Bottas nyert, Leclerc óriásit mentett az F1-es idénynyitón
2020. július 05. 14:46
Nem indult simán a szezon első versenyhétvégéjének vasárnapja, hiszen már a rajt előtt másfél órával volt miért izgulni, a Red Bull ugyanis megóvta a sportfelügyelők tegnapi döntését, amelynek értelmében nem büntették meg Lewis Hamiltont, amiért sárga zászlós jelzésnél nem lassított le utolsó Q3-as mért körében.
Az energiaitalosok új bizonyítékra hivatkozva kérték a döntés felülvizsgálatát, amit a felügyelők meg is tettek, majd megváltoztatták a korábbi ítéletet, és három helyes rajtbüntetéssel sújtották a hatszoros világbajnokot. Hogy milyen olyan bizonyíték került elő (feltehetően a Hamilton autóján levő, 360 fokos látószögű fedélzeti kamera képei), ami szombaton nem állt a felügyelők rendelkezésére, egyelőre rejtély.
A rajtsorrend tehát módosult, Hamilton hátracsúszott az ötödik rajtkockába, amivel Max Verstappen a második, Lando Norris a harmadik, Alex Albon pedig a negyedik helyre lépett előre. A rajt különösebb bonyodalmak nélkül zajlott le, Bottas simán eljött az élen, az első tízből egyedüliként közepes gumin rajtoló Verstappennek azonban meg kellett küzdenie a lágyakon induló Norrisszal. Hamilton maradt az ötödik, miután kemény csatát vívott Albonnal (utóbbi a négyes kanyarban kicsit le is terelte őt a pálya szélére), de nem tudta megelőzni a thai-brit pilótát. Nem sokáig maradt azonban a Bottas, Verstappen, Norris, Albon, Hamilton sorrend az élmezőnyben, Albon a harmadik körben megelőzte a McLarent, rövidesen pedig Hamilton is követte a példáját.
Ami a hátsóba régiókat illeti, a Ferrarik nem tudtak feljebb kapaszkodni, Leclerc a hetedik, Vettel a tizedik helyen kocsikázott az első körökben. Utóbbi kezére játszott, hogy a 10. helynél hátrébb rajtoló összes pilótával egyetemben a közepes gumikon rajtolt, ami taktikai előnybe hozhatta az előtte autózó Stroll, Sainz, Leclerc, Pérez, Norris ötössel szemben.
Albon a kilencedik körig tudta maga mögött tartani Hamiltont, a Mercedes pilótája a négyes kanyar előtt ekkor tudott a DRS segítségével elmenni mellette, hogy üldözőbe vegye a lassan tíz másodperces előnybe kerülő csapattársát.
Kettejük között még ott volt Verstappen, de már nem sokáig, a 11. körben ugyanis jött a dráma, a holland alatt lerobbant az autó. Verstappen tehetetlenül vergődött egy kört a rángató kocsival, majd leparkolta azt a garázs előtt.
A csapat még egy kormánycserével egybekötve újraindította az RB16-ost, ez azonban nem oldotta meg a problémákat, Verstappen hamarosan dühösen kipattant az autóból.
Úgy tűnt, innentől senki sem lesz veszélyes a Merecdesekre, Hamilton üldözőbe vette Bottast, tizedről tizedre lopta magát közelebb, a 20. körben azonban így is közel 7 másodpercre rúgott a hátrányra. Eközben több csapatnál is műszaki hibák jelentkeztek, Verstappen után Daniel Ricciardo versenyének is a technika vetett véget, akárcsak Lance Stroll délutánjának, aki pár körig még kint maradt motorhibás autóval, mielőtt a 22. körben ő is kénytelen volt leparkolni a garázsban.
Hamiltont a Mercedes figyelmeztette is, hogy figyeljen oda, és kerülje el a kerékvetőn való átugratást, mert Stroll motorjában szenzorhiba lépett fel.
