Holnap, azaz augusztus 12-én jár le a határideje a Forma-1 kereskedelmi viszonyait az elkövetkező 6 évben szabályozó Concorde-egyezmény aláírásának. A sportág bevételeinek elosztását igazságosabbá tevő, egyúttal az irányítást is átstrukturáló szerződés aláírása egyet jelent azzal, hogy az adott istálló kinyilvánítja részvételi szándékát a sorozatban a 2021 és 2026 közötti időszakra.
Nem mindenki elégedett azonban teljes mértékben az új Concorde-egyezményben foglaltakkal, a Mercedes mellett ugyanis most a Racing Point is elárulta: van még min alakítani ahhoz, hogy az aláírók között szerepeljen a neve.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a 70. Évforduló Nagydíjának hétvégéjén kőkeményen beleszállt azokba a csapatfőnökökbe, akik szerinte a sajtónak az egyezmény aláírásáról beszélnek, majd zárt ajtók mögött a leghangosabb kritikusokká válnak. Az osztrák üzletember kifejtette, hogy örül a bevételek igazságosabb elosztásának, de úgy érzi, hogy ennek a Mercedes a legnagyobb vesztese, szerinte nem megfelelően bántak velük a tárgyalások során, és nem érzi, hogy készen állnának az egyezmény aláírására.
Noha Wolff szerint a csapatok 90%-ának még van ilyen-olyan problémája, amit tisztázni szeretne, nyilvánosan a Mercedesen kívül eddig csak a Racing Point ismerte ezt be.
„Az egyezmény nagy része rendben van a számunkra, de a részletekkel kapcsolatban még így is sok dolog van, amivel nem vagyunk kibékülve – nyilatkozta Otmar Szafnauer, a silverstone-i istálló csapatfőnöke. – Másképp mondva, még van min dolgozni ahhoz, hogy aláírjunk, tehát még nem vagyunk 100%-ban elégedettek, hanem csak úgy 80%-ban."
Szafnauer elmondta, hogy a bevételek elosztásával kapcsolatban is vannak kifogásaik, de inkább az irányítást érintő kérdésekben nem értenek mindennel egyet. Azt tagadta, hogy ő azok közé, a jogtulajdonos „s*ggében" levő csapatfőnökök közé tartozna, akikről Wolff beszélt. „Általában amit a Libertynek mondok, ugyanazt mondom másoknak is. Nem igazán vagyok jó az ilyesmiben."
A Mercedesszel és a Racing Pointtal ellentétben a Ferrari, a McLaren, a Williams és a Haas nyilvánosan elismerte, hogy közel állnak ahhoz, hogy készek legyenek az aláírásra. Ez a Haas esetében különösen fontos, mivel
az F1-be 2016-ban érkező istállóval kapcsolatban többször is felmerült, hogy kiszáll a sportágból. Günther Steiner csapatfőnök azonban most cáfolta ezeket a pletykákat.
„Annyira készen állunk az aláírásra, amennyire csak lehet. Még egyszer végig kell mennem rajta Gene [Haasszal, a csapat tulajdonosával], akivel már beszéltem korábban, de fel fogom hívni őt még egyszer, hogy átbeszéljük az egészet.
Jelenleg minden jel arra utal, hogy készen állunk az aláírásra.
Egyszerűen csak át akarom beszélni vele, ahogy normális esetben teszi az ember a tulajdonossal, hogy elmagyarázzam, minden világos, és mindenről megegyeztünk. De nincs jel arra, hogy nem fogjuk aláírni."
A Liberty Media korábban leszögezte, nem hajlandóak változtatni az augsztus 12-i aláírási határidőn.