Noha nem számítanak a gumik hólyagosodására, mint a legutóbbi versenyhétvégén, a Spanyol Nagydíjon is az abroncsok játszhatják a főszerepet. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke legalábbis biztos ebben, szerinte ugyanis hiába rajtol a harmadik helyről, Max Verstappen a barcelonai futam esélyese.
A 70. Évforduló Nagydíjával ellentétben ezúttal az első tíz helyezett egyforma keveréken, a lágyakon kezdi meg a versenyt, Verstappen tehát nem kovácsolhat előnyt az eltérő taktikájából. Így vélhetően nehezebb lesz átugrania a két Mercedest, Wolff azonban ennek ellenére tart tőle.
„Az egyetlen hasonlóság Silverstone és Barcelona között ezen a héten a levegő és a pálya hőmérséklete. Az aszfaltcsík önmagában nagyon más, úgyhogy nem számítunk olyan hólyagosodási gondokra, mint Silverstone-ban, mindazonáltal nagyobb lesz a kopás és a túlmelegedés – nyilatkozta a csapatfőnök az időmérő után. – Úgy gondolom, hogy a Red Bull nagyon jó ilyen körülmények között. Az elmúlt héten és a péntekről szombatra elvégzett munka jó volt, mivel fejlődtünk, és ez a legfontosabb.
Remélem, hogy megfuttathatjuk [Verstappent] a pénzéért. A pénteki hosszú etapok alapján egyértelműen őt kell a verseny esélyesének tekintenünk."
Verstappen az időmérő után elmondta, hogy pénteki hosszú etapjával nagyon elégedett volt, ezért reméli, hogy képes lesz nyomás alá helyezni a két Mercedes-pilótát.
A Pirelli a kétkiállásos stratégiát tartja a leggyorsabbnak a futamra, de nem zárja ki, hogy akár három kerékcserével is ugyanolyan gyorsan végig lehet majd menni. Wolff mindenesetre nem lepődött meg, hogy Verstappen és mások sem próbálkoztak keményebb abroncson továbbjutni a Q2-ből. „Végül senki sem döntött úgy, hogy a közepeseken rajtol, mert a lágy valójában elég jó abroncsnak néz ki. Nem jelent nagy előnyt nem a lágyakon rajtolni, hacsak valaki nincs az első tízen kívül."
Verstappen egyik esélye az lehet, ha a Pirelli jóslatával szembemenve megpróbálja egyetlen kerékcserével megcsinálni a versenyt, a másik pedig az, ha az első kiállásnál elé tud vágni a Mercedeseknek, majd kihasználja, hogy nem kell annyira óvnia a gumikat a Red Bull jobb gumikezelésének köszönhetően.
Két dolgon fog múlni a siker: mennyire koptatjuk el a hátsó gumikat, és mennyire tudunk vigyázni rájuk"
– nyilatkozta Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke, hozzátéve, hogy valahogy meg kell akadályozniuk, hogy túlmelegedjen a futófelület, mert azzal tapadást veszítenek, elkezdenek csúszkálni, amitől csak jobban fognak kopni az abroncsok.
A szakember hangsúlyozta, hogy a pénteki adatok alapján nem tudják pontosan megmondani, hogy ők vagy a Red Bull fog jobban bánni a gumikkal, ezért az első etap során fogják meghatározni a stratégiát.
„Tíz-tizenkét kör alatt megpróbálunk képet alkotni arról, hogy kinek gyorsabb az autója, ki vigyáz a legjobban a gumikra. Ekkor el kell döntenünk, hogy védekező taktikát választunk, vagy olyan pozícióban vagyunk, amelyben előnyt építhetünk ki, és kontrollálhatjuk a versenyt. Jelenleg nem tudjuk, hogy melyik lesz a helyzet, de mindkét eshetőségre van tervünk."