Amikor már úgy tűnt, hogy a Mercedes háziversenyévé alakulhat a nagydíj, Kevin Magnussen fékhiba okozta kicsúszása miatt a 26. körben pályára lépett biztonsági autó, ami azonnal a bokszutcába kényszerítette a teljes mezőnyt. A Mercedesnél szokás szerint tökéletesen hajtották végre a feladatot és gyors egymásutánban szervizelték a két autót, az élen így maradt a sorrend. Az ötödik helyen álló, Lando Norris McLarenjének útjába veszélyesen kiengedett Sergio Pérez kivételével mindenki a kemény keverékű Pirelliket kapta, tervezett kerékcseréje tehát már senkinek sem volt hátra.
Hamiltonnak ez nem tetszett, megjegyezte a rádión, hogy ő közepes keveréket szeretett volna. A Safety Car a 30. kör végén ment vissza a bokszba, Bottas, Hamilton, Albon, Norris, Pérez volt a sorrend az elején.
Utánuk a két Ferrari harcolt Sainz ellen, Vettel pedig a hármas kanyarban bemutatta idei első vezetői hibáját, teljesen rosszul mérte fel a helyzetet, megpróbált bebújni Sainz mellé, aki befordult, ezzel pedig megforgatta a Ferrarit.
A négyszeres világbajnok visszaesett a mezőny hátsó részébe. Az élen eközben Hamilton nem igazán akarta elengedni Bottast, folyamatosan 1 másodperc körüli távolságból kereste a lehetőséget. A harmadik helyen Albon hamar leszakadt, a Mercedesek házi csatáját tehát a biztonsági autó sem tudta megakadályozni. A következő körök arról szóltak, hogy Hamilton miként tud lőtávolban maradni csapattársa mögött úgy, hogy közben a Mercedes egyiküknek sem engedte a motorok feltekerését, noha a hatszoros világbajnok nagyon szerette volna feljebb csavarni az övét és így megtámadni a finnt.
Az óvatosság nem volt véletlen a Mercedes részéről, hamarosan ugyanis mindkét pilóta megkapta az üzenetet, hogy szenzorhiba lépett fel. A Racing Ponttal ellentétben náluk a váltó szenzora rakoncátlankodott, ami pénteken már megnehezítette Bottas életét, amikor idő előtt kellett befejeznie a szabadedzést. A 47. körben már James Vowlesnak, a Mercedes vezető stratégájának kellett közbeavatkoznia.
Kritikus a váltó helyzete, kérlek, maradj távol a kerékvetőktől"
– szólt az üzenet Bottasnak és Hamiltonnak egyaránt.
Az előnyük 10 másodpercre rúgott Albon előtt, így mindketten megtehették, hogy kicsit visszavesznek.
Ami Bottasra nézve aggasztó volt, hogy a csapat szerint az ő autója volt rosszabb állapotban.
A Red Bull versenyzője mindezek ellenére nem tudott közelebb kerülni, George Russell azonban megoldotta a gondját, az 51. körben rossz helyre parkolta le lelassuló Williamsét, így másodszor is pályára lépett a biztonsági autó.
A Red Bull gyorsan kapcsolt és kihívta Albont, aki megkapta a lágy keveréket, és mivel csak egy pozíciót vesztett (Pérez jött be elé), minden esélye megvolt akár a győzelemre is. Az ötödik helyen álló Norris, a hatodik Leclerc, a nyolcadik Sainz közepes, Kvjat, Vettel, Latifi és Giovinazzi és Räikkönen pedig lágy gumit kapott. Csak az élen álló Mercedesek, Pérez, Gasly és Ocon nem jöttek ki kerékcserére.
A Safety Car az 54. körben távozott, de másodpercekkel később jöhetett ismét, Räikkönen autójáró ugyanis egyszerűen leesett a jobb első kerék.
Albon közben éppen Pérezt előzte, a biztonsági autós jelzés azonban pont a manőver közben jelent meg, így vissza kellett adnia a harmadik pozíciót a mexikóinak, később azonban a versenyirányítás felülvizsgálta a történteket, és Albon még az újraindítás előtt visszavehette a helyet.
A 60. kör végén a verseny folyamán harmadszor is kiment a Safety Car, érdekes 11 kör elébe néztünk. Albon nem sokat teketóriázott, egyből nekiesett Hamiltonnak, a négyes kanyarban pedig körbeautózta a Mercedest, a manővert azonban nem tudta lezárni, Hamilton bal első kereke ugyanis hozzáért a Red Bull jobb hátsójához, Albon pedig azonnal kipördült a kavicságyba.
