Július elején, zárt kapuk és szigorú biztonsági intézkedések mellett végre elindul a 2020-as Forma-1-es szezon, a koronavírus-járvány azonban továbbra is éreztetni fogja a hatását, mindez pedig nem csak a nézők hiányában nyilvánul majd meg. Nem lesznek például motorhome-ok, hogy a csapatokat konténervárosok felépítésével el tudják szeparálni egymástól, valamint mindenkit rendszeresen tesztelni fognak COVID-19-re, aki a paddockban tartózkodik.
Chase Carey, az F1 elnök vezérigazgatója az első nyolc futam bejelentése után elmondta, hogy szigorú protokollt dolgoztak ki arra az esetre, ha fertőzöttet találnak, attól pedig nem kell tartani, hogy ez az adott verseny törlését jelentené, ahogy történt az Ausztráliában. Ross Brawn sportért felelős igazgató azonban most kifejtette, hogy ettől még kihatással lehet a versenyzőkre egy-egy pozitív eset.
Hogy pontosan hogyan fog kinézni a csapatok működése a versenypálya területén, egyelőre még nem közölték, mindenesetre nagyon szigorú előírásokra kell készülni. A megfertőződést ezzel együtt nem lehet teljesen kizárni. Brawn elmondta, hogy a szerelők esetében például nem lehet elvárni, hogy betartsák a védőtávolságot, ha pedig valaki elkapja a vírust közülük, azonnal cselekedni kell.
Ha valaki tüneteket produkál, azonnal foglalkozni kell vele, izolálni kell azt a csoportot, amíg mindannyiukat le nem tesztelik
– nyilatkozta a BBC-nek. – Ha pozitív esetet találunk, akkor nagyon gyorsan izolálni tudjuk azokat az embereket, akik kapcsolatba kerültek a fertőzöttel."
Minderre azért is van szükség, hogy az adott csapat részvétele ne kerüljön veszélybe az adott futamon.
Az azonban Brawn szerint előfordulhat, hogy egy versenyzőnek ki kell hagynia akár egy teljes szabadedzést is,
mivel a koronavírus-teszt eredményére két órát kell várni, így ha közvetlenül egy edzés előtt bukkannak pozitív esetre, és a pilótát is le kell tesztelni, akkor biztosan nem tud részt venni a pályán zajló eseményekben.
Mivel istállón belül mindkét autónak saját szerelőgárdája van, még az is elképzelhető, hogy egyik versenyző edzhet, míg a másik nem. „Szerelők csoportját, akik az autón dolgoznak védőfelszerelést viselve, nagyon nehéz lenne a szociális távolságtartásra kötelezni. De nincs oka, hogy egy ilyen csoport szükségszerűen szerelők egy másik csoportjához is tartozik, akik a másik autón dolgoznak.
Úgyhogy ha valakinek pozitív lesz a tesztje az egyik csoportban, akkor azt a csoportot izolálni kell addig, amíg nem megyünk biztosra, hogy a vírus nem terjedt el. A csapat többi része ez idő alatt azonban ugyanúgy működhet"
– mondta Brawn. A sportért felelős igazgató azt már nem tartja valószínűnek, hogy egy versenyzőnek a futamot is ki kelljen hagynia koronavírus-teszt miatt, hiszen az időmérőn után már nem dolgozhatnak a szerelők a kocsin, így az óvintézkedéseket betartva elkerülhető, hogy a pilóta érintkezzen velük.