Max Verstappen of Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing during day three of Formula 1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 21, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Jose Breton/Pics Action/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
James Allison, a Mercedes F1 technikai igazgatója úgy véli, van okuk tartani Max Verstappentől, főleg a szezon első futamain. A brit szakember ezzel együtt bízik benne, hogy Ausztriában jobban fognak teljesíteni, mint az előző két idényben.
Kedden nyilvánosságra hozták az idei versenynaptár első nyolc futamának helyszínét és időpontját. Ahogyan arra számítni lehetett, az első két versenyt Spielbergben fogják rendezni, utána viszont nem Silverstone, hanem a Hungaroring következik.
Ez azt jelenti, hogy az első három viadal olyan pályákon lesz, ahol az években a Red Bull és Max Verstappen jó teljesítményt nyújtott. A holland pilóta az Osztrák Nagydíjat 2018-ban és 2019-ben is megnyerte, míg hazánkban tavaly megszerezte élete első pole pozícióját, a versenyen pedig Lewis Hamilton csak az eltérő stratégiájának köszönhetően tudta megelőzni.
Éppen ezért könnyen előfordulhat, hogy a 2020-as idény nem úgy kezdődik, ahogyan a 2019-es indult, és az első nagydíjhétvégéken nem Mercedes-dominanciát fogunk látni.
„Nincs kétségünk afelől, hogy Max idén félelmetes ellenfél lesz – nyilatkozta az F1 Nation podcastban James Allison, a Mercedes technikai igazgatója. – A Ferrari szintén mutatott életjeleket a teszteken, [de] úgy gondoljuk, hogy Ausztriában Max lesz az, aki ismét jól fog szerepelni, mivel a Red Bull ott általában nagyon erős.”
Az előszezoni tesztek alapján a Mercedesnek elméletileg senkitől nem kellene tartania, de egyrészt az autók némileg változhatnak a szezonnyitóig, másrészt a helyszín Barcelona volt, ahol a brackley-iek hagyományosan nagyon eredményesek.
A hibrid korszakban öt alkalommal is a Mercedes nyert, és ebből négyszer kettős győzelmet arattak. Mindössze egyszer, 2016-ban fordult elő, hogy nem az ő autójuk ért célba elsőként, amikor Hamilton és Rosberg már az első körben kiütötték egymást.
Az első verseny helyszínén viszont már nem ennyire fényes a mérlegük, legalábbis ami az utóbbi két futamot illeti. 2018-ban Hamilton és Bottas is idő előtt kiszállt a küzdelemből, ráadásul előbbinek a taktikáját is elrontották.
Egy évvel később mindkettőjüknek problémája akadt a hűtéssel, aminek következtében nem aknázhatták ki az autóban rejlő maximális potenciált. Végül a finn versenyző a 3., míg csapattársa az 5. pozícióban végzett. Allison azonban bízik benne, hogy idén jobban fognak teljesíteni.
„A tavalyi jó szereplésünket a hűtésnél elkövetett hibáink akadályozták meg, ami miatt csak pöfögtünk, messze attól a tempótól, amit valójában tudott az autó – magyarázta. – Egy évvel korábban pedig technikai hibák, valamint a biztonsági autós fázisban bemutatott baklövéseink gátoltak minket. Úgy vélem, mindannyian várjuk, hogy megérkezzünk Ausztriába, és megmutassuk, többre vagyunk képesek annál, amit az előző két idényben produkáltunk.”