SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 02: Charles Leclerc of Monaco and Ferrari cycles the track with his team during previews for the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 02, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Mario Renzi - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Nem sok jót várnak a Ferrari versenyzői az idénynyitó Osztrák Nagydíjon és a szintén Spielbergben zajló Stájer Nagydíjtól, miután az SF1000-esről kiderült, tévúton jártak a fejlesztésekkel és leghamarabb a Magyar Nagydíjra érkezhetnek újítások az autóhoz.
Sebastian Vettel ellopta a show-t csütörtökön az FIA sajtótájékoztatóján, amikor a bejelentés óta először beszélt arról, hogy a szezon végén elhagyja a Ferrarit, és a csapatot érintő másik fontos téma sem kedvező az olasz istálló számára. Vettel és csapattársa, Charles Leclerc sem volt optimista az idei szezonra készített SF1000-es teljesítményével kapcsolatban.
Ez persze nem csoda annak tükrében, hogy az autó nem muzsikált jól a tesztelésen, és a koronavírus miatti csúszás után a Ferrarinál is rájöttek, hogy tévúton indultak el a paripa fejlesztésével, ezért a Magyar Nagydíjra megpróbálják kiköszörülni a csorbát. Addig viszont be kell érni azzal a specifikációval, ami a barcelonai teszteken már nem vált be.
„A barcelonai teszt után nyilvánvaló volt, hogy nem tartunk ott, ahol szeretnénk, izgatottan vártuk, hogy Ausztráliában kiderüljön, ez így van-e vagy sem, bizonyos szempontból ez itt is igaz – nyilatkozta Vettel. – Az elmúlt néhány hónap elég zavaros volt mindenkinek azzal kapcsolatban, hogy mennyi idő maradt felkészülni és egyebek.”
A gyárban mindenki teljes gőzzel dolgozik, hogy minden tőlünk telhetőt a lehető leggyorsabban elhozzunk a pályára, és úgy tűnik, Magyarországra kapunk fejlesztéseket.
A német pilóta álláspontját monacói csapattársa is megerősítette. Charles Leclerc szerint Barcelonában az is körvonalazódott, hogy a Ferrari elsősorban az időmérős tempó terén van lemaradásban.
„Amikor újra kinyitott [a gyár], ismét kielemeztük az adatokat a rendelkezésre álló kevés időben, és úgy döntöttünk, hátra lépünk egyet, próbáljuk megtalálni a hiba okát, és elindulunk egy másik úton, de még nem volt elég időnk, hogy ide is elhozzuk [a fejlesztéseket] – magyarázta Leclerc.
Úgy gondolom, nagyon nagy kihívás lesz a szezon a számunkra, biztosan nem lesz könnyű, de várnunk kell az időmérőig a kijelentésekkel, bár 99 százalékig biztosak vagyunk abban, hogy jobban fogunk küszködni, mint tavaly.”
Ez megerősíti a feltételezést, hogy a szezon első két futamán elsősorban a Mercedes és a Red Bull csatájára lehet számítani, de valószínűleg a kötelező udvariasság jegyében Valtteri Bottas nem írta le a Scuderiát sem.