Kettejük sorsát az időzítés, a pályán elfoglalt pozíció és a Red Bull döntése határozta meg, ebből a szempontból Bottas járt a legrosszabbul, mert két körrel a leintés előtt érte a hiba, majdnem egy egész kört meg kellett tennie a kerékcseréig, és a történteket látva Max Verstappent is kihívták a bokszba. A holland fiatal ezzel bő fél perces hátrányba került, amit úgy sem tudott behozni, hogy Hamilton az utolsó körülbelül három kilométert defektes bal első gumival tette meg.
„Verstappen esetében nem lehet tudni, hogy a bokszkiállás megvédte őket egy defekttől vagy a leggyorsabb kör érdekében végrehajtott kerékcsere a győzelmébe került” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Sky Sports műsorában. A másik oldalon szintén nem volt egyértelmű a kérdés, de Christian Horner úgy tűnt, nem elégedetlen azért, mert inkább a bokszkiállásra szavaztak.
Max kezdett nagyon aggódni a vibráció miatt, láttuk Bottas esetét, és a mi kerekünkön is volt egy nagy barázda,
ezért amellett döntöttünk, hogy lágy gumikra cserélünk, és ráhajtunk a leggyorsabb körért járó pontra. A Max autójáról levett gumin van egy nagy mélyedés, nagy az oldalgyorsulás is ezen a pályán, úgyhogy nem volt garantált, hogy eljut a verseny végéig.”
Horner szerint Hamilton kihasználta a szerencsés helyzetét, amit az alapozott meg, hogy el tudtak lépni Verstappentől, aztán a Mercedes már beoszthatta a tempót. Wolff is megerősítette, hogy volt némi tartalék a Mercedes teljesítményében, de azt tagadta, hogy teljesen letekerték volna az erőforrásokat.
„Láttuk, hogy aggódnak ők is az első gumik miatt, ezért óvatosan veszik az 1-es, 2-es és 9-es kanyarokat. Még nálunk is óvatosabban, ezért
meglepődtünk, hogy gondjaik akadtak, mert mi már 10 körrel a leintés előtt gondolkodtunk a kerékcserén”
– árulta el Horner. Wolff a német Sky Sports műsorában azt mondta, a pályán szétszóródott törmelék is szerepet játszhatott, kiemelte azt is, hogy Kimi Räikkönen autójának első szárnya is eltört, a csatorna brit adásában viszont hozzátette, a Pirellinek meg kell vizsgálnia a gumikat, mielőtt meg lehet állapítani a defektek okait.