NORTHAMPTON, ENGLAND - JULY 14: Valtteri Bottas driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 on track during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on July 14, 2019 in Northampton, England. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Mercedes nem készül beleavatkozni pilótái küzdelmébe a Brit Nagydíjon, és ha a hátrébb levő versenyző szeretné, bizonyos kereteken belül más taktikát is választhat.
Noha az időmérő edzés után igyekeztek nem elbízni magukat és felhívták a figyelmet arra, hogy a futamon a Red Bull megszorongathatja őket, az előzetes várakozások alapján az idei Brit Nagydíj a két Mercedes-pilóta között fog eldőlni. Ez azonban még nem jelenti azt, hogy biztosan unalomba fullad az első helyért zajló csata.
Elég csak a tavalyi silverstone-i versenyre gondolni, amelyet Lewis Hamilton az előzetesen gyengébbnek hitt taktikával nyert meg úgy, hogy az első kerékcserék előtt csapattársa mögött haladt a második helyen. Akkor a címvédő Bottasétól eltérő taktikával ment, és még ha ez most nem is lesz így, mozgástere akkor is lesz annak, aki hátrébb halad.
Mivel az idei szezonra nem változtak a gumik, a Pirelli pedig ugyanúgy a C1-C2-C3-as kiosztást hozta el a Brit Nagydíjra, a csapatok hasonló dilemmával szembesülhetnek: egy vagy két kiállással teljesítsék a versenyt? Vélhetően a közepes keveréken rajtolók és így a Mercedes versenyzői is az egy csere mellett fognak dönteni és a tavaly Hamilton által választott, végül leggyorsabbnak bizonyuló közepes-kemény elosztással mennek végig.
Az első kiállás előtt rosszabb pozícióban levő versenyzőnek ugyanakkor most is lesz mozgástere, habár a csapatfőnök és a vezető versenymérnök szavaiból az tűnik ki, hogy ezúttal nem engedik majd meg a versenyzőiknek, hogy eltérő számú kiállással menjenek.
„Azt fogjuk tenni, amit mindig is szoktunk: az előrébb levő autónak lesz prioritása a kiállásnál és ha a hátrébb levő tovább kint akar maradni és további teljesítményt kisajtolni a gumikból, az tökéletesen összeegyeztethető a versenyzési szándékainkkal" – nyilatkozta Toto Wolff, az istálló csapatfőnöke.
Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke is hangsúlyozta, hogy az elöl haladóra fognak koncentrálni, ugyanakkor engedik majd versenyezni Hamilton és Bottast.
Olyan módon teljesítjük a versenyt, hogy a vezető pilótánkat részesítjük előnyben, az ő futamát optimalizáljuk, és amint ő megejtette a kiállását, optimalizálhatjuk a hátrébb levő pilótáét.
Nem kezelhetjük őket úgy, mintha a Ferrari vagy a Red Bull ellen versenyeznénk, mert csak egy helyünk van a garázs előtt a kerékcsere elvégzésére. Emiatt minden csapatnak ki kell dolgoznia valamilyen mechanizmust erre."
„Ez olyan pálya, amelyen lehet előzni és ahol a gumikezelés lesz a kulcs, valamint itt sok baleset is szokott történni, autók csúsznak ki a kavicságyba, mennek a falnak. Ritka, hogy vonatozásba torkollik egy itteni verseny, úgyhogy ha a két pilótánk csatázni fog, akkor egyikük sem lesz úgy vele, hogy eldőlt a verseny, amíg le nem intették azt – ecsetelte Shovlin.
Ez megnehezíti a mi életünket a bokszfalon, mert hagynunk kell őket versenyezni és szórakoztatni az embereket.
Közel állnak egymáshoz tempóban és a bajnoki pontversenyben is, ez ráadásul az évnek egy olyan szakasza, amikor van egy kis feszültség, mert mindketten tudják, hogy nagy a tét."