A felügyelők azonnal vizsgálni kezdték az esetet, majd hamarosan öt másodperces büntetéssel sújtották Hamilton. Az utolsó körök legnagyobb szenzációja azonban még hátravolt. Charles Leclerc alatt életre kelt a Ferrari, a monacói pilóta bevetődött Norris mellé és átvette a negyedik helyet, itt azonban nem állt meg, és hamarosan Pérez mellett is elment a harmadik helyért.
Hamilton büntetésével ekkor a virtuális második helyen érezhette magát,
de ha valahogy sikerült volna elkapnia a britet, akár a győzelemre is rámehetett volna, Végül nem sikerült, a Ferrari hétvégi formáját elnézve azonban a második hely is óriási eredmény a vörösöknek.
Hát még mekkora eredmény a dobogó a McLarennek, a Leclerc által megelőzött Norris ugyanis szintén elment Pérez mellett (aki időközben 5 másodperces büntetést kapott bokszutcai sebességtúllépésért), majd benyújtotta a rakétákat, az utolsó körben megfutotta a verseny leggyorsabb körét, ezzel pedig sikerült éppen, hogy 5 másodpercen belül kerülnie a második helyen autózó Hamiltonhoz képest, azaz Leclerc mellett ő is átugrotta a hatszoros világbajnokot.
Hogy teljesen legyen a Red Bull agóniája, a kicsúszása után az utolsó pontszerző helyekért csatázó Albon alatt is megállt az autó, így egyik Red Bull sem fejezte be a versenyt. Mintegy lezárásként Kvjat még kiszánkázott az egyes kanyar bukóterébe, miután felrobbant az egyik hátsó gumija, emiatt azonban már nem jött be a Safety Car, így Valtteri Bottas versenytempóban szelhette át a célvonalat. Mögötte a negyedik helyre visszacsúszó Hamilton jött be, őt Leclerc, Norris, Sainz, Pérez, Gasly, Ocon, Giovinazzi és az utolsó pontszerző helyen Vettel követte. Az utolsó célbaérő a 11. helyen Nicholas Latifi lett.
„Az egész futamon elég nagy nyomás volt rajtam, egy Safety Car még rendben volt, az utolsónál viszont már arra gondoltam, hogy ne már, megint?” – nyilatkozta a leintés után Bottas.
Lewisnak olyan sok esélye volt, hogy átvegye a vezetést, ha csak egy apró hibát is elkövetek,
nagyon gyors volt ma, de sikerült összeszedett maradnom és kontrollálnom a versenyt. Jobban nem is kezdhettem volna a szezont.”
„Elég sokat kellett vigyázni az autóra, nem használhattuk a kerékvetőket. Egy ponton meglehetősen aggódtam, hogy minden rendben lesz-e, de örülök, hogy mindkét autó befejezte a versenyt és vezetjük a konstruktőri pontversenyt.”
„Nem számítottam erre, óriási meglepetés a jó fajtából – nyilatkozta már Charles Leclerc. – Szerintem ma mindent tökéletesen csináltunk. Természetesen volt egy kis szerencsénk Lewis büntetésével és egy-két kieséssel, de ez is a játék része. A cél az volt, hogy minden lehetőséget kihasználjunk, még ha tudtuk is, hogy a tempónk nincs meg ahhoz, hogy ilyen helyen végezzünk.
Hihetetlenül elégedett vagyok, de még rengeteget kell dolgoznunk, továbbra is messze vagyunk,
de bármi lehetséges, úgyhogy mentálisan erősnek kell maradnunk, csapatként kell dolgoznunk, és akkor biztos vagyok benne, hogy visszatérünk oda, ahol lenni akarunk, de időbe fog telni.”
