Ha nincs a koronavírus, az idei évben az F1-es Kanadai Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás verseny is a június 13-14-ei hétvégére esik, ami nem lett volna ideális az autósport-rajongóknak, és azoknak a pilótáknak, akik mind a montreali hétvégén (akár valamelyik alsóbb kategóriában), mind Franciaországban szerettek volna elindulni.
Az F1 és a le mans-i viadal ütközéséből már korábban is adódott konfliktus, emlékezetes volt például, amikor Bernie Ecclestone 2016-ban ilyen módon intézte el, hogy Nico Hülkenberg ne kísérelhesse meg a címvédést a hosszútávú autóversenyzés csúcseseményén. Jövőre azonban próbálják úgy alakítani a versenynaptárakat, hogy a Forma-1 és a sportautó-világbajnokság (WEC) futamai ne essenek egy hétvégére.
Mindent meg fogunk tenni, hogy elkerüljük a WEC és az F1 közötti ütközést
– idézi Jean Todtot, az FIA elnökét a Racefans. – Persze ez attól is függ, hogy a Forma-1 mezőnye éppen melyik helyszínen tartózkodik, mivel az időzónának is van jelentősége. Szóval igyekezni fogunk, de ennél többet nem tudok mondani.”
A francia szakember hozzátette, mindez elsősorban a két széria együttműködésén múlik. Ami az F1-et illeti, egyelőre még nem hozták nyilvánosságra a jövő évi futamok időpontjait és helyszíneit, a WEC esetében viszont a hétvégén jelentették be a 2021-es versenynaptárat. Todt ennek kapcsán kijelentette, kategóriától függetlenül hatalmas sikernek tartja, hogy a körülmények ellenére idén is jó néhány futamot sikerül megtartani.
A 2020-as Le Mans-i 24 órás futamot egyébként ezen a hétvégén rendezték, és számos F1-hez köthető szereplő részt vett rajta.
Az LMP1-es kategóriát három egykori Forma-1-es pilóta, nevezetesen Sébastien Buemi, Nakadzsima Kazuki és Brendon Hartley nyerte a Toyotával, az F1-es alumnik táborát erősítette Bruno Senna és Kobajasi Kamui is, akik váltótársaikkal a 2-3. helyre értek oda.
Az LMP2-ben a részben Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója által birtokolt United Autosports autója diadalmaskodott, többek között Paul di Restával a volán mögött. Anthony Davidson csapattársaival együtt a 2. pozícióban fejezte be a viadalt. A GTE Próban a jövőre az F1-ben gyári csapatként induló Aston Martin 1. és 3. helyet szerzett, a GTE Am kategóriában pedig a brit márka egyik privát autója tette meg a legtöbb kört.