Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas megúszta büntetés nélkül, hogy a Magyar Nagydíj rajtjánál már a piros lámpák kialvása előtt bemozdult. Michael Masi versenyigazgató szerint erre igen egyszerű a magyarázat.

Noha végül demoralizáló fölénnyel nyerték meg a 35. Magyar Nagydíjat, a Mercedesnél sem volt minden kerek a verseny során. Valtteri Bottas egy kormányán felvillanó fény miatt kiugrott a rajtnál, a futam végén pedig kisebb káosz alakult ki a csapaton belül Lewis Hamilton extra kiállása körül.

Ami a finn pilótát illeti, Michael Masi versenyigazgató a nagydíj után elmondta, miért nem kapott büntetést a piros lámpák kialvása előtt bemozduló versenyző. Közben Toto Wolff csapatfőnök beismerte, hogy Hamilton kerékcseréjével kapcsolatban nem végeztek jó munkát a kommunikáció terén.

Forma-1, Magyar Nagydíj, F3, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, F3, baleset, Federico Malvestiti
Forma-1, Magyar Nagydíj, Mick Schumacher, Prema, F2
Forma-1, Magyar Nagydíj, Mick Schumacher, Prema, F2
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lawrence Stroll
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, baleset
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj rajt
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Williams Racing, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj rajt
Forma-1, Lando Norris, George Russell, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, Ocon, Renault, Mercedes, Hamilton
Forma-1, Magyar Nagydíj, Stroll, Racing Point, Grosjean, Haas
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Haas F1 Team, Kevin Magnussen, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Red Bull, Alpha Tauri, Magyar Nagydíj, bokszkiállás
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Magyar Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, McLaren, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Red Bull, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Mercedes, Valtteri Bottas, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Renault, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Vettel, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, Stroll, Leclerc, Bottas, Racing Point, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Pérez, Racing Point
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Norris, McLaren
Forma-1, Magyar Nagydíj, Verstappen, Bottas, Red Bull, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Faluvégi Péter
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Valtteri Bottas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Peter Bonnington, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, Magyar Nagydíj

Még szabad szemmel is jól látható volt, a visszajátszásokból pedig egyértelműen kiderült, hogy Valtteri Bottas autója már a rajtlámpák kialvása előtt mozgásba lendült a Magyar Nagydíj rajtjánál, majd megtorpant, hogy másodjára végül a többieknél rosszabb ütemben induljon el, ezzel számos pozíciót veszítve. A finn pilóta a bemozdulás ellenére megúszta a büntetést, az FIA versenyigazgatója szerint pedig ennek oka egyszerű:

a sportszabályzat ide vonatkozó pontja szerint a bemozdulása még a határértéken belül volt.

Egy versenyző akkor ugrott ki a rajtnál, ha a „rajtjelzés előtt mozgásba lendült az autója, amit az FIA által szállított és hitelesített, minden egyes autón megtalálható jeladó hivatott eldönteni" – áll a szabályzatban.

„Világosan részletezve van a sportszabályzatban, hogy mi számít rossz rajtnak, a folyamat évek óta ugyanaz.

– mondta Masi, aki felemlegette Sebastian Vettel tavalyi szuzukai esetét, amelynél szintén nem büntettek, holott a négyszeres világbajnok is bemozdult a lámpák kialvása előtt. – Ahogyan azt tavaly Japánban is láthattuk, ez a határérték a döntő tényező, úgyhogy nem is kellett tovább vizsgálni az esetet. Rögtön egyeztettünk az időmérést végzőkkel, ők minden adatot megnéztek, és ezzel le is zártuk a kérdést."

A bemozdulás

Bottas a harmadik helyig kapaszkodott vissza, miközben csapattársa kényelmes előnnyel vezetett, ami lehetővé tette, hogy négy körrel a vége előtt feltegyék neki a lágy abroncsokat, hogy azokkal megfussa az extra pontot érő leggyorsabb kört. Toto Wolff a futam után azonban elárulta, hogy

kisebb zűrzavar alakult ki a csapatnál emiatt, előzetesen ugyanis azt a döntést hozták, hogy bármi is lesz, nem állnak ki.

„A kommunikációnk nem volt valami nagyszerű ebben a kérdésben. A futam reggelén megegyeztünk, hogy nem fogunk extra kiállást beiktatni a leggyorsabb körért, mivel túl nagy kockázatot rejt.

Egy vagy két másodperccel Verstappen elé jött volna vissza, aztán ez két és fél másodperc lett, majd utolérte a lekörözötteket. Vele is kommunikáltunk, a végére pedig kisebb zavarodottság lett úrrá, majd négy körrel a vége előtt kiállt."

Forma-1, Magyar Nagydíj, F3, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, F3, baleset, Federico Malvestiti
Forma-1, Magyar Nagydíj, Mick Schumacher, Prema, F2
Forma-1, Magyar Nagydíj, Mick Schumacher, Prema, F2
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lawrence Stroll
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, baleset
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj rajt
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Williams Racing, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj rajt
Forma-1, Lando Norris, George Russell, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, Ocon, Renault, Mercedes, Hamilton
Forma-1, Magyar Nagydíj, Stroll, Racing Point, Grosjean, Haas
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Haas F1 Team, Kevin Magnussen, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Red Bull, Alpha Tauri, Magyar Nagydíj, bokszkiállás
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Magyar Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, McLaren, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Red Bull, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Mercedes, Valtteri Bottas, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Renault, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Vettel, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, Stroll, Leclerc, Bottas, Racing Point, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Pérez, Racing Point
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Norris, McLaren
Forma-1, Magyar Nagydíj, Verstappen, Bottas, Red Bull, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Faluvégi Péter
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Valtteri Bottas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Peter Bonnington, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, Magyar Nagydíj

A csapatfőnök szerint sokat fognak tudni tanulni a mérnökök közötti, valamint a Hamilton és versenymérnöke közötti rádióforgalom kielemzéséből, ami szerinte "nem volt első osztályú, de végtére is az eredmény az, ami számít."

Hamilton is elismerte, hogy volt kockázat a kiállásban, de úgy érezte, hogy szüksége van az extra pontra, mivel 2007-ben már megtapasztalta, hogy milyen egy ponttal elbukni egy világbajnoki címet, ezért szerinte az volt a helyes döntés, hogy kihozták lágy gumikért.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!