„Nem találom a szavakat. Volt néhány pont a futamon, amikor azt hittem, hogy elbaltáztam, a végén Carlos is majdnem megelőzött, de nem adtam fel és vissza tudtam előzni Pérezt, és a dobogón végeztem – ecsetelte lihegve Lando Norris. – Hosszú verseny volt, próbáltam mindent beleadni, nagyon klassz utolsó körök voltak, igyekeztem fokozni a nyomást, egy kicsit ki is fulladtam. Örülök, hogy ennek a csapatnak a tagja lehetek, büszke vagyok erre.”
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az idénynyitó Osztrák Nagydíj élő közvetítésében! Sokszor emlegettük ezt már, de végre tényleg visszatér a Forma-1, hamarosan rajtol az idei szezon első futama. Tartsanak velünk!
Az előszezoni tesztek alapján várható volt, hogy ismét a Mercedest kell majd legyőzni, de eddig váratlanul simán tarolnak Ausztriában. Az legalább okoz némi meglepetést, hogy Valtteri Bottas szerezte meg a pole-t és nem Lewis Hamilton.
Az esőt jósoló előrejelzések nem jöttek be, szikrázó napsütés van Ausztriában, így nincs akadálya egy tempós sprintversenynek. Kérdés, hogy mit szól ehhez az autók hűtése, ez a Mercedesnél már a korábbi években is problémát okozott ezen a pályán. Most ráadásul feketére festették az autót.
Toto Wolff csapatfőnök egy szombati sajtóbeszélgetésen azt mondta, szimulációkat futtattak a gyárban, mielőtt jóváhagyták a fekete fényezést, de ők sem teljesen biztosak abban, hogy nem lesznek gondjaik a hűtéssel.
Nem okozott felfordulást, hogy a pilóták helyett a Pirelli válogatta össze, hogy melyik keverékből hány szettet használhatnak. Eddig nem merült fel, hogy ehhez bárkinek is lényegesen alkalmazkodnia kellett volna. Az alábbi készletből gazdálkodhatnak a pilóták.
A gumikészletek alapján már sejthető, de a Pirelli is megerősítette, hogy a leggyorsabb taktikának az tűnik, ha a versenyzők egyszer cserélnek kereket. Verstappen elhúzhatja az első etapját a közepes keverékű gumikon, de nem valószínű, hogy ezzel nagy előnybe kerül a Mercedesekhez képest.
A szombati nap végén plombákkal látják el az autókat a garázsokban, azokat csak a kötelező pihenőidő végén lehet felbontani. Erről és a vasárnapi eseményekről is láthat képeket a frissülő galériánkban!
---- separator ----gallery-content-type:2e1a93bb-b9d7-41d6-ad01-a130d6b8eda2---- separator ----A Mercedes pilótájának első Q3-as körét törölték az időmérő után, de a 2. rajtkockáját ettől még megtarthatta a második etapja alapján. A Red Bull viszont felülvizsgálati kérelmet adott be, mert Hamilton figyelmen kívül hagyta a sárga zászlókat Bottas kicsúszásakor.
A 2. helyett az 5. kockánál gyülekeznek Hamilton szerelői, ez 3 rajthelyes büntetést jelentene. Verstappen ezzel előrelép az első sorba, Bottas mellé a 2. helyre, Norris pályafutása legjobb rajthelyéről, a 3. kockából indulhat, mellőle pedig Albon kezdhet.
Hivatalos döntés továbbra sincs, de büntetést sugall az is, hogy Hamiltont az 5. helyre sorolják az időmérő monitorok a rajt előtt.
A Mercedes pilótája a 2. helyett csak az 5. pozícióból kezdheti az Osztrák Nagydíjat!
Hamilton büntetése után Albon a 4. helyről rajtolhat, elődje, az eddigi egyetlen thai pilóta, Prince Bira az 5. helyet tudta megszerezni az 1950-es Brit Nagydíjon, a világbajnokság történetének első nagydíján.
"Ez van" - foglalta össze a Sky Sports műsorában a véleményét Hamilton büntetéséről. Arra számít, hogy a pilóta mindent belead majd, és szerinte a szurkolók is ezt várják. Bottas a Sky Sportsnak azt mondta, továbbra is Hamiltont tartja a legnagyobb riválisának, de a többiekkel szemben is szorosabb küzdelmet vár.
