Egy körrel a többiek után Verstappen is meglátogatta a szerelőit, és megkapta a közepes gumikat, amelyeken 5 másodperccel Hamilton mögé, a második helyre tért vissza. A két Haas óriásit nyert azzal, hogy közvetlen a rajt előtt felrakatta a slickeket, Miután mindenki letudta a kiállását, Magnussen haladt a harmadik, Grosjean a negyedik helyen.
Miután egy kicsit rendeződött a helyzet, elkezdtek kialakulni a csaták a mezőnyben. Hamilton 7 másodperccel vezetett Verstappen előtt, mögöttük a két Haas azonban elkezdett visszaesni, Stroll rövidesen megelőzte Grosjeant, Bottas pedig az első tízből egyedüliként lágy gumit kapó Leclerc-rel bonyolódott nagy csatába. Az első kanyarban meg is előzte a monacóit, a Ferrari azonban visszatámadt, a finn pedig a kettes kanyarban majdnem nekiment, miközben a vizes íven a Mercedes pályán tartásával küzdött. Leclerc egyelőre megőrizte a pozícióját, a 10. körben azonban már nem volt menekvés, Bottas simán kifékezte őt a célegyenesben. „Ezek a gumik semmit sem érnek" – panaszkodott a lágy keverékre a monacói. Bottas nem állt meg az előretöréssel, hamarosan ő is elment Grosjean mellett, miközben hátrébb a Leclerc-t támadó Vettel hibázott, így Albon megelőzte őt a Red Bull-lal.
15 kör elteltével a sorrend Hamilton, Verstappen, Magnussen, Stroll, Bottas, Grosjean, Leclerc, Albon, Vettel, Pérez volt az első tízben, de Albon eltökélt szándéka volt, hogy ne maradjon így, a thai-brit pilóta rendületlenül támadta Leclerc-t, de annak ellenére nem tudott túljutni a Ferrarin, hogy sokkal jobb volt a tempója, helyette valódi vonat alakult ki mögöttük Vettel vezetésével. Gasly egész hétvégén át tartó szenvedése eközben véget ért, az autója megadta magát.