Március vége óta a Forma-1 virtuális futamokkal pótolja az elmaradt versenyeket, hogy ha nem is teljesen, de részlegesen kielégítse a szurkolók elvonási tüneteit. Az idény azonban 3 hét múlva elkezdődik, így a mai kanadai futammal véget ért a sorozat, hiszen a szezonnyitó közelsége miatt a Paul Ricard-on már nem tartanak futamot.
A jelenlegi F1-es pilóták közül a megszokott hat névből csak hárman (Alexander Albon, George Russell, Nicholas Latifi) voltak ott a mezőnyben, mivel Charles Leclerc, Lando Norris, valamint Antonio Giovinazzi a virtuális Le Mans-i 24 órás versenyen vett részt ezen a hétvégén. Ahogyan Pierre Gasly is, aki viszont a múlt heti alkalomhoz hasonlóan ott volt az indulók között, ellentétben Valtteri Bottasszal, aki az utolsó pillanatban mondta le a szereplést. Helyette Anthony Davidson ugrott be.
Az utóbbi három alkalommal dobogós helyen végző egykori Sauber- és Haas-versenyzőt, Esteban Gutiérrezt szintén láthattuk a rajtrácson. Ismét csatlakozott a mezőnyhöz az a Guanyu Zsu is, aki eddig kettőből két dobogós helyezést tudott felmutatni. Visszatért a rajtrácsra a tavalyi halálos F2-es baleset túlélője, Juan Manuel Correa is.
Mellettük néhány olyan pilótával is találkozhattunk, akinek a családneve ismerősen csenghet.
Nicolas Hamilton (Lewis féltestvére), Pietro Fittipaldi (Emerson unokája), illetve David Schumacher (Ralf fia, Michael unokaöccse) ugyanis egyaránt ott volt az indulók között. A korábbiakkal ellentétben viszont labdarúgók már nem színesítették a mezőnyt, mivel szépen lassan minden európai topliga újraindul.
A várakozásoknak megfelelően Russell szerezte meg a pole pozíciót. A Williams pilótája 1:07.494 másodperces időt autózott, 4 és fél tizeddel megelőzve Albont és további 2 tizeddel Latifit. Gasly a 8. pozícióban végzett.
A brit versenyző teljesítményéről sokat elmond, hogy ideje a profi esportolók között is a 4. helyre lett volna elég.
A rajtnál az élmezőnyben nem változott a sorrend, a három F1-es pilóta megtartotta pozícióját. Russell azonban rögtön elhúzott riválisaitól, és a 2. kör végére már több mint 1 másodperccel vezetett Albon előtt. A Red Bull versenyzője ráadásul érdekes kalandba keveredett, hiszen hirtelen visszaesett az 5. helyre, majd nem sokkal később valahogyan visszakerült eredeti pozíciójába.
A 4. körben bekövetkezett az első komoly dráma, hiszen Latifi megpörfült és visszaesett a 11. helyre. Ennek következtében Gutiérrez örökölte meg a 3. pozíciót, aki mögött Caio Collet szorosan autózott a Renault-val. A 6. körben úgy nézett ki, hogy meg is támadja riválisát, de helyette inkább bement a bokszba.
Egy körrel később Russell és Albon is meglátogatta a bokszutcát, és mindketten közepesre cserélték a lágy keveréket. Ez azért volt meglepő, mert úgy tűnt, hogy a Williams versenyzőjét azonos stratégián lehetetlen lesz megfogni. A 9. körben ráadásul a thai-brit pilóta 3 másodperces időbüntetst kapott.
A következő körökben az élmezőnyben nem változott a helyzet, azt leszámítva, hogy Russell folyamatosan növelte előnyét. Hátrébb azonban volt némi akció, többek között Davidson és a Tiametmarduk néven versenyző videós, Ben Daly között. A csatájuknak az lett a vége, hogy mindketten a Bajnokok Falában kötöttek ki. Nem sokkal később a McLarent vezető Daly egyszerre előzte meg Latifit és a Ferrari volánja mögött ülő Callum Ilottot, amivel feljött a 7. pozícióba.
A 22. körig viszonylag eseménytelenül zajlott a futam, amikor az első három helyezett ismét kiállt a bokszba, és újakra cserélték a használt lágyakat.
Pár másodperccel később Albon megkérdezte Russellt, hogy nem akar-e esetleg lelassítani annak érdekében, hogy szórakoztassák a nézőket. Nem meglepő módon a Williams pilótája erre nem volt hajlandó, bár utána valamelyest csökkent a kettőjük közötti különbség.
Az utolsó körökben már nem változott a sorrend, Russell zsinórban a 4. győzelmét aratta a virtuális futamokon, rajta kívül Albon és Gutiérrez állhatott fel a virtuális dobogóra. Ez azt jelenti, hogy a Williams pilótája 38 ponttal végzett a thai-brit versenyző előtt, aki végül a 9 pontos hátrányát ugyanakkora előnnyé alakította át Leclerc-rel szemben.
