Max Verstappen a 2. helyet szerezte meg a Stájer Nagydíj időmérőjén, amit esőben, rossz látási viszonyok közepette rendeztek meg, de a 22 éves pilóta szerint ezt leszámítva nem volt olyan szörnyű a helyzet: „Ami a pályát illeti, szerintem a körülmények nem voltak túlságosan rosszak, csak a hatalmas abroncsok miatt semmit nem láttam, ha az előttem lévőhöz képesti távolság nem volt legalább 6 másodperc" – nyilatkozta az első három helyezett számára tartott sajtótájékoztatón.
„Összességében jó időmérőm volt – vélte. – A Q1-ben nagy volt a torlódás, semmit nem lehetett látni, és elég helyet kellett hagyni, hogy normális kört futhassunk. Emiatt az időmérő első szakaszában egyáltalán nem volt tiszta köröm."
Verstappen szerint a Q2-ben hasonló volt a helyzet, mint a kvalifikáció első szakaszában, a végét leszámítva. Akkor ugyanis egy kicsit jobban rákezdett az eső, aminek következtében nem tudott javítani addigi köridején. Ennek ellenére továbbjutott, hiszen korábbi teljesítménye elég volt erre.
A Q3-ban aztán ő és Hamilton küzdött a pole pozícióért, végül azonban a hatszoros világbajnok több mint 1,2 másodpercet adott neki.
Verstappen az utolsó mért körében megcsúszott, kishíján a falnak ütközött, de nem ez döntött, már az első szektorban hátrányba került Hamiltonhoz képest. A körét teljesen elrontó hibában az előtte autózó Sebastan Vettel is szerepet játszott.
„Talán Seb ment a bokszba, de még az autó színét sem láttam – emlékezett vissza. – Emiatt a kocsi alulkormányzottá vált, kicsit szélesre vettem, és a kijáratnál rámentem a rázókőre, így elvesztettem az irányítást.
Ugyanakkor az a kör nem lett volna elég ahhoz, hogy megverjem Lewist.”
A Red Bull Ring a szezon egyik legrövidebb pályája, így száraz körülmények között is jobban kell figyelni arra, hogy a többi pilóta éppen hol jár. Esőben, rossz látási viszonyok között pedig különösen fontos a megfelelő kommunikáció a versenymérnökkel.
„Ez a gyorskör előtt számít igazán, főleg az etap vége felé – magyarázta Verstappen. – Rengeteget kommunikálunk, de néha a kör közepén a mérnök hallgat, és emiatt előfordulhatnak feltartásos esetek. Engem nem zavar, ha beszélnek hozzám, mert a nehéz körülmények ellenére szeretem tudni, hogy mi történik körülöttem a köridők és a távolságok tekintetében, mert ilyenkor még a tükrön keresztül sem lehet látni. A kommunikáció kulcsfontosságú az ehhez hasonló helyzetekben.”
Csapattársa, Alexander Albon csupán a 7. helyet szerezte meg, hiszen Verstappen és a Mercedes pilótái mellett a McLarenek és Esteban Ocon is megelőzte. Igaz, Lando Norris büntetése miatt a thai-brit pilóta a 6. pozícióból fogja megkezdeni a futamot.
„Sokkal jobban kellett volna szerepelnem, egyértelműen hibáztam – értékelt önkritikusan a Red Bull másik versenyzője. – Az utolsó körömben, amikor a pálya állapota egyre inkább javult, lecsúsztam az aszfaltról, ha ez nincs, akár 3. is lehettem volna. Múlt héten elégedettebb voltam az autó egyensúlyával, úgyhogy van némi feladatunk estére.”
Albon a vasárnapi versenyről annyit mondott, hogy az Osztrák Nagydíj alapján jó lesz a tempójuk. A stratégia terén viszont a múlt hetinél is jobban résen kell lenniük, mert most már mindenki tudja, hogy mi várható a 71 kör során.