Verstappen: Akkor sem vertem volna meg Hamiltont, ha nem csúszok ki

Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 11: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 on track during qualifying for the Formula One Grand Prix of Styria at Red Bull Ring on July 11, 2020 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen szerint az időmérő edzés első két szakaszában a körülmények nem voltak túlságosan rosszak, de a Q3-ra romlott a helyzet. A Red Bull pilótája az előtte autózó Sebastian Vettel miatt csúszott ki az utolsó körében, de úgy véli, a pole pozíció enélkül sem lett volna meg.

Max Verstappen a 2. helyet szerezte meg a Stájer Nagydíj időmérőjén, amit esőben, rossz látási viszonyok közepette rendeztek meg, de a 22 éves pilóta szerint ezt leszámítva nem volt olyan szörnyű a helyzet: „Ami a pályát illeti, szerintem a körülmények nem voltak túlságosan rosszak, csak a hatalmas abroncsok miatt semmit nem láttam, ha az előttem lévőhöz képesti távolság nem volt legalább 6 másodperc" – nyilatkozta az első három helyezett számára tartott sajtótájékoztatón.

Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj
Forma-1, Scuderia Alpha Tauri, Stájer Nagydíj
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Steve Nielsen, F1 logo
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Esteban Ocon, Renault F1 Team
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, piros lámpa, session suspended
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, piros lámpa
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, tűzoltók
Forma-1, Stájer Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Christian Horner, Red Bull Racing kamion
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Emirates
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Safety Car, Medical Car, piros lámpa, Mercedes-AMG GT-R, Mercedes-AMG C 63 S
Forma-1, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Renault F1 Team, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Racing Point F1 Team, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Scuderia Ferrari, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alfa Romeo, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Renault F1 Team, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Graham Watson, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Red Bull, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, safety car, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Franz Tost, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alfa Romeo, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, mezőny, eső
Forma-1, Alfa Romeo Racing kormány, Stájer Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső, mezőny
Forma-1, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső, mezőny
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Renault, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Stájer Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Racing Point, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Renault, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, McLaren, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Stájer Nagydíj időmérő
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Stájer Nagydíj időmérő

„Összességében jó időmérőm volt – vélte. – A Q1-ben nagy volt a torlódás, semmit nem lehetett látni, és elég helyet kellett hagyni, hogy normális kört futhassunk. Emiatt az időmérő első szakaszában egyáltalán nem volt tiszta köröm."

Verstappen szerint a Q2-ben hasonló volt a helyzet, mint a kvalifikáció első szakaszában, a végét leszámítva. Akkor ugyanis egy kicsit jobban rákezdett az eső, aminek következtében nem tudott javítani addigi köridején. Ennek ellenére továbbjutott, hiszen korábbi teljesítménye elég volt erre.

A Q3-ban aztán ő és Hamilton küzdött a pole pozícióért, végül azonban a hatszoros világbajnok több mint 1,2 másodpercet adott neki.

Verstappen az utolsó mért körében megcsúszott, kishíján a falnak ütközött, de nem ez döntött, már az első szektorban hátrányba került Hamiltonhoz képest. A körét teljesen elrontó hibában az előtte autózó Sebastan Vettel is szerepet játszott.

„Talán Seb ment a bokszba, de még az autó színét sem láttam – emlékezett vissza. – Emiatt a kocsi alulkormányzottá vált, kicsit szélesre vettem, és a kijáratnál rámentem a rázókőre, így elvesztettem az irányítást.

A Red Bull Ring a szezon egyik legrövidebb pályája, így száraz körülmények között is jobban kell figyelni arra, hogy a többi pilóta éppen hol jár. Esőben, rossz látási viszonyok között pedig különösen fontos a megfelelő kommunikáció a versenymérnökkel.

Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj
Forma-1, Scuderia Alpha Tauri, Stájer Nagydíj
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Steve Nielsen, F1 logo
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Esteban Ocon, Renault F1 Team
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, piros lámpa, session suspended
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, piros lámpa
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, tűzoltók
Forma-1, Stájer Nagydíj, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Christian Horner, Red Bull Racing kamion
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Emirates
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső, Safety Car, Medical Car, piros lámpa, Mercedes-AMG GT-R, Mercedes-AMG C 63 S
Forma-1, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Renault F1 Team, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Racing Point F1 Team, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Scuderia Ferrari, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alfa Romeo, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Renault F1 Team, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Graham Watson, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Red Bull, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, safety car, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Franz Tost, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alfa Romeo, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, mezőny, eső
Forma-1, Alfa Romeo Racing kormány, Stájer Nagydíj
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső, mezőny
Forma-1, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső, mezőny
Forma-1, Esteban Ocon, Renault F1 Team, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas F1 Team, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Renault, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Ferrari, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Stájer Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Racing Point, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Renault, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, McLaren, Stájer Nagydíj, eső
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Stájer Nagydíj időmérő
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Stájer Nagydíj időmérő

„Ez a gyorskör előtt számít igazán, főleg az etap vége felé – magyarázta Verstappen. – Rengeteget kommunikálunk, de néha a kör közepén a mérnök hallgat, és emiatt előfordulhatnak feltartásos esetek. Engem nem zavar, ha beszélnek hozzám, mert a nehéz körülmények ellenére szeretem tudni, hogy mi történik körülöttem a köridők és a távolságok tekintetében, mert ilyenkor még a tükrön keresztül sem lehet látni. A kommunikáció kulcsfontosságú az ehhez hasonló helyzetekben.”

Csapattársa, Alexander Albon csupán a 7. helyet szerezte meg, hiszen Verstappen és a Mercedes pilótái mellett a McLarenek és Esteban Ocon is megelőzte. Igaz, Lando Norris büntetése miatt a thai-brit pilóta a 6. pozícióból fogja megkezdeni a futamot.

„Sokkal jobban kellett volna szerepelnem, egyértelműen hibáztam – értékelt önkritikusan a Red Bull másik versenyzője. – Az utolsó körömben, amikor a pálya állapota egyre inkább javult, lecsúsztam az aszfaltról, ha ez nincs, akár 3. is lehettem volna. Múlt héten elégedettebb voltam az autó egyensúlyával, úgyhogy van némi feladatunk estére.”

Albon a vasárnapi versenyről annyit mondott, hogy az Osztrák Nagydíj alapján jó lesz a tempójuk. A stratégia terén viszont a múlt hetinél is jobban résen kell lenniük, mert most már mindenki tudja, hogy mi várható a 71 kör során.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!