Sok országban a rajtceremónia elmaradhatatlan része a légerő bemutatója. A koronavírus miatt az Osztrák Nagydíj zárt kapuk mögött zajlik, de a vadászgépek így is elszáguldottak a pálya fölött.
Az F1 törölte az online felvezető műsorát és az F1 TV jelenleg sem működik. Remélhetőleg, ez a műholdas adást nem fogja befolyásolni, eddig zökkenőmentesen zajlott az óvintézkedések között rendezett nagydíjhétvége. 2 perc a felvezető körig.
Az első 10 helyezett között csak Max Verstappen kezd a sárga jelzésű Pirelli gumikkal, Vetteltől kezdve viszont a mezőny második fele nem a piros csíkos gumikat választotta. Elindult a felvezető kör.
A holland pilóta nehézkesen indult a közepes keverékű gumikkal, de megőrizte 2. helyét, ez viszont lehetőséget adott Bottasnak, hogy meglógjon. Albon, Hamilton, Pérez, Leclerc, Sainz, Stroll, Vettel a további sorrend.
Tisztán elrajtolt a mezőny, Leclerc a kör végén keményen támadta Pérezt, de a mexikói pilóta leterelte ellenfelét a pályáról. Bottas előnye 2,4 másodpercre nőtt.
Valtteri Bottas 1:09.441-gyel a leggyorsabb kört futotta, 2,5 másodperc az előnye Max Verstappen előtt. Leclerc beszorult Pérez és Sainz közé a 7. helyre.
Alexander Albon remekül kezdi a versenyt, visszaverte Hamilton támadását, majd a DRS segítségével megelőzte Norrist, ezzel továbbra is mozgó akadály lehet a Mercedes előtt. Albon ráadásul régebbi fejlesztésű szárnnyal megy Verstappenhez képest.
A holland pilóta 1:09.380-nal igyekszik Bottas után, a különbség 2,1 másodperc. A DRS segítségével Hamilton is megelőzte Norrist, de a brit pilóta tartja az elvárható legjobb, 5. helyet.
A brit pilóta átvette a leggyorsabb kört 1:09.340-nel és már a DRS segítségével támadja Albont. A különbség 0,5-0,9 másodperc között ingadozik, Hamilton legalább fél másodperccel gyorsabb thai ellenfelénél.
Bottas nem hagyja magát, 1:09.159-cel ismét az övé a leggyorsabb kör, 2,4 másodperc az előnye, viszont Verstappen közepes keverékű gumikon megy, ami hosszabb távon jobb választás lehet.
A két Ferrari beleszürkül a középmezőnybe, Leclerc beragadt Pérez mögé a 7. helyen, Vettel pedig csupán Ricciardót tudta megelőzni a rajtnál, és a 10. helyen halad. Mindketten 1:10-es köröket futnak, a mezőny eleje 1:09.3-at.
A 7. körben ismét Bottas volt a leggyorsabb 1:09.051-gyel, Hamilton már 6,3 másodpercre van az élen álló csapattársától. Ez később nem behozhatatlan, de egyre nehezebb feladat lesz. Hamilton nézelődik Albon mögött, de nem tud előzési pozícióba kerülni.
Pérez a 6. helyezett, Stroll a 9. helyen halad, az edzésekhez hasonlóan füstfelhőket eregetnek a motorok, de 1:10-es körökre képesek. A tempójuk kissé elmarad a várakozásoktól, de a Ferrarikkal így is versenyben vannak.
A thai pilóta okosan védekezett, de a Mercedes és a DRS kombinációja ellen tehetetlen volt. Hamilton feljött a 3. helyre, most érdekes lesz, hogy megtámadja-e Verstappent. A holland pilóta 3,3 másodperccel van Bottas mögött és 4-gyel Hamilton előtt.
Dadog a Red Bull motorja, a holland pilóta kénytelen kiszállni a versenyből, ezzel Hamilton feljön a 2. helyre. Verstappen próbálja megoldani a problémát, de az egész mezőny elhalad mellette.
Eddig tartott Hamilton büntetésének hatása, Bottas kapott 7,8 másodperc előnyt, amit ha okosan csinálja, be tud osztani akár a verseny végéig is. Verstappen visszatért a szerelőihez, kormánykereket cseréltek az autóban.
