A Forma-1-es csapatoknak nem csak a szigorított körülmények és a kimerítő versenynaptár jelenthet gondot a júliusban elinduló idei szezon során, hanem az is, hogy megfelelő mennyiségű pótalkatrészt gyártsanak. A július 5-i rajtot követően gyors egymásutánban jönnek majd a versenyek, két triplázás között is csak egy hét szünet lesz, ami magában hordozza annak a veszélyét, hogy baleset esetén az adott istállónak nem lesz elég pótalkatrésze. Az ilyesmi kiküszöbölése még az olyan csapatoktól is komoly felkészülést igényel, mint a mezőny jelentős részénél nagyobb költségvetésből gazdálkodó Mercedes.
Az F1 történetében eddig egyszer, a 2018-as szezonban volt arra példa, hogy három egymást követő hétvégén is rendeztek versenyt,
most pedig rögtön két ilyennel kezdődik a szezon, amelynek későbbi részében nem kizárt, hogy lesz még példa hasonlóra.
Ez, valamint egyesektől még az Angliában bevezetett karanténszabályok is komoly tervezést követelnek meg a csapatoktól. „Dupla hétvégén elutazunk az elsőre, és vannak nálunk tartalék alkatrészek.
Ha valami gond van az első futamon, normális esetben menedzselni tudjuk a másodikat, mert van elég alkatrész. Egy harmadik verseny hozzáadása viszont azt eredményezheti, hogy hirtelen kifutunk a pótalkatrészekből"
– ecsetelte Rob Thomas, a Mercedes üzletvezetője a csapat által közzétett videóban.
Miért nem fognak a csapatok pótalkatrészek gyártásába most? – hangozhat az ésszerű kérdés. A válasz az, hogy azért nem, mert
a kalkulálható kopáson túl nem tudják megjósolni, hogy balesetekből és más, nem várt esetek miatt keletkező sérülésből mennyi lesz,
alkatrészeket pedig nem akarnak felhalmozni azért, hogy aztán ne használják őket. „
Készíthetnénk sok pótalkatrészt, de ez nagyon drága lenne és nem akarunk pazarolni, hatékonynak kell lennünk
– mondta Thomas. – Úgyhogy jó helyzetértékelésre van szükség. Meg fogjuk vizsgálni, hogy mi az, ami általában elkopik vagy megsérülhet egy versenyhétvége során, majd biztosítjuk, hogy ezeket az alkatrészeket gyorsan be tudjuk fejezni, ha szükséges.”
Mindezt úgy fogják megvalósítani, hogy nem gyártják le teljesen az adott elemet.
Félig vagy háromnegyedig legyártjuk őket, attól függően, hogy pontosan milyen alkatrészől van szó, majd reagálunk, ha arra kerül sor.
A gyárunk a sebesség és rugalmasság köré van építve, biztosítva, hogy képesek legyünk reagálni. A szerencse az, hogy hozzá vagyunk szokva ehhez, így ha probléma adódik, nagyon gyorsan orvosolni tudjuk."
A csapatoknak, köztük a Mercedesnek egy másik kérdéskörrel is foglalkozniuk kellett: előre kellett hozni a gyárban található eszközök, mint a próbapadok és szerszámok, valamint a rendszerek, mint a számítógépes infrastruktúra karbantartását, amelyet általában az augusztusi nyári szünet során végeznek. „Tudjuk, hogy a következő hat hónapot padlógázon csináljuk végig. Nagyon fontos biztosra menni, hogy ezek a rendszerek kitűnő állapotban legyenek és készen álljanak."