Meglepetésre Max Verstappen nyerte Silverstone-ban a 70. Évforduló Nagydíját, miután a Red Bull sokkal jobban bánt a gumikkal az időmérőn még taroló Mercedeseknél. A holland pilóta lényegében végig gyorsabb volt Lewis Hamiltonnál és Valtteri Bottasnál, a kerékcserék során az élre állt, és az idén először legyőzte a világbajnok istálló autóit.
Verstappennek a múlt hétvégén is volt esélye a győzelemre, ha nem hívják ki az utolsó kör előtt kereket cserélni és célba ér, megelőzte volna a defektes gumival araszoló Hamiltont, így azonban a 2. helyezett lett. A 70. Évforduló Nagydíján viszont már nem talált legyőzőre, és ehhez az is kellett, hogy ne hallgasson a mérnökére, aki azt kérte tőle, hogy fogja vissza magát a verseny elején.
„Eddig nem igazán volt esélyünk, hogy megküzdjünk velük – utalt a Mercedesekre a Sky Sports műsorában. – Úgy voltam vele, hogy nem fogok mögöttük kocsikázni, nincs vesztenivalóm, a legrosszabb esetben is a 3. helyezett leszek, a legjobb esetben pedig megnyerem a versenyt. Ma ez történt.”
A megfelelő stratégiát követtük, a gumik is remekül működtek. Amikor a két Mercedes kiállt a bokszba, fokozni tudtam a tempót és sohasem esett vissza a gumik teljesítménye.”
„Ez eléggé meglepő, de nagyon örülök neki. Pont Valtteri mögé jöttem ki, de lágyabb gumikon futottam, úgyhogy meg tudtam előzni. Később tartottam a távolságot, majd egyszerre jöttünk ki, utána az volt a kérdés, hogy melyikünk ér ki előbb.
Láttam, hogy Valtteri később sem tud nyomást kifejteni, úgyhogy csak tartottam a távolságot.”
Verstappen megemlítette, hogy a Red Bullnál felmerült, hogy Hamilton csak egyszer áll ki a bokszba, ezért volt időszak, amikor fokozta a tempót, és a brit pilóta második kerékcseréje után a Mercedes nagyon gyors volt, de ez csak pár körig tartott, ekkor visszaesett Hamilton abroncsainak teljesítménye.
A holland pilóta rámutatott arra is, hogy az erre a hétvégére hozott gumik túl lágyak voltak ehhez a pályához, úgy véli, hogy más pályákon is lehetne követni ezt a példát, mert több bokszkiállást eredményez, és a Mercedesnek sem kedvező.
„Elkezdtek hólyagosodni az abroncsaik, ezért bajba kerültek, nekünk viszont nyilvánvalóan nem voltak ilyen gondjaink. Szerintem elég jól bántunk a gumikkal. Plusz, eltérő stratégiát követtünk, szerintem a verseny elején hoztuk helyzetbe magunkat.”
Kérése a közeljövőben nem valósul meg, mert a Pirelli már előre bejelentette a következő futamok gumiválasztásait, de a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon is melegebb lesz a megszokottnál, és a későbbiekben is várhatók még magas hőmérsékletű versenyek a szezon során.
Noha Hamilton és a Mercedes ezúttal a gumik szempontjából a rossz oldalon állt, a hatszoros világbajnok is egyetértett Verstappennel abban, hogy egynél több bokszkiállásra van szükség a versenyeken.
„A lágyabb gumik szerintem érdekesebbé tették a versenyt, mert két kiállásra álltunk át. Az egyik felem azt mondatja velem, hogy nem lenne jó, ha mindig lágyabb gumikkal mennénk, mert talán máskor is ebbe a helyzetbe kerülünk, de az egykiállásos versenyek vackok, sohasem kellene, hogy ilyenek előforduljanak, mert rajongóként nem jó ilyen futamokat nézni. Izgalmasabb, ha több [kiállás van.”