A holland pilóta megpróbált még kihajtani a bokszból, de csak pár méterre jutott. Kiszállt az autóból, amit betolnak a garázsba. A holland versenyző feladja a versenyt.
A brit pilóta 7,2 másodpercre csökkentette a hátrányát, ez továbbra is számottevő különbség, de a verseny még nem lefutott a két Mercedes között.
A négyszeres világbajnok az előző körben védekezni is kényszerült, miután elfékezte magát a 3-as kanyarban. Verstappen kiesése után a 9. helyezett, de Ricciardo a sarkában van. Pérez mögé szorultak be, a kerékcserék révén változhat majd a sorrend.
Lance Strollnak azt mondták, motorhibát kezelnek, nem sokkal később Vettel meg is előzte a kanadai pilótát. Lemaradt Ricciardo is, az ő autója is lelassult, majd az ausztrál versenyző a bokszba hajtott. Feladja a versenyt.
A brit pilóta 6,5 másodpercre csökkentette a hátrányát, nincs nagy különbség a tempójuk között, de még 50 kör hátra van a versenyből.
A francia pilóta az első, aki komolyabb vezetői hibát vét a futamon, visszaesett az utolsó, 18. helyre.
Egyelőre nem tudni, mi történt a Racing Pointtal, de korábban motorhibáról beszéltek a rádión. Stroll a harmadik kieső a futamon.
Bottas visszalassult az 1:09.6-os tartományba, Hamilton 1:09.3-mal megy utána, a különbség már csak 4,8 másodperc, ami sokkal jobban fest a korábbi 7-hez képest.
Szenzorhiba miatt esett ki Stroll, ezt Hamilton mérnöke árulta el a rádión. Ez burkoltan azt jelentheti, hogy kerülje el a rázóköveket.
Kevin Magnussen kicsúszott valószínűleg fékhiba miatt a 3-as kanyarban, az autóját el kell szállítani, ezért beküldték a pályára a biztonsági autót.
Egymás után behívták a két Mercedest a bokszba, mindketten kemény keverékű gumikat kaptak, így a különbség elolvadt köztük, de a sorrend nem változott. Hátrébb sem történtek helycserék, de Norrist majdnem elkapta Pérez, aki a mezőnyben egyedüliként közepes keverékű gumikon folytatja.
Christian Horner a Sky Sports műsorában elmondta, elektromos hibára gyanakodnak a Red Bullnál, de még nem tudják pontosan, hogy mi romlott el Verstappen autóján.
Nagy csata kezdődik a két Mercedes-pilóta között a győzelemért, még a táv fele előttük áll, és a különbség lenullázódott. A 3. helyen Albon folytatja a küzdelmet.
A német pilóta megpróbált beszúrni az előtte haladó Sainz mellé, aki Leclerc-rel kakaskodott. Vettel elfékezte magát, koccant a McLarennel és megpördült a 3-as kanyarban. Már a pontszerzésre sincs sok esélye.
1:08.733 az új leggyorsabb kör Bottastól, Hamilton éppen a DRS zónán kívül van. Bottas egyelőre azt teszi, ami kell a vezetés megtartásához.
Norris eddig tudta tartani a 4. helyet, Pérez a közepes keverékű gumikkal átvette tőle a pozíciót, kérdés, hogy meddig bírják az autóján a sárga jelzésű abroncsok. Mindenki más keménnyel megy a mezőnyben.
A jelenlegi helyzetben a 4. hely vállalható eredmény lenne a Ferraritól, de ehhez egy McLarent és egy Racing Pointot meg kellene előznie, és ez egyelőre nincs benne ebben a hétvégében.
1:08.258-cal a brit pilóta a leggyorsabb kört futotta, a különbség 0,6 másodpercre csökkent az élen. Nem lefutott a meccs a két Mercedes között.
Grosjean figyelmeztetést kapott pályaelhagyás miatt.
Néhány kör alatt 5 másodpercre nőtt az előnyük Albon előtt, Hamilton 1:08.164-gyel ismét a leggyorsabb kört futotta, de a mérnöke azt mondta, nemsokára mindkét autó teljesítményét visszafogják.
