Amikor az F1 elhatározta, hogy bevezet egy, a pilóták fejét védő biztonsági megoldást, akkor alapvetően két megoldás került szóba. Az egyik a jelenleg is használatos glória, a másik pedig a Red Bull által kifejlesztett aero szélvédő, ami a kisebb tárgyak ellen hatékonyabb védelmet nyújt.
A Forma-1-ben végül előbbit vezették be, és bár eleinte sok kritika érte, végül bizonyította létjogosultságát. A 2018-as Belga Nagydíj rajtjánál Fernando Alonso átrepült Charles Leclerc feje felett, és már akkor is sejthető volt, hogy a glória nélkül sokkal rosszabb is lehetett volna a baleset kimenetele, később az FIA vizsgálatai bebizonyították, hogy a szerkezet minimum egy súlyos sérüléstől mentette meg a monacói versenyzőt.
Akkori csapattársa, Marcus Ericsson öt nappal később szenvedett hatalmas balesetet a monzai szabadedzésen, és bár ott nem egyértelmű a glória szerepe, tény, hogy ő is sérülés nélkül megúszta a történteket.
A svéd pilóta jelenleg az IndyCarban, a Chip Ganassi Racing csapatában versenyez. A sorozat az idei évtől kötelezővé tette az aero szélvédőt, Ericsson szerint pedig az F1-nek is érdemes lenne áttérnie erre a megoldásra.
„Az aero szélvédő lényegében egy glória, csak szélvédővel együtt – nyilatkozta a The Race-nek. – Úgy gondolom, ez még egy lépés előre, és szerintem az F1 és más európai kategóriák számára is ez a jövő. A nagyobb darabok esetében a glória is nyilván jó, de a kisebb törmelékekkel szemben nem olyan hatékony, mint a szélvédő.”
A múlt heti iowai futamon a szerkezet többször is szerepet kapott.
Előbb Will Power ütközött falnak, mert kerekét rosszul rögzítették, aminek következtében az abroncs leszakadt, és súrolta a szélvédőt. Az újraindítás után pedig Colton Herta hátulról nekiment Rinus VeeKaynek, majd átrepült fölötte, és autója hozzáért a holland pilóta szélvédőjéhez.
A jelenléte ezeknél az eseteknél talán még nem vált létfontosságúvá, de pár pillanattal később már egyértelműen igen. Az egyik leszakadó alkatrész ugyanis eltalálta Ericsson szélvédőjét, aki a belső íven próbálta elkerülni a balesetet. A svéd pilótában abban a pillanatban még nem is tudatosult, hogy a szerkezet talán az életét mentette meg.
Szóltam a csapatnak, hogy néhány törmelék az autómnak repült, de azt hittem, nem történt semmi komoly
– emlékezett vissza. – Utána persze megnéztem a visszajátszást, és láttam, hogy egy elég nagy, talán szárnydarab találta el a szélvédőmet. Nem nézett ki szépen, de az már igen, hogy a szerkezet ott volt. Ez is megmutatta, hogy az IndyCar jól döntött, amikor bevezette.”
Ericsson hozzátette, az eddigi hat verseny alatt egyáltalán nem akadt probléma az új alkatrésszel, ellenben neki, valamint VeeKaynek nagyon jól jött a jelenléte. A svéd versenyző szerint a szélvédő máris bizonyította létjogosultságát.