A hétvégén kezdődő Forma-1-es világbajnokság egyik nagy kérdése, hogy miként befolyásolta az erőviszonyokat a szokatlan felkészülési időszak és a koronavírus miatti kötelező gyárbezárás. A februári tesztek után az a konszenzus alakult ki, hogy továbbra is a Mercedes diktálja a tempót, de a Red Bull-Honda tűnt a második erőnek, ami ráadásul leplezte is a tempóját.
Normális esetben csak pár nap telik el a tesztelés vége és az Ausztráliába való utazás között, az idei, furcsa helyzet miatt azonban bő három hónap is elmúlt a tesztek és az első nagydíj között, ezalatt viszont a szakemberek sokáig csak otthonról dolgozhattak, a gyárakat be kellett zárni. Ez kiterjedt a motorokat építő üzemekre is, de a Honda talált egy kiskaput.
A Sportszabályzat 21.10-es pontja szerint a bezárás alól felmentést kapnak azok a gyárak, amelyek olyan országban találhatók, ahol a törvények vagy a szakszervezetek más időbeosztást írnak elő. Ebben az esetben a gyárak „kicserélhetnek” napokat aszerint, hogy a helyi rendelkezések mikor kívánják meg a bezárást. Ennek köszönhetően
a Honda csak részlegesen zárt be akkor, amikor a többi gyártó leállt, Szakurában tovább zajlott a munka, és csak ezután szüneteltetik a munkát.
Ennek köszönhetően a japánok tovább dolgozhattak az erőforráson, ami lényeges fejlemény lehet, tekintettel arra, hogy a szezon elején használatos specifikációt lényegében be kell fagyasztani, és a gyártók az idén csak egy alkalommal növelhetik az MGU-K, az akkumulátorok és a vezérlőelektronika teljesítményét.
Az F1.com úgy értesült, hogy az Ausztráliába és az Ausztriába szánt erőforrások nem egyformák, a Honda továbbfejlesztett egységeket ad a Red Bull és az Alpha Tauri versenyzőinek is, így az élcsapat jobb eséllyel veszi fel a versenyt az idén rendhagyó módon fekete színben rajthoz álló Mercedesszel, a divatmárkát reklámozó középcsapat pedig a mezőny hátsó traktusában kelthet felfordulást.
A portál szerint a Honda a teljesítményt és a megbízhatóságot is fejlesztette,
előbbit tesztpadi eredmények is visszaigazolták, azt viszont természetesen nem tudni, hogy az európai ellenfelek milyen újításokkal rukkolnak elő. A motorfejlesztés mellett a Red Bull sem volt tétlen, a padlólemezen és az első szárnyon is fejlesztettek, ezeket Alexander Albon már ki is próbálta a múlt héten, Silverstone-ban.