Kimi Räikkönennek nem volt szerencséje a biztonsági autós fázisokkal a vasárnapi Osztrák Nagydíjon. Miután a 19. helyről rajtolva egészen a pontszerző helyekig jött fel, Kevin Magnussen kiesése és a safety car beküldése miatt több pozíciót is bukott. Ez azonban eltörpül a második alkalom mellett, amikor a finn pilóta kiállt a bokszba, és a jobb első kerekét nem rögzítették rendesen.
Ez senkinek nem tűnt fel azonnal, hiszen 2007 világbajnoka látszólag problémamentesen körözött a biztonsági autó mögött, de gyakorlatilag abban a pillanatban, hogy versenytempóra gyorsított, a szóban forgó abroncs levált az autóról, és véget vetett Räikkönen futamának. A történtek derült égből villámcsapásként érték az Alfa Romeo pilótáját.
„Kár, hogy így ért véget a futam, amikor ilyen jól álltunk – nyilatkozta a 40 esztendős pilóta a verseny után. – A szombati naphoz képest előreléptünk, a sebességünk jelentősen nőtt. Az első safety car-fázis miatt több pozíciót buktunk, de még így is jó helyzetben voltunk, és az új gumikkal pontokért harcolhattam volna, de sajnos utána fel kellett adnom a versenyt.
Az eset meglepetésszerűen ért, semmilyen előjele nem volt. Meg kell vizsgálnunk, hogy pontosan mi történt.”
Ez utóbbira Frédéric Vasseur, az Alfa Romeo csapatfőnöke is felhívta a figyelmet. Az istállónak a nyilvánvaló okok mellett már csak azért is meg kell akadályoznia a probléma újbóli előfordulását, hogy legközelebb ne kapjon pénzbüntetést. A sportfelügyelők ugyanis 5 ezer euró, azaz közel 2 millió forint befizetésére kötelezték a hinwili alakulatot a sportszabályzatban található 28.13-as cikkely c) pontjának megszegése miatt.
Az indoklás szerint miután a döntéshozók megvizsgálták a sérült alkatrészekről készült fotókat, egyértelművé vált, hogy a kerékanya félrecsúszott a jobb első abroncsnál, amit a pisztolyt kezelő szerelő nem vett észre,
ennek következtében pedig a kerék később leesett az autóról. A sportfelügyelők ugyanakkor figyelembe vették, hogy a csapattól és a pilótától sem volt elvárható, hogy észlelje a bajt.
Az Alfa Romeo hétvégéjét Antonio Giovinazzi mentette meg, aki a 9. helyen végzett, megelőzve többek között a futam során megpördülő Sebastian Vettelt. Érdekesség, hogy az olasz pilóta tavaly is a Red Bull Ringen szerzett először pontot, de akkor ez az idény kilencedik versenyét jelentette.