Kissé megnőtt a különbség az élen, Hamilton 0,9-1 másodperc körül követi Bottast, egy hajszálon múlik, hogy használhatja-e a DRS-t vagy sem. Bottas egyelőre tartja magát, de szabad pályán valószínűleg Hamilton lenne a gyorsabb. A többiek között is kialakultak rések, nincsenek most nagy küzdelmek a pályán.
1:08.058 az új leggyorsabb kör, Hamilton 0,8 másodpercre megy Bottas mögött. A többiek mintha beletörődtek volna a helyzetbe, pedig még 30 kör van hátra.
Lehetséges, hogy a Mercedesnél is gondok vannak a Racing Point szenzorhibája után, Bottast arra kérték, hogy sürgősen változtasson a beállításokon. Norris közben továbbra is az A tervet követi, vagyis egy bokszkiállással számolnak.
Hamiltont tájékoztatták, hogy mindkét autón szenzorhibákat tapasztalnak, arra kérték, hogy kerülje a rázóköveket. Stroll a verseny elején emiatt esett ki.
A brit pilótát ismét megkérték, hogy kerülje a kerékvetőket, erre azzal replikázott, hogy az előtte haladó Bottas szerinte többet megy a rázóköveken, mint ő.
A Mercedesnél a sebességváltók miatt aggódnak, ez a pilóták tempóján egyelőre nem látszik. Bottas 1:08.462-es köröket fut, a lassulás betudható a gumikopásnak is.
A brit pilóta 1,7 másodpercre lemaradt csapattársa mögött. Közben James Vowles mindkét autót tájékoztatta, hogy "kritikus" problémával küzdenek a sebességváltók miatt, ezért mindkét pilótát arra kérte, hogy kerüljék a kerékvetőket.
A francia pilóta ma másodszor csúszott ki, az autója úgy tűnik, egyben maradt, és a szervizúton, majd a füvön keresztül araszol vissza a pályára. A szerelői már várják.
A Ferrari versenyzője hosszú körökig a 14. helyen autózott, majd Grosjean kicsúszott előle, Russell autója pedig lelassult. Füstöl a Williams hátulja.
Másodszor is pályára küldik a biztonsági autót, közben a visszajátszáson látható, hogy Grosjeannál is feltehetőleg fékprobléma merült fel.
A két Mercedes a pályán maradt Pérezhez hasonlóan, Albon viszont lágy gumikra váltott, és továbbra is a 4. helyen halad, így jó esélye lesz visszaszerezni a dobogós pozíciót.
Így tett Leclerc is, ő közepes keverékű szettet kapott, és a 6. helyezett, miután Sainzot is kihívták közepesekért, egy körrel később.
Vettel is kapott egy lágy szettet, a 13. helyezett, talán megpróbál pontot szerezni.
Bottas ismét meg tudott lógni a rajtnál, Hamilton mögött torlódik a mezőny, Albon hamarosan támadhatja Pérezt a 3. hely visszaszerzése érdekében.
Räikkönen autójáról levált a jobb első kerék pont Vettel előtt haladva. Ez az egyik legveszélyesebb baleset, de úgy tűnik, szerencsére senkit sem talált el a kerék.
Albon szép manőverrel megelőzte Pérezt még a Safety Car visszaküldése előtt, már előrébb járt, de visszavett a tempóból, amikor meglátta az SC jelzést. Pérez ekkor visszajött elé. Kérdés, hogy megtarthatja-e a pozíciót.
A csapatok valószínűleg a háttérben megállapodtak, hogy Albon már előrébb volt, amikor visszaküldték a biztonsági autót, így a thai pilóta a 3. helyen folytatja a küzdelmet, szinte új közepes keverékű gumikkal.
A holland pilóta csalódottan azt mondta, biztosan dobogós helyet szerzett volna, ha az autója nem adja fel a szolgálatot. Egyelőre ő sem tudja, mi okozta a meghibásodást.
A brit pilóta a belső íven védekezett, Albon már előtte járt, amikor a Mercedes megforgatta a Red Bullt. Pérez a 3. helyen folytatja.
