Miután szombaton a harmadik helyre kvalifikálta magát, úgy tűnt, hogy a koronavírusos Sergio Pérez helyére beugró Nico Hülkenberg az ötödik helyen zárhatja a 70. Évforduló Nagydíját Silverstone-ban, ám nyolc körrel a futam vége előtt a csapata kihívta őt egy látszólag indokolatlan harmadik kerékcserére. Ezzel az addig két hellyel Hülkenberg mögött haladó Lance Stroll előbbre lépett egy helyet. A közösségi médiában többen is azzal vádolták meg a csapatot, hogy a tulajdonos fiának, illetve a kettőből az egyetlen állandó pilótájának kedvezett, Hülkenberg kerékcseréje azonban nem volt véletlen.
Hülkenberg közepes-kemény-kemény taktikával tervezte teljesíteni a versenyt, ám a második kemény szettje valamiért sokkal rosszabbul bírta a gyűrődést, mint az első, majd annyira felhólyagosodott, hogy a német pilóta futamát is veszélybe sodorta.
Ezért a csapatnak nem volt más választása, mint újra kereket cserélni az autóján.
Az utolsó körökre a lágy gumikat kapta meg, amelyeken végül hetedik lett. „Arra kényszerültünk, hogy lecseréljük a kemény gumikat, mivel volt egy pár szép nagy hólyag a mindkét hátsó abroncson – nyilatkozta Hülkenberg a Sky Sportsnak. – Az ennek következtében fellépő vibráció hamar kicsúszott az irányításunk alól, két-három kör alatt kilőtt az égbe.
Nem hiszem, hogy a gumik túlélték volna a versenyt. Sajnálatos, mivel a futam első fele nagyon kontrollált volt.
A másodikban viszont ahogy megkaptam a második kemény szettemet, egyből másnak érződött, mint a korábbi. Olyan volt, mintha egy másik keverék lenne, ami végül egyszerűen nem működött."
Ezzel együtt a hetedik hely sem rossz teljesítmény egy olyan versenyzőtől, aki 9 hónapja nem élte át a Forma-1-es futamok jelentette terhelést. Noha valamennyire edzésben maradt, Hülkenbergnek azért így sem volt könnyű menet az 52 kör.
Szerencsére ezeknek az autóknak elég közel van a fejtámasza a bukósisakhoz, úgyhogy sokat tudtam pihentetni a nyakamat
– magyarázta. – Az egész testem, a hátizmok, még az ülés is igen szoros a fenekem körül. Egyértelműen kissé izomlázam lesz holnap reggel. Egyébként meg csendes verseny volt, nem voltak nagy csaták, biztonsági autós fázisok, de valójában hálás vagyok ezért. Örülök, hogy nem volt túl akciódús, mert valószínűleg ez is pont elég volt nekem."