Normális esetben a mai nap az autósport idei évének egyik legfontosabb napja lenne, hiszen az F1-es Monacói Nagydíjat délután rendezték volna, az Indy 500-at pedig este tartanák meg. A koronavírus-járvány azonban közbeszólt, de ahogyan azt már megszokhattuk, a virtuális térben azért lefutották a hercegségbeli futamot.
A jelenlegi F1-es pilóták közül a hat megszokott név (Charles Leclerc, Alexander Albon, Lando Norris, George Russell, Nicholas Latifi, Antonio Giovinazzi) ezúttal is ott volt a mezőnyben. Hozzájuk csatlakozott Valtteri Bottas és Esteban Ocon, akik kollégáikhoz hasonlóan szintén a valóságnak megfelelő autót vezettek.
Az egykori Forma-1-es versenyzők közül Esteban Gutiérrez (Mercedes) és Vitantonio Liuzzi (Toro Rosso/Alpha Tauri) indult. Mellettük néhány alsóbb kategóriában szereplő pilóta is képviseltetette magát, akik közül többeknek ismerősen csengett a családneve.
Arthur Leclerc (Charles öccse, Ferrari), Nicolas Prost (Alain fia, Renault), David Schumacher (Ralf fia, Racing Point) és Pietro Fittipaldi (Emerson unokája, Haas) egyaránt ott volt a rajtrácson.
A szokásoknak megfelelően a viadalon ezúttal is részt vett néhány, nem az autóversenyzés világából érkező sportoló. Thibaut Courtois, a Real Madrid futballcsapatának kapusa a két héttel ezelőtti alkalomhoz hasonlóan most is az Alfa Romeo volánja mögött ült. Kollégája, az Arsenalban játszó, a tavalyi Premier League-szezonban társgólkirályként végző Pierre-Emerick Aubameyang Norris csapattársa volt a McLarennél. A szörfös Kai Lenny a Red Bull-lal vágott neki a versenynek.
A részvevők között szerepelt Luis Fonsi neve is, aki a Racing Pointban küzdött meg a mezőny többi tagjával. A puerto ricói énekes 2017-ben, a Despacito című slágerével robbant be a zenei köztudatba.
A18 perces időmérő esőben zajlott. A körülmények nagy meglepetést okoztak, a pole pozíciót Fittipaldi szerezte meg 1:22.406 másodperces idővel, 1 tizeddel megelőzve Russellt. Mögöttük Schumacher és Louis Deletraz végzett, míg az idősebbik Leclerc az 5., Giovinazzi a 7., Bottas a 8., Norris a 9., Albon a 10., Latifi a 12., míg Ocon a 17. lett. Deletraz, Norris és Latifi azonban 5 rajthelyes büntetést kaptak.
A 39 körös verseny már száraz körülmények között zajlott. Russell lerajtolta Fittipaldit, az 5. helyről induló Arthur Leclerc pedig feljött a 2. helyre. A brazil versenyzőt később Schumacher és a másik Leclerc is megelőzte. Hátrébb viszont tömegbaleset volt, amibe Bottas és Giovinazzi is belekeveredett.
A 3. körben Charles Leclerc a Grand Hotel-hajtűkanyarban bebújt Schumacher mellé, és akkor ugyan még nem sikerült az előzés, de a Portier-ben már elment a Racing Point mellett. Azonban nem sokkal később a monacói pilóta kapott egy 3 másodperces büntetést.
A 6. körben az alagút utáni sikánban Gutiérrez is megelőzte a német versenyzőt, amit Albon is megpróbált, azonban neki már nem sikerült, és megprödült. A thai pilóta visszaesett a 9. pozícióba, ráadásul őt is szankcionálták.
A 8. körben Arthur Leclerc kiálltt a bokszba, és közepesről közepes gumikra váltott. A monacói versenyző a 8. helyre jött vissza, viszont az egy körrel később váltó bátyját Gutiérrez átugrotta. Eközben a 2. helyen álló Schumachert Fittipaldi és Norris is átugrotta, de akkor közülük még senki nem volt kint a bokszban.
A 15. körben egy ötös fogat alakult ki, aminek élén a 3. helyen autózó McLaren-pilóta volt. Gutiérrez volt a legagresszívabb, de végül ő járt a legrosszabbul, hiszen a sikánban megpördült, és visszaesett a 7. pozícióba.
A 18. körben Norris és a két Leclerc csatázott, és a Saint Devote-ban az ifjabbik monacói versenyző járt pórul, mivel a falnak ütközött, és megpördült. Mögöttük Gutiérrez folytatta ámokfutását, és Albont úgy előzte meg, amiért a valóságban biztosan büntetést kapna.
