A Forma-1 a lehető legnagyobb óvatossággal és körültekintéssel készül a hétvégi szezonrajtra és igyekszik minimalizálni a kockázatát annak, hogy a koronavírus beleszóljon a négyhónapos késéssel elinduló idénybe.
Cyril Abiteboul, a Renault csapatfőnöke szerint azonban továbbra is akadnak tisztázandó kérdések a biztonsági protokoll körül, szerinte ugyanis egy esetleges pozitív eset bármelyik csapatban a teljes istálló részvételét is veszélybe sodorhatja a versenyen.
Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója korábban megerősítette, hogy amennyiben pozitív esetre bukkannak, az akár egy teljes szabadedzéstől is távoltarthat egy csapatot vagy annak egy versenyzőjét, hiszen ilyenkor mindenkit le kell tesztelni, aki kapcsolatba került a fertőzött személlyel. Abiteboul attól tart, hogy bármennyire is igyekeznek magukat bebiztosítani a csapatok, és istállón belül is elkülöníteni például a két autón dolgozó szerelőcsapatot,
a kockázatot nem lehet nullára csökkenteni, és akár egy teljes napjuk is odalehet, ha valaki pozitív tesztet produkál.
„Meg kell találnunk az egyensúlyt a kockázatvállalás és a gyakorlatiasság között, ami nem könnyű. A legnagyobb kihívást ennek a kivitelezése fogja jelenteni – nyilatkozta a franciák csapatfőnöke. – Alcsoportokat hoztunk létre a csapaton belül, így ha pozitív eset történik, az az adott alcsoportra korlátozódik. Mert kockázat igenis van, erről jelenleg is párbeszéd zajlik [az FIA-val].
Fennáll a kockázata, hogy valakinek pozitív lesz a tesztje, akkor ezzel a teljes csapatot azonnal kiírja a küzdelemből, legalább arra az időszakra, amíg a többieken is elvégzik a tesztet.
Ez pedig egy teljes napba is telhet."
Kötelező tesztet ötnaponta végeznek majd a csapattagokon és mindenkin, aki a Forma-1-es cirkusszal utazik, azonban ha valaki elkezd tüneteket produkálni, azt azonnal letesztelik. Abiteboul szerint ez azt is eredményezheti, hogy ha valakinél szombat reggel merül fel a gyanú és pozitív lesz a tesztje, az adott istálló nem tud részt venni a versenyen.
Ha erre a pozitív esetre szombat reggel derül fény, akkor az a csapat nem vesz részt az időmérőn, és nem indulhat el a versenyen.
Én úgy látom, hogy még beszélnünk kell arról, hogy miként hozzuk egyensúlyba a kockázatot a józan ésszel és a részvétellel, noha teljes mértékben tisztában vagyok az FIA és a csapatok által elvégzett munkával."
Más kérdés, hogy az FIA adhat felmentést és engedélyezheti a versenyen való indulást annak, aki valamilyen oknál fogva nem tud részt venni az időmérőn,
erre a múltban is számtalanszor volt már példa, elég csak azokra a szituációkra gondolni, amikor egy versenyző műszaki hiba miatt nem gurulhatott pályára a kvalifikáción.