E verseny előtt rendezték a profi esportolók számára kiírt futamot, amelyen természetesen Bereznay Dániel is részt vett. A magyar pilóta a 8. helyről kezdte meg az esős futamot, de a rajt után két pozíciót javított. Az Alfa Romeo versenyzője a táv végén intermediate keverékekre váltott, de csak a 7. pozícióig tudott visszakapaszkodni. A futamot Shanaka Clay nyerte, a (szintén nem hivatalos) pontversenyben pedig Lucas Blakeley végzett az első helyen. Bereznay a tabella 5. helyén zárt.
Szombaton délután 3 órakor rajtolt el a virtuális Le Mans-i 24 órás verseny, amelyen több jelenlegi és számos egykori F1-es pilóta is részt vett. A viadalon összesen 50 autó sorakozott fel a rajtrácsra, közülük 30-an az LMP, 20-an a GTE kategóriát képviselték.
A mostani F1-es mezőnyből Pierre Gasly érte el a legjobb eredményt, aki többek között Jean-Éric Vergne-nyel közösen az 5. helyen ért célba. Kollégái azonban különböző okokból nem zártak ilyen jó versenyt.
Max Verstappen és Lando Norris csapata, a 20-as számú Team Redline az éjszaka folyamán vezette a futamot, amikor a holland pilótának lefagyott a képernyője, aminek következtében ütközött az Axle Motorports 21-es számú autójával. A 22 éves pilóta visszaesett a 2. helyre, de miután a Stoffel Vandoorne-t is soraiban tudó, 16-os Veloce-istálló kiállt a bokszba, újra élre állt.
Az autó azonban annyira megsérült, hogy nem sokkal később Verstappen a falnak ütközött, emiatt pedig úgy döntött, hogy feladja a versenyt. Egy piros zászló ugyan lehetővé tette, hogy visszaálljanak, de addigra már hatalmas volt a hátrányuk. Atze Kerkhof végül a 25. helyre hozta be az autót.
A történtek után Verstappen és Norris is üzent a Twitteren keresztül. Mindketten kiemelték, hogy az eseményeket nem tudták befolyásolni, előbbi pedig megköszönte a csapattársak és a mérnökök munkáját.
Az utóbbi hetekben a virtuális világban is bizonyító Fernando Alonsónak és a szintén a 14-es kocsit vezető Rubens Barrichellónak ugyancsak óriási pechje volt. A 14. pozícióból rajtoló kétszeres F1-es világbajnok a futam elején már a 10. helyen állt, amikor le akarta körözni a 94-es számú Porschét vezető Simona de Silvestrót. A manőver viszont nem sikerült, mivel nekiment riválisának, amiért 1 másodperces stop&go büntetést kapott.
Ez önmagában még nem okozott volna hatalmas problémát, viszont Alonso pont a kör végén akart kereket cserélni, és ami még fontosabb, tankolni.
Ezt azonban nem lehet a büntetés letöltésével egy időben végrehajtani, a játék pedig arra kényszerítette, hogy utóbbit tegye meg. Alonso hiába próbált tankolni, nem sikerült neki, a következő körben pedig kifogyott az üzemanyaga, és kiesett a versenyből, mielőtt csapattársai a volán mögé ülhettek volna. Verstappenékhez hasonlóan a piros zászló után ők is vissza tudtak állni, de csupán a 17. helyen végeztek.
Alonso a Twitteren úgy vélekedett, hogy a balszerencsét emberi és gépi hiba együttesen okozta. A spanyol pilóta szerint a sportfelügyelők szokatlan módon jártak el azzal, hogy akkor büntették meg, amikor már a bokszban volt. Emellett azt is megemlítette, hogy a játék nem engedte, hogy a büntetést egy körrel később töltse le.
Alonso mellett Jenson Button volt a másik F1-es világbajnok, aki ott volt a mezőnyben. A brit pilóta csapata a 9. helyen ért célba. Olivier Panis 22. pozícióban végző alakulatát egy magyar szimulátoros, Pinczés Ádám is erősítette.
A viadalt a Rebellion Williams Esport 1-es számú autója nyerte Louis Deletrazzal, Raffaelle Marciellóval, Nikodem Wisniewskivel és Kuba Brzezińskivel. A 2. pozícióért a 4-es és a 13-as kocsi vívott nagy csatát, amiből végül utóbbi került ki győztesen.
Ami a GTE kategóriát illeti, Charles Leclerc és Antonio Giovinazzi 52-es számú autója éjszaka 2. helyen állt, amikor a monacói versenyző megpördült, és visszaesett a 4. pozícióba.
Utána számos technikai hiba hátráltatta a csapatot, aminek következtében a mezőny végén találták magukat. Végül a 18. helyen, utolsóként látták meg a kockás zászlót. Mindezek ellenére Leclerc élvezte a küzdelmet, és saját Twitter-oldalán kijelentette, egyszer a valóságban is szeretne részt venni az eseményen.
A kategóriát a Porsche Esport-csapatának 93-as autója nyerte Nick Tandyvel, Ayhancan Güvennel, Tommy Østgaarddal és Joshua Rogersszel a volán mögött. Romain Grosjean istállója a dobogó alsó fokán végzett, de maga a francia pilóta nem vett részt a viadalon.