Vágólapra másolva!
A 70. Évforduló Nagydíját megnyerő Red Bull sem érti, hogy mitől javult a versenyképességük a múlt hét óta. Christian Horner szerint az első bokszkiállások után jöttek rá, hogy játékban vannak a Mercedes ellen.

A 2020-as Forma-1-es szezon ötödik fordulóján megtört a Mercedes győzelmi sorozata, nagy meglepetésre a 4. helyről induló Max Verstappen nyerte a 70. Évforduló Nagydíját, miután a kerékcserék alkalmával az addig vezető Mercedesek elé került, és a saját első kiállása után visszaelőzte Valtteri Bottast.

Forma-3, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja
Forma-2, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja, Mick Schumacher, Robert Shwartzman, Prema
Forma-2, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja, Mick Schumacher, Prema
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Nico Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajtrács
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, célegyenes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Albon, Red Bull, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Grosjean, Giovinazzi, Russell, Alfa Romeo, Haas, Williams
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes, Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Grosjean, Haas, Russell, Williams, Leclerc, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Verstappen, Red Bull, Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Kvjat, Magnussen, Alpha Tauri, Haas
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, parc fermé
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes

Verstappen a Mercedesekkel ellentétben kemény keverékű gumikon rajtolt, ez lehetővé tette a számára, hogy az első etap végére felzárkózzon a 2. helyezett Lewis Hamilton mögé, majd a kopott kemény abroncsokon is gyorsabb volt, mint a Mercedesek az újakon. Bottas második kerékcseréjével összhangban a holland pilóta gyorsan megszabadult a közepes keverékű abroncsoktól és megtartotta előnyét Bottasszal szemben, Hamilton pedig hiába igyekezett a verseny végén, a Red Bullt már nem tudta utolérni.

A holland versenyzőt mérnöke a futam elején megpróbálta visszafogott tempóra utasítani, de Verstappen ellenkezett, és neki lett igaza: a Red Bullon bírták a gumik a hajszát, olyannyira magabiztosan vezetett, hogy a futam végén már viccelődni is volt ideje a mérnökével arról, hogy az izgalmak közepette biztosan kiszáradtak a bokszfalon.

– mondta Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Ziggo Sportnak. – Ez csak egy vasárnap, de nyerhettünk volna a múlt héten is, ezt most meg is nyertük, talán a jövő héten Barcelonában is meleg lesz, úgyhogy küzdünk tovább, sok van még hátra. Ma bebizonyítottuk, hogy Lewis legyőzhető, feketén-fehéren, a pályán tettük jó stratégiával és tempóval.”

Horner elmondta, az első bokszkiállások után jöttek rá, hogy mennyire gyors az autójuk,

menet közben döntötték el, hogy gyorsan megszabadulnak a számukra kedvezőtlen közepes keverékű gumiktól, így más elosztással ugyan, de lényegében a Mercedesekkel azonos gumitaktikát követtek.

„Csodálatos teljesítmény volt, a versenytempó túlszárnyalta a várakozásainkat. Ellentétes stratégiával kezdtünk, Max a verseny elejét lazára vette, aztán az autóval könnyedén lehetett tempót menni. Még azután is képesek voltunk távolodni, hogy a Mercedesek új kemény gumikra váltottak, akkor gondoltuk azt, hogy játszmában vagyunk” – összegzett a Sky Sportsnak.

Forma-3, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja
Forma-2, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja, Mick Schumacher, Robert Shwartzman, Prema
Forma-2, Silverstone, A 70. Évforduló Nagydíja, Mick Schumacher, Prema
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Nico Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Mattia Binotto, Scuderia Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajtrács
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, célegyenes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, rajt
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Albon, Red Bull, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Vettel, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Grosjean, Giovinazzi, Russell, Alfa Romeo, Haas, Williams
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Bottas, Hamilton, Mercedes, Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Grosjean, Haas, Russell, Williams, Leclerc, Ferrari
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Verstappen, Red Bull, Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Kvjat, Magnussen, Alpha Tauri, Haas
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, parc fermé
Forma-1, A 70. Évforduló Nagydíja, Lewis Hamilton, Mercedes

„Féken tartottuk őket. Nagyon sok tanulságot le kell vonnunk a mai verseny után. Az autó szenzációsan jól működött, Alex esetében is, megvolt a tempónk is. Lényegében ugyanazt a stratégiát követtük, mint a mercedeses srácok, és magunk mögött tudtuk tartani őket. Bármit is húztak elő, arra Maxnak volt válasza. Ez fantasztikus.”

Hornert meglepte, hogy a szombati időmérőn az élmezőnyből csak Verstappen jutott be a Q3-ba kemény keverékű gumikon,

de azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy a lágyabb keverékeknek és a kötelezően megnövelt guminyomásnak köszönhetik-e a sikert a Mercedes ellen. „Látható, hogy ők meredekebb szárnyállásokkal mennek, mint mi. Körülbelül 5 kör alatt hólyagosodni kezdtek az abroncsaik, Max viszont nagyon lazán ment. Sok dologra rá kell jönnünk” – ismerte el.

Albon elégedett az 5. hellyel

Verstappen sikere mellett eltörpül csapattársa, Alexander Albon eredménye, hiszen a thai pilóta csak az 5. helyezett lett 39 másodperces hátránnyal, de lényegében a mezőny végéről kellett felzárkóznia, miután a Red Bull elsőként cserélte le a kerekeit, hogy aztán szabad pályán jobb tempót autózhasson.

„A verseny elején nehezemre esett megelőzni a DRS-sel haladó vonatot, de amikor szabad lett előttem a pálya, nagyon jó esélyt kaptunk, hogy átvágjak a mezőnyön – vélte. –

Nagyon nagy potenciál van az autóban, de néha nehéz előcsalogatni belőle. Ilyen körülmények között jók vagyunk, ki kell derítenünk, hogy miért. Jó érzés az 5. helyen célba érni, remélhetőleg a következő heti versenyre még jobb teljesítményt tudunk átmenteni.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!