SPIELBERG, AUSTRIA - JUNE 29: Sparks fly behind Nico Hulkenberg of Germany driving the (27) Renault Sport Formula One Team RS18 on track during practice for the Formula One Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on June 29, 2018 in Spielberg, Austria. (Photo by Patrik Lundin/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta, hogy ők is tartanak visszaszokó tesztet az idei első verseny előtt, valamint tett egy érdekes kijelentést a Renault-ról, amely ha valóban helytálló, bajba sodorhatja a franciák gyári csapatát.
A Mercedes és a Ferrari után a Red Bull-ról is kiderült, hogy nem hagyja ki az alkalmat arra, hogy gyakoroljon egy kicsit a július 5-i szezonnyitó előtt. A sokak szerint a Mercedes idei egyedüli kihívója az angliai Silverstone-ban biztosít felkészülési lehetőséget versenyzőinek és csapattagjainak. A bikások a Mercedesszel, a Ferrarival és a Renault-val ellentétben az idei autót fogják használni.
Noha valódi teszteket nem végezhetnek, a koronavírus-járvány miatt bevezetett biztonsági protokoll gyakorlása és a pilóták visszarázódása miatt a legtöbb csapat fontosnak tartja, hogy pályára lépjen a szezonkezdet előtt. A Mercedes, a Renault és a Racing Point már meg is tette ezt, előbbi kettő kétnapos gyakorlást szervezett 2018-as autójával, hogy kilométerkorlátozás nélkül körözhessen. Utóbbi az egyik filmes napját használta fel, ahogyan fogja azt a Red Bull is.
Az Osterreichnak nyilatkozó Helmut Marko elmondta: június 25-én csütörtökön Max Verstappen és Alex Albon fogja filmes napon vezetni az RB16-ot legfeljebb 100 km erejéig.
A Red Bull tanácsadója a gyakorlásokkal kapcsolatban egy érdekes megjegyzést is tett a Renault spielbergi tesztjéről.
A Renault-nak kétéves kasztnit kellett használnia, de az autóban az új motor volt.
A megbízhatósága lenyűgözött. Azon gondolkoztam, bölcs dolog volt-e megengedni nekik, hogy kibéreljék a Red Bull Ringet."
Marko szavai azért különösek, mivel a szabályok kikötik, hogy a két évnél régebbi autókkal való gyakorlás esetében a gumikat leszámítva (azokat a Pirelli szolgáltatja) az autó minden paraméterének meg kell egyeznie az eredetivel, tehát az abban a szezonban használtakkal, amelyből a kocsi való. Így amennyiben a Renault jelenlegi erőforrását építette az R.S.18-ba, azzal szabályt szegett.
Nem mindenki tartja fontosnak a szezon előtti gyakorlást
A Mercedes, a Renault, a Racing Point és a Red Bull mellett előreláthatóan még két istálló, a Ferrari és az Alpha Tauri fog bejáratást tartani, a maranellóiak mindezt június 23-án, kedden teszik meg Mugellóban. Akik eltekintenek ettől, az a Williams, a McLaren, az Alfa Romeo és a Haas. Utóbbi csapatfőnöke szerint nem rossz dolog így készülni, de ők meglesznek nélküle.
Nem tartunk bejáratást, mert el kellene használnunk hozzá egy filmes napot, valamint a kapacitásunk sem teszi lehetővé
– mondta Günther Steiner az Autosportnak. – A versenyzők készen állnak, nem hiszem, hogy sok edzésre lenne szükségük. Persze jó dolog, de számunkra most nem ez élvez prioritást."
„Nem tagadom, hogy előnyt jelent, de nem nagyot. A srácok dolgoznak Banbury-ben, hogy összerakják a kocsit, és ott is be kell tartaniuk a távolságot, úgyhogy emiatt nem aggódom. Az új protokollt pedig a gyárban gyakoroljuk a pálya helyett” – válaszolt Steiner arra a kérdésre, hogy nem lesznek-e hátrányban amiatt, hogy nem tudták előre gyakorolni az óvintézkedések mellett végzendő munkát.
Ezt egy kicsit ürügynek is használják a bejáratáshoz, amihez ha rendelkezésre állnak az anyagiak, akkor természetes, hogy az ember meg szeretné ejteni.
Ahogy mindig is, ezekben a dolgokban kockázatosabban járunk el, mert tudom, hogy jó embereink vannak, akik megbirkóznak a helyzettel."