A következő pár kör viszonylag eseménytelenül zajlott, de a 22. körben Arthur Leclerc megtámadta Albont. A Red Bull pilótája egy ideig tudta tartani riválisát, de a 24. körben a Ferrari versenyzője elment mellette, és feljött a 4. helyre. Bátyja szintén előzött egyet, így Fittipaldi a 3. pozícióba szorult vissza.
A 27. körben a brazil pilóta is kiállt a bokszba, de túl gyorsan hajtott, ezért 5 másodperces büntetést kapott. Egy körrel később Russell is teljesítette a kerékcseréjét. A brit versenyző több mint fél perccel vezetett, így simán visszajött az idősebbik Leclerc elé.
Gutiérrez megelőzte Arthur Leclerc-t, majd bátyját is üldözőbe vette. A mexikói pilóta a 36. körben érte utol riválisát, de hiába volt sokkal gyorsabb nála, nem tudta megelőzni. Egészen a 37. körig, amikor megforgatta a 22 éves pilótát. Mögöttük a másik Leclerc vívott csatát Albonnal, és a thai versenyző végül a hajtúkanyarban ment el riválisa mellett.
Russell végül majdnem 40 másodperccel nyert, rajta kívül Gutiérrez és Leclerc állhatott fel a virtuális dobogóra. Albon a 4., Norris a 7., Latifi a 8., Bottas a 11., Giovinazzi pedig a 15. helyen ért célba. Ocon már a rajt előtt kilépett a játékból.
Russell zsinórban második futamgyőzelmét aratta, a nem hivatalos pontversenyben pedig 4 pontra megközelítette az idősebbik Leclerc-t. A következő futamot két hét múlva, a virtuális bakui pályán rendezik.
E verseny előtt egy órával kezdődött a profi szimulátorosok számára kiírt futam, amelyen természetesen Bereznay Dániel is részt vett. A magyar versenyző az 5. legjobb időt autózta az időmérőn, de egy büntetésnek közönhetően eggyel előrébb került a rajtrácson. A startnál megtartotta a 4. helyet, és bár a bokszkiállások után egyet előrelépett, Brendon Leigh végül vissza tudta előzni. A futamot Lucas Blakeley nyerte, aki a (szintén nem hivatalos) bajnokságot is vezeti. Bereznay a tabella 4. helyén áll.
Szombaton megrendezték a Veloce Esports Not The GP elnevezésű sorozatának monacói fordulóját, ahol Leclerc, Norris és Latifi is részt vett. Az időmérő edzésen hármuk közül a Ferrari pilótája autózta a legjobb időt, ami a 3. helyre volt elegendő. A brit versenyző a 7., míg a kanadai a 8. pozícióból várhatta a rajtot.
Az indulásnál Leclerc megtartotta helyét, de a Portier-ben nekiment annak a Cem Bölükbaşı-nak, akivel a korábbi fordulókban több emlékezetes csatát vívott.
Ennek következtében a TRL Limitless néven versenyző James Doherty mindkettőjüket megelőzte, de ami a monacói pilóta számára még nagyobb baj volt, hogy megsérült az első szárnya.
Nem sokkal később a török esport-pilóta megelőzte a Ferrari versenyzőjét, miután az alagút utáni sikánban kifékezte őt. A nem teljesen ép autó mellett Leclerc-t az időbüntetések is hátráltatták, amit a játék nagyon szigorú módon osztott ki a pályát elhagyó pilótáknak.
Miután másodszor is kiállt a bokszba,a 22 éves versenyző a szintén küszködő Norris mögé, a 12. helyre tért vissza.
Négy körrel a vége előtt, miután oda-vissza előzték egymást, a McLaren pilótája falnak ütközött, és kiesett a versenyből. Ennek következtében Leclerc-nek nem kellett csatáznia a 11. helyért.
Az F1-es pilóták becsületét Latifi mentette meg, aki a 3. helyen végzett a versenyen. Az utolsó körben ugyan a Tom97 néven versenyző Tom Martinez megforgatta a kanadai pilótát, de a népszerű videós sportszerűen visszaengedte őt maga elé. A versenyt az élről induló James Baldwin nyerte.
A fordított rajtrácsos futam érdekessége az volt, hogy villanyfényben rendezték meg. Sokáig a 2. helyről induló Courtois vezetett, majd amikor a belga kapus kiállt a bokszba, csapattársa, a tavalyi halálos F2-es baleset túlélője, Juan Manuel Correa örökölte meg az 1. helyet.
Végül azonban a verseny legelején kereket cserélő Martinez győzedelmeskedett. Leclerc egészen a 18. körig a 2. pozícióban haladt, de a Grand Hotel-hajtűkanyarban Bölükbaşı megforgatta őt, ezért végül csupán tizenkettedikként ért célba. Latifi 7. lett, míg Norris ezúttal sem látta meg a kockás zászlót.
