Vágólapra másolva!
Sokan szemöldöküket ráncolva nézték, ahogy a Racing Point a 70. Évforduló Nagydíjának hajrájában harmadszor is a bokszba hívta Nico Hülkenberget, aki így nem tudott csapattársa előtt végezni. Utólag kiderült, hogy ezzel valószínűleg a kieséstől mentették meg.

Miután szombaton a harmadik helyre kvalifikálta magát, úgy tűnt, hogy a koronavírusos Sergio Pérez helyére beugró Nico Hülkenberg az ötödik helyen zárhatja a 70. Évforduló Nagydíját Silverstone-ban, ám nyolc körrel a futam vége előtt a csapata kihívta őt egy látszólag indokolatlan harmadik kerékcserére. Ezzel az addig két hellyel Hülkenberg mögött haladó Lance Stroll előbbre lépett egy helyet. A közösségi médiában többen is azzal vádolták meg a csapatot, hogy a tulajdonos fiának, illetve a kettőből az egyetlen állandó pilótájának kedvezett, Hülkenberg kerékcseréje azonban nem volt véletlen.

Forma-3, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja
Forma-2, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja, Mick Schumacher, Robert Shwartzman, Prema
Forma-2, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja, Mick Schumacher, Prema
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Nico Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajtrács
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, célegyenes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Albon, Red Bull, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Grosjean, Giovinazzi, Russell, Alfa Romeo, Haas, Williams
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes, Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Grosjean, Haas, Russell, Williams, Leclerc, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Verstappen, Red Bull, Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Kvjat, Magnussen, Alpha Tauri, Haas
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, parc fermé
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes

Hülkenberg közepes-kemény-kemény taktikával tervezte teljesíteni a versenyt, ám a második kemény szettje valamiért sokkal rosszabbul bírta a gyűrődést, mint az első, majd annyira felhólyagosodott, hogy a német pilóta futamát is veszélybe sodorta.

Ezért a csapatnak nem volt más választása, mint újra kereket cserélni az autóján.

Az utolsó körökre a lágy gumikat kapta meg, amelyeken végül hetedik lett. „Arra kényszerültünk, hogy lecseréljük a kemény gumikat, mivel volt egy pár szép nagy hólyag a mindkét hátsó abroncson – nyilatkozta Hülkenberg a Sky Sportsnak. – Az ennek következtében fellépő vibráció hamar kicsúszott az irányításunk alól, két-három kör alatt kilőtt az égbe.

A másodikban viszont ahogy megkaptam a második kemény szettemet, egyből másnak érződött, mint a korábbi. Olyan volt, mintha egy másik keverék lenne, ami végül egyszerűen nem működött."

Forma-3, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja
Forma-2, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja, Mick Schumacher, Robert Shwartzman, Prema
Forma-2, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja, Mick Schumacher, Prema
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Nico Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajtrács
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, célegyenes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Albon, Red Bull, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Grosjean, Giovinazzi, Russell, Alfa Romeo, Haas, Williams
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes, Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Grosjean, Haas, Russell, Williams, Leclerc, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Verstappen, Red Bull, Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Kvjat, Magnussen, Alpha Tauri, Haas
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, parc fermé
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes

Ezzel együtt a hetedik hely sem rossz teljesítmény egy olyan versenyzőtől, aki 9 hónapja nem élte át a Forma-1-es futamok jelentette terhelést. Noha valamennyire edzésben maradt, Hülkenbergnek azért így sem volt könnyű menet az 52 kör.

– magyarázta. – Az egész testem, a hátizmok, még az ülés is igen szoros a fenekem körül. Egyértelműen kissé izomlázam lesz holnap reggel. Egyébként meg csendes verseny volt, nem voltak nagy csaták, biztonsági autós fázisok, de valójában hálás vagyok ezért. Örülök, hogy nem volt túl akciódús, mert valószínűleg ez is pont elég volt nekem."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!