„Féken tartottuk őket. Nagyon sok tanulságot le kell vonnunk a mai verseny után. Az autó szenzációsan jól működött, Alex esetében is, megvolt a tempónk is. Lényegében ugyanazt a stratégiát követtük, mint a mercedeses srácok, és magunk mögött tudtuk tartani őket. Bármit is húztak elő, arra Maxnak volt válasza. Ez fantasztikus.”
Hornert meglepte, hogy a szombati időmérőn az élmezőnyből csak Verstappen jutott be a Q3-ba kemény keverékű gumikon,
de azt egyelőre nem tudta megmondani, hogy a lágyabb keverékeknek és a kötelezően megnövelt guminyomásnak köszönhetik-e a sikert a Mercedes ellen. „Látható, hogy ők meredekebb szárnyállásokkal mennek, mint mi. Körülbelül 5 kör alatt hólyagosodni kezdtek az abroncsaik, Max viszont nagyon lazán ment. Sok dologra rá kell jönnünk” – ismerte el.
Albon elégedett az 5. hellyel
Verstappen sikere mellett eltörpül csapattársa, Alexander Albon eredménye, hiszen a thai pilóta csak az 5. helyezett lett 39 másodperces hátránnyal, de lényegében a mezőny végéről kellett felzárkóznia, miután a Red Bull elsőként cserélte le a kerekeit, hogy aztán szabad pályán jobb tempót autózhasson.
„A verseny elején nehezemre esett megelőzni a DRS-sel haladó vonatot, de amikor szabad lett előttem a pálya, nagyon jó esélyt kaptunk, hogy átvágjak a mezőnyön – vélte. –
Kissé meglepett ma a balansz és a tempó, jó volt, de el kell vonulnunk, hogy megértsük, miért.
Nagyon nagy potenciál van az autóban, de néha nehéz előcsalogatni belőle. Ilyen körülmények között jók vagyunk, ki kell derítenünk, hogy miért. Jó érzés az 5. helyen célba érni, remélhetőleg a következő heti versenyre még jobb teljesítményt tudunk átmenteni.”