A brit pilóta feltette a bal kezét, nem értette, hogy Albon mit csinált. Versenybalesetnek tűnt a helyzet, Albon gyorsan ki akarta használni a gumielőnyét.
7 kör van hátra, Hamilton ma másodszor is büntetést kaphat. Közben 1:07.974-gyel Sainz futotta a leggyorsabb kört.
Leclerc okosan versenyez, kihozza a mai versenyből, amit lehet, és az ellenfelek hibáiból profitálva a 4. helyen halad. Megelőzte Norrist, majd 1:07.901-gyel a leggyorsabb kört futotta, és igyekszik Pérez után.
A monacói pilóta feljött a 3. helyre, ráadásul közben Hamilton 5 másodperces büntetést kapott, így ha a brit pilóta nem tudja megelőzni Bottast, akkor a Ferrari a 2. helyezett lesz.
A monacói pilóta újabb, közepes keverékű gumikkal megy, így 1:08.073-at tud, Hamilton a büntetés hírére 1:07.712-re gyorsult, de ha Bottast nem tudja megelőzni, akkor aligha tud 5 másodperccel Leclerc előtt maradni.
Pérez is 5 másodperces büntetést kapott bokszutcai gyorshajtás miatt, ez Hamiltonnak remek hír. Közben Bottas 1:07.657-tel a leggyorsabb kört futotta.
Albon műszaki hiba miatt feladta a versenyt, mindkét Red Bull kiesett.
Az Alpha Tauri pilótája bal hátsó defektet kapott a célegyenes végén, elkerülhetetlen volt a számára a baleset. A verseny befejezését nem fogja akadályozni.
Ez nem Hamilton napja volt, két büntetést is kapott, így végül Bottas rajt-cél győzelmet ért el az idénynyitón. Hamilton a 2. helyen ért célba, de időbüntetést kapott, így Leclerc lesz a 2. helyezett, Norris pedig megszerezte pályafutása első dobogós helyét, sőt, a leggyorsabb kört is ő érte el!
Ezúttal mindenki boldog lehet az első három helyezett között: Bottas győzelemmel indítja a szezont, Leclerc számára abszolút nem volt benne a pakliban a 2. hely, Norris pedig még sohasem ért el dobogós helyet. Már a szombati időmérős eredménye után élő adásban gratulált neki a bahreini koronaherceg, a McLaren többségi tulajdonosának képviseletében.
"Akadt néhány pillanat, amikor azt gondoltam, hogy eldobtam magamtól a lehetőséget, de nem akadtam fenn ezen, sikerült Pérezt legyőznöm, és most a dobogóra állhatok! - lelkesedett Norris. - Az utolsó néhány kör elég menő volt, láthatják is, hogy csak kapkodom a levegőt. Tekintettel arra, hogy hol tartottunk, ez elég szép eredmény. Büszke vagyok arra, hogy a részese lehetek."
„Elég nagy nyomás nehezedett rám a versenyen, egy Safety Car még belefért, de az utolsónál már azt mondtam, hogy ne már, megint? Lewisnak nagyon sok lehetősége volt átvenni a vezetést, ha csak egy kis hibát is elkövetek, hiszen nagyon gyors volt ma. Sikerült összehoznom, irányítás alatt tartani a versenyt, és nem is lehetne jobban kezdeni a szezont” – mondta Bottas.
„Elég sokat kellett foglalkozni az autó menedzselésével, nem is használhattuk az összes kerékvetőt. Volt, amikor egy kissé aggódtam, de tudtam, hogy minden rendben lesz. Örülök, hogy mindkét autónk célba ért és vezetjük a csapatversenyt.”
Ezzel most befejezzük közvetítésünket, köszönjük, hogy velünk tartottak, nemsokára jövünk további hírekkel!
"Nem számítottam erre. Óriási meglepetés, de kellemes" - nyilatkozta Charles Leclerc a leintés után. - "Szerintem mindent tökéletesen csináltunk ma. Volt egy kis szerencsénk, de ez volt a cél, hogy minden lehetőséget kihasználjunk. Nem volt meg a tempónk, hogy itt zárjuk a versenyt."