Második csapatként a Renault is megkezdte a pályán történő felkészülést a július 5-én rajtoló 2020-as szezonra, amikor 2018-as autóját a szezonnyitó Osztrák Nagydíj helyszínén állította szolgálatba.
Az első csapat a Mercedes volt, amely a szabályok adta lehetőségeket kihasználva mindkét pilótájának és a csapattagoknak is megadta az esélyt a visszarázódásra, de míg a címvédő Silverstone-ban gyakorolhatta többek között a koronavírus-járvány miatt életbe léptetett szigorú protokolt, addig a franciák a lehető legautentikusabb környezetben tehették meg mindezt.
Eddig a Mercedes, a Ferrari, a Renault, a Racing Point és az Apha Tauri jelentette be, hogy pályára gördül még az idénykezdet előtt, közülük utóbbi két istálló ráadásul idei autójával teszi mindezt, filmes nap keretein belül. Nekik 100 km-ben lesz limitálva a futásmennyiség, a többieknek azonban nincs korlát, ezt pedig a Renault ki is használta a Red Bull Ringen:
Daniel Ricciardo 115 kört tett meg a 2018-as RS18-cal, ami 496 km-nek felel meg.
A Mercedeséhez hasonlóan ez a teszt is lehetőséget biztosít a csapattagoknak arra, hogy gyakorolják a védőfelszerelések és távolságtartási szabályok melletti munkát, a Renault tagjai ráadásul az első futamon mindezt már olyan környezetben élhetik át élesben, amelyben a mostani kétnapos teszt során már megtették ezt.
Logisztikai szempontból egyébként Silverstone vagy Paul Ricard kézenfekvőbb lett volna a Renault-nak, hiszen enstone-i kasztnirészlegének előbbi, Viry-Châtillonban levő motorrészlegének utóbbi helyszín lett volna közel, de mivel Nagy-Britanniában és Franciaországban is 14 napos karanténba kell vonulnia az országba lépőknek, a csapat felének mindez nem lett volna kivitelezhető. Daniel Ricciardo után a második napra Esteban Ocon veszi át a volánt Spielbergben.