Noha végül demoralizáló fölénnyel nyerték meg a 35. Magyar Nagydíjat, a Mercedesnél sem volt minden kerek a verseny során. Valtteri Bottas egy kormányán felvillanó fény miatt kiugrott a rajtnál, a futam végén pedig kisebb káosz alakult ki a csapaton belül Lewis Hamilton extra kiállása körül.
Ami a finn pilótát illeti, Michael Masi versenyigazgató a nagydíj után elmondta, miért nem kapott büntetést a piros lámpák kialvása előtt bemozduló versenyző. Közben Toto Wolff csapatfőnök beismerte, hogy Hamilton kerékcseréjével kapcsolatban nem végeztek jó munkát a kommunikáció terén.
Még szabad szemmel is jól látható volt, a visszajátszásokból pedig egyértelműen kiderült, hogy Valtteri Bottas autója már a rajtlámpák kialvása előtt mozgásba lendült a Magyar Nagydíj rajtjánál, majd megtorpant, hogy másodjára végül a többieknél rosszabb ütemben induljon el, ezzel számos pozíciót veszítve. A finn pilóta a bemozdulás ellenére megúszta a büntetést, az FIA versenyigazgatója szerint pedig ennek oka egyszerű:
a sportszabályzat ide vonatkozó pontja szerint a bemozdulása még a határértéken belül volt.
Egy versenyző akkor ugrott ki a rajtnál, ha a „rajtjelzés előtt mozgásba lendült az autója, amit az FIA által szállított és hitelesített, minden egyes autón megtalálható jeladó hivatott eldönteni" – áll a szabályzatban.
„Világosan részletezve van a sportszabályzatban, hogy mi számít rossz rajtnak, a folyamat évek óta ugyanaz.
A döntést az autóra szerelt jeladó alapján hozzák meg, valamint a pályában is van egy szenzor, és van egy határérték
– mondta Masi, aki felemlegette Sebastian Vettel tavalyi szuzukai esetét, amelynél szintén nem büntettek, holott a négyszeres világbajnok is bemozdult a lámpák kialvása előtt. – Ahogyan azt tavaly Japánban is láthattuk, ez a határérték a döntő tényező, úgyhogy nem is kellett tovább vizsgálni az esetet. Rögtön egyeztettünk az időmérést végzőkkel, ők minden adatot megnéztek, és ezzel le is zártuk a kérdést."
Bottas a harmadik helyig kapaszkodott vissza, miközben csapattársa kényelmes előnnyel vezetett, ami lehetővé tette, hogy négy körrel a vége előtt feltegyék neki a lágy abroncsokat, hogy azokkal megfussa az extra pontot érő leggyorsabb kört. Toto Wolff a futam után azonban elárulta, hogy
kisebb zűrzavar alakult ki a csapatnál emiatt, előzetesen ugyanis azt a döntést hozták, hogy bármi is lesz, nem állnak ki.
„A kommunikációnk nem volt valami nagyszerű ebben a kérdésben. A futam reggelén megegyeztünk, hogy nem fogunk extra kiállást beiktatni a leggyorsabb körért, mivel túl nagy kockázatot rejt.
Az lett volna a jó döntés, ha a 60. kör környékén kihozzuk Lewist, hogy védve legyünk egy esetleges Safety Car ellen, de ehhez nem volt elég kényelmes az előnye.
Egy vagy két másodperccel Verstappen elé jött volna vissza, aztán ez két és fél másodperc lett, majd utolérte a lekörözötteket. Vele is kommunikáltunk, a végére pedig kisebb zavarodottság lett úrrá, majd négy körrel a vége előtt kiállt."
A csapatfőnök szerint sokat fognak tudni tanulni a mérnökök közötti, valamint a Hamilton és versenymérnöke közötti rádióforgalom kielemzéséből, ami szerinte "nem volt első osztályú, de végtére is az eredmény az, ami számít."
Hamilton is elismerte, hogy volt kockázat a kiállásban, de úgy érezte, hogy szüksége van az extra pontra, mivel 2007-ben már megtapasztalta, hogy milyen egy ponttal elbukni egy világbajnoki címet, ezért szerinte az volt a helyes döntés, hogy kihozták lágy gumikért.