SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 26: Sergio Perez of Mexico and Racing Point walks in the Paddock before final practice ahead of the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 26, 2020 in Sochi, Russia. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az év végén a Racing Pointtól távozó Sergio Pérez megvádolta a csapatát, amely szerinte nem avatja be mindenbe, amióta biztossá vált, hogy jövőre máshol versenyez. Az istálló vezetését meglepte, hogy a mexikói pilóta a sajtóban kürtölte világgá a gondjait ahelyett, hogy megkereste volna őket.
Kisebb összetűzésbe került a csapatával az istállótól az év végén távozó Sergio Pérez, mivel szerinte a Racing Pointnál titkolóznak előtte, amióta hivatalossá vált, hogy nem náluk folytatja a pályafutását 2021-ben. Andy Green, a Racing Point technikai igazgatója szerint furcsa volt, hogy a mexikói pilóta nem velük beszélte meg az aggályait, hanem egyből telekürtölte azokkal a sajtót. A felek mostanra tisztázták a helyzetet.
Pérez a Toszkán Nagydíj előtti napokban jelentette be, hogy az év végén távozik a Racing Pointtól, állítása szerint pedig azóta a csapat nem avatja be mindenbe.
Mióta napvilágot láttak a hírek, néhány ember a csapatban hajlamos titkolózni előttem, ami nem valami nagyszerű
– nyilatkozta az Orosz Nagydíj csütörtöki napján. – Szerintem jelenleg annyira átláthatóan kell működnünk, amennyire csak lehet, hogy elérjük a céljainkat és a lehető legtöbb pontot szerezzük."
Péntekre aztán változott a mexikói pilóta hozáállása, mivel a csapat leült vele megbeszélni a történteket.
„Hét éve ismerem ezt a csapatot, olyanok, mint a családom. Beszéltem velük, elfogadták a magyarázatomat. Kizárt, hogy hét év után rossz viszonyban váljunk el, mindent tisztáztunk – közölte a közösségi oldalán. – Most mindannyian előre tekintünk, mindannyian ugyanazt akarjuk: a lehető legtöbb pontot szerezni és sikeresnek lenni a hátralevő közös versenyeinken. Tovább hajtunk a dobogós helyezésekért a maradék futamokon."
Andy Green, a csapat technikai igazgatója ezután részletesen elmondta, hogy kizárólag a 2021-es autóval kapcsolatos fejlesztésekbe nem avatják be Pérezt, és azokba ezután sem fogják.
Azt már nem részletezte, hogy a fejlesztések befagyasztása miatt gyakorlatilag minden jelenleg bevetett újítás már 2021-re is vonatkozik, így a két szezont nem igazán lehet élesen elválasztani, ahogy általában.
„Ezek a párbeszédek a jövő évi autóra vonatkoztak. Semmiből sem zárjuk ki, ami az idei szezonra vonatkozik. Az érdekünk az, hogy a szezon hátralevő részében a lehető leggyorsabb legyen, mivel harcolunk a konstruktőri pontversenyben – mondta Green, majd kijelentette, nem várták Péreztől, hogy a sajtóban kezd panaszkodni. – Semmi jó nem származna abból nekünk, ha elkezdenénk másképp kezelni őt. Ilyesmit nem is tettünk.
Ezért lepett meg minket, hogy ahelyett, hogy velünk beszélte volna meg a felmerülő problémáit, először a sajtóban olvastunk erről. Ez egy kissé furcsa volt."
„Ezután beszéltünk vele és megkérdeztük, mire gondolt, mit titkolunk előle. Ezután rájött, hogy tévesen gondolta ezt, és semmit nem titkoltunk előle. A bejelentés előtti órákig teljesen nyitottak voltunk felé. Azt azonban, hogy mit csinálunk a jövő évi autóval, nem fogjuk megvitatni vele, vagy beszélni róla neki – erősítette meg az egyébként minden istállónál bevett gyakorlat alkalmazását a technikai igazgató. – Ennek azonban nem kellene megakadályoznia minket abban, hogy az idei szezonban elvégezzük a munkát."
A Racing Point erre a hétvégére egyébként egy kiskaput kihasználva nagyban módosított hátsó, és kis mértékben módosított első felfüggesztéssel érkezett. Ezek mindkét autóra felkerültek, a Mugellóban bevetett aerodinamikai fejlesztést azonban továbbra is csak Lance Stroll kapta meg, mivel időhiány miatt Péreznek nem tudták legyártani az új elemeket.
A Haasnál nem biztos Pérez szerződtetése
A gyakorlatilag a Racing Ponttól menesztett mexikói pilóta jövője továbbra sem dőlt el. Ő maga Szocsiban azt mondta, hogy egyeztet néhány csapattal, de ezekről az egyeztetésekről és a csapatok kilétéről semmit sem árul el. Hozzátette: a következő egy hétben tisztulhat ki a kép azt illetően, hogy mi lehet számára reális opció 2021-re.
Sajtóértesülések szerint a legnagyobb esélye a Haashoz szerződésre van,
Günther Steiner csapatfőnök azonban kijelentette, hogy korántsem olyan magától értetődő Pérez leigazolása, mint amennyire kívülről annak tűnik.
„Jelenleg nincs olyan, hogy egyértelmű döntés, mert olyan sok lehetőség van – nyilatkozta Steiner. – Közép és hosszú távon is a lehető legjobb döntést kell hoznunk a csapat érdekében, nem csak a pillanatnyi helyzetet kell néznünk. Pillanatnyilag nincs problémánk, de látnunk kell, hogy mit akarunk közép és hosszú távon, mivel véleményem szerint ebben rejlenek a lehetőségek."
Pérez tehetős szponzorai, valamint tapasztalat és tempója miatt bármelyik istállónak jó választás lenne, a Gene Haas által finanszírozott amerikai gárdának pedig különösen. Steiner azonban nem csak a pénzre hajt.
Nem arról van szó, hogy gyorsan kell egy kis bevétel a következő évre. Ezen a téren valójában rendben vagyunk.
Azt kell nézni, hogy közép és hosszú távon hogyan lehetünk jobbak. Miként hozhatjuk ki a legtöbbet a csapatból, és miként térhetünk vissza a 2018-as teljesítményhez, vagy lehetünk annál is jobbak? A jövőre érkező költségplafonnal és a 2022-es szabályokkal szerintem több lehetőségünk lesz."
Mindez persze nem jelenti azt, hogy Steiner ne ismerné el Pérez képességeit. „Checo jó pilóta, ezt soha nem vonnám kétségbe. De hogy ő-e a legjobb választás közép és hosszú távra, azt nem tudom. Ezt vitatjuk meg jelenleg."