy ilyen duplázást tervez.