Daniel Ricciardo az elsők között ülhetett újra Forma-1-es autóba a koronavírus-járvány utáni újrakezdés előtt, nála csak Lewis Hamilton és Valtteri Bottas kóstolhatott bele hamarabb abba, hogy milyen lesz július elején elkezdeni végre az idei szezont. Az ausztrál versenyző jól érezte magát a tavalyelőtti Renault-ban, amelyet vezetve szerinte nagyon is érezni lehetett, hogy mennyit fejlődött a csapat és a teljes Forma-1. Az F1 Nation podcastnak a hétszeres futamgyőztes azt is elmondta, mostani vagy két évvel ezelőtti csapatváltása-e a nehezebb.
Ricciardo 2018 nyarán jelentette be, hogy hat közös év után (2012-ben és 2013-ban még Toro Rossót vezetett) elhagyja a Red Bull-családot, és a Renault-hoz szerződik. A franciákkal kétéves szerződést írt alá, amelyet ugyan kitölt, de mindössze egy idény után úgy döntött, hogy továbbáll, és 2021-től már a McLaren pilótája lesz.
Úgy érzi, hogy mostani döntését nehezebb volt meghoznia.
„Versenyek hiányában az embernek hinnie kell. Emiatt izgalmasabb ez a váltás, mint az előző. A tavalyi év a legjobb referencia. A McLaren körül volt a legnagyobb a felhajtás, mindenki közül ők fejlődtek a legnagyobbat, úgyhogy ez biztató. Ez minden, amire alapozhattam, és döntöttem a jövőmről. Motorbeszállítót váltanak, még ezt is hozzávéve egyáltalán nem volt könnyű döntés.
A tavalyelőtti váltásnak megvolt a folyamata. Változásra volt szükségem. Ez a mostani nem volt olyan egyértelmű.
Tavaly nem értük el, amit akartunk. Nem tudom. Nem volt könnyű, az idő majd megmondja [hogy jól döntöttem-e]."
Az idén mindenesetre azonban még a Renault színeiben versenyez, a héten pedig a Red Bull Ringen újra autóba ülhetett, a csapat két napot készült ugyanis az első verseny helyszínén a tavalyelőtti modellel. „Jó volt visszaülni az autóba. Az első pár körben kicsit idegenül éreztem magam, de ez is olyan, mint bármi más, amit egész életében csinál az ember. Nem tart sokáig, mire újra elkezd ráérezni, és nagyon gyorsan nagyon normális érzés lesz."
Az ausztrál abba is beavatta a hallgatókat, hogy milyen volt a szigorú óvintézkedések közepette dolgozni.
Ez egyértelműen más volt, a megbeszéléseket videón folytattuk. A legtöbben ugyanabban a teremben ültünk, de biztonságos távolságra, ezért videokonferencián folyt a megbeszélés.
A garázsban mindenki maszkot viselt, valamint a távolságra is jobban ügyelt. Bármilyen változáshoz időbe telik alkalmazkodni, de idővel sikerülni fog."
Ami a tavalyelőtti kocsit illeti, egyértelműen érezte, hogy az nem olyan jó, mint a tavalyi, még ha nem is futhatott igazán lágy keverékű abroncsokon, hiszen az ilyen teszteken a csapatok csak a Pirelli demogumijait vehetik igénybe.
Nem, nem volt olyan jó, mint a tavalyi autó. Fejlődtünk tavaly,
de nyilván már az R.S.20-at is vezethettük tesztelésen, mielőtt kitört a járvány. Két év alatt sokat léptünk előre. Jó érzés volt vezetni egy kétéves autót, mert megmutatja, hogy mekkorát fejlődött a sport."