Szombaton folytatódott a The Race által szervezett All Star Series, és a mezőny Indianapolisba látogatott, hogy legalább virtuálisan versenyezzenek a legendás oválpályán. Fernando Alonso a múlt heti alkalomhoz hasonlóan most is részt vett a Legends Trophyn, és a kétszeres F1-es világbajnok ezúttal sokkal jobban szerepelt.
Az időmérőt 2003 ralivilágbajnoka, Petter Solberg nyerte, mindössze 9 ezredmásodperccel Jenson Button, valamint az IndyCarban szereplő Oriol Servià előtt.
Alonso további 2 ezredet kapva a 4. lett. A repülőrajt után a két F1-es világelső került az élre, és mivel a háromszoros Indy 500-győztes Dario Franchitti az első körökben balesetet szenvedett, hamar egyértelművé vált, hogy az elsőség közöttük fog eldőlni.
A 20 perces futam utolsó körét Alonso kezdhette meg az élről, ami azt jelentette, hogy Buttonnak lehetősége volt a célegyenesben, a szélárnyék segítségével előznie. 2009 világbajnoka azonban nem tudott elmenni riválisa mellett, és 7 századdal kikapott a spanyol versenyzőtől. A 3. helyért Jan Magnussen és Tiago Monteiro küzdött, a virtuális dobogóra végül a dán pilóta állhatott fel.
Az időmérő edzéssel ellentétes sorrendű rajtráccsal induló második futamon Alonso a 21. helyről startolt. A 38 éves pilóta azonban már az 1. kör végén a 6. helyen találta magát, és Monteiróval együtt szépen lassan mindenkit maguk mögé utasítottak.
A két versenyző szinte végig oda-vissza előzgette egymást, de az utolsó körben a lekörözéseknek köszönhetően Alonso fél másodperces előnyt épített ki, amit a portugál pilóta már nem tudott visszahozni. A kétszeres F1-es világbajnok normál körülmények között ma akár a Triple Crown-t is megszerezhette volna, de így be kellett érnie egy esport-eseményen aratott duplázással. A 3. helyet Hélio Castroneves szerezte meg.
Mario Andretti mindkét versenyen részt vett. 1978 F1-es világbajnoka az időmérőn a 19. helyet szerezte meg, az első futam elején pedig balesetbe keveredett, és egy kört veszített.
Utána viszont tudta tartani az élmezőny tempóját, azonban végül nem látta meg a kockás zászlót. A 80 éves expilóta a második versenyt a 19. pozícióban fejezte be. A bajnokságot továbbra is Button vezeti, ráadásul a brit pilóta növelte előnyét Emanuele Pirróval, valamint a többi üldözővel szemben.
A hivatásos autóversenyzők között Agustin Canapino, valamint Harry Tincknell aratott győzelmet, a pontversenyben pedig Gutiérrez megtartotta első helyét Nicki Thiim előtt. A profi szimulátorosoknál Rudy van Buren, valamint Kuba Brzeziński örülhetett, a tabellán pedig Bono Huis áll az élen. A Legends Trophyval ellentétben mindkét mezőny azon a vonalvezetésen versenyzett, amit 1999 és 2007 között a Forma-1 is használt.
Lando Norris szerdán ismét részt vett a Supercars virtuális bajnokságának aktuális fordulójában. A McLaren pilótája ezúttal is a részben Zak Brown által birtokolt Walkinshaw Andretti United színeiben szerepelt, és múlt héten aratott győzelme után újabb jó szereplésben bizakodhatott.
Az első versenyt a charlotte-i oválpályán tartották, a 20 éves versenyző pedig a 2. helyet szerezte meg az időmérőn. Sőt, a 4. körben meg is előzte a pole pozícióból induló Anton de Pasqualét, de Shane van Gisbergen nem hagyta nyugodni, és kétszer is megelőzte a brit pilótát.
Nem sokkal később Norris megcsúszott, aminek következtében visszaesett a 3. helyre, pár pillanattal később pedig már az 5. pozícióban találta magát. A 17. körben a McLaren versenyzője ki akart állni a bokszba, ezért lassított, de ketten is nekimentek, ami miatt megpördült, így elszálltak a győzelmi esélyei. 10 körrel a vége előtt egy biztonsági autós fázis megadta neki a lehetőséget, hogy jó helyen fejezze be a versenyt, azonban tömegbalesetbe keveredett, így végül csupán a 18. helyen zárt.
A következő két futamot Daytonában teljesítette a mezőny. Az első versenyen Norris a 6. pozícióból indult volna, de rossz internetkapcsolata miatt csak a bokszból vehette üldözőbe a mezőnyt, így csupán a 14. pozícióban látta meg a kockás zászlót. A következő futamon ugyaninnen rajtolt, és bár egészen a 6. helyig sikerült felzárkóznia, végül motorhiba miatt kiesett.