Vágólapra másolva!
A Red Bull pilótája úgy lett második, hogy a rajtrácsra menet megrongálta az autót, és azt csak az utolsó pillanatban sikerült megjavítani, ráadásul a szokásoshoz képest negyedannyi idő alatt. Verstappen nem számított az egyik Mercedes legyőzésére.

Max Verstappen egy tőle szokatlan és bárki számára ciki hibával már majdnem azelőtt kiesett a Magyar Nagydíjról, hogy az egyáltalán elkezdődött. A Red Bull holland pilótája a rajtrácsra menet megcsúszott a nedves pályán a 12-es számú derékszögű jobbkanyar féktávján, ahol szűk az aszfaltozott bukótér, és a szalagkorlátnak ütközött.

Egy ilyen befejezés tökéletesen illett volna a Hungaroringre nagy reményekkel érkező csapat vasárnapig botladozós formájához, ehelyett az utolsó pillanatban sikerült megjavítani a sérült autót, Verstappen pedig a 7. rajthelyről indulva a 2.-ra jött előre, miközben csapattársa, Alexander Albon a 13.-ról az 5.-re.

Kattintons a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Bryn Lennon

„Blokkoltak a kerekeim, aztán felengedtem a fékpedált, majd blokkoltak megint, és mentem tovább egyenesen. Már a kör korábbi szakaszain is küszködtem, [a balesetnél] is állóra fékeztem az autót, már nem tudtam kivágni magam a helyzetből, és egyenesen a falnak mentem. Azt gondoltam, vége a versenynek, de sikerült kihúznom az autót a falból" – mondta Verstappen.

„Kiszállhattam volna, hogy akkor ennyi volt, de a szerelők csodálatos munkát végeztek a javítással."

„Nagyon nyugodt voltam, vártam, hogy sikerül-e nekik. Ha nem, akkor így jártam, annyi a versenynek, és teljessé vált volna az egyébként is elkeserítő hétvége. Viszont, a szerelők remek munkát végeztek, engem is lelkesített, hogy visszaülhetek az autóba, és megmutassam, nem hiábavaló az erőfeszítésük. Őrületes 10-12 perc volt."

Kattintons a képre galériánk megtekintéséhez! Forrás: 2020 Pool/2020 Pool/Joe Klamar

Christian Horner csapatfőnök szintén magasztalta a szerelők iparkodását az első szárny, a nyomtávtartó és a nyomórúd kicserélésével, szerinte a megszokotthoz képest kb. négyszer gyorsabb szervizt produkáltak. „Lenyűgözően dolgoztak, 20 perc alatt elvégezték, ami máskor másfél óráig tart. – nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Nagyon megizzadtak." Azt mondta, a gumik felhelyezésére kijelölt határidő előtt kevesebb mint fél perccel végeztek a művelettel.

„Ha a lengőkar, a kormányösszekötő vagy a kerékösszekötő sérül, annyi, úgyhogy nagy szerencséje volt [Verstappennek]" – magyarázta. – Háromszor is kicsúszott, az utolsó alkalommal majdnem végleg. Miután kitolatott [a palánkból], elég későn szóltunk neki, hogy álljon fel a rajtrácsra."

Ezt a pilóta is elismerte. „Nem hittem el, hogy ma versenyezhetek – árulta el. – Nem tudom, hogy csinálták [a szerelők], de hihetetlen volt. Nagyon örülök, hogy meghálálhattam nekik egy 2. hellyel."

Forma-1, Magyar Nagydíj, F3, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, F3, baleset, Federico Malvestiti
Forma-1, Magyar Nagydíj, Mick Schumacher, Prema, F2
Forma-1, Magyar Nagydíj, Mick Schumacher, Prema, F2
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lawrence Stroll
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, baleset
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj rajt
Forma-1, Alfa Romeo Racing, Williams Racing, Renault F1 Team, Magyar Nagydíj rajt
Forma-1, Lando Norris, George Russell, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Magyar Nagydíj rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, rajt
Forma-1, Magyar Nagydíj, Ocon, Renault, Mercedes, Hamilton
Forma-1, Magyar Nagydíj, Stroll, Racing Point, Grosjean, Haas
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Haas F1 Team, Kevin Magnussen, Magyar Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Red Bull, Alpha Tauri, Magyar Nagydíj, bokszkiállás
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Magyar Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Magyar Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, McLaren, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Red Bull, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Mercedes, Valtteri Bottas, Magyar Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Renault, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Vettel, Leclerc, Ferrari
Forma-1, Magyar Nagydíj, Stroll, Leclerc, Bottas, Racing Point, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Bottas, Ferrari, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Magyar Nagydíj, Pérez, Racing Point
Forma-1, Magyar Nagydíj, Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Magnussen, Haas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Leclerc, Ferrari, Norris, McLaren
Forma-1, Magyar Nagydíj, Verstappen, Bottas, Red Bull, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Faluvégi Péter
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Valtteri Bottas
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Magyar Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Magyar Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Magyar Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Peter Bonnington, Mercedes, Magyar Nagydíj
Forma-1, Toto Wolff, Mercedes, Magyar Nagydíj

Ez persze nem kizárólag a fantasztikus gyorsaságú szerviz eredménye volt: Verstappen a rajt után a Ferrarikat, Sergio Pérez Racing Pointját és a lassan elrugaszkodó Valtteri Bottas Mercedesét megelőzve már a 3. helyen állt, majd a száraz gumira váltásnál Lance Stroll elé került. Bottasnak megvolt az esélye, hogy a gyenge kezdés után felzárkózva az erőviszonyoknak megfelelően a 2. helyre hozza be az autót, de Verstappen keze nem remegett meg és sikerült a finn előtt maradnia, aki egy ajándék kerékcsere lehetőségével is élhetett.

„Már annak is örültem, hogy elrajtolhattam, aztán az első kör nagyon jól sikerült, és a továbbiakban is jó döntéseket hoztunk a stratégia terén, hogy mikor álljunk ki kereket cserélni és milyen abroncsokat rajtunk fel. Nagyszerű eredmény egy ilyen nehéz hétvége után beférkőzni a Mercedesek közé, erre egyáltalán nem számítottunk."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!