SCARPERIA, ITALY - SEPTEMBER 13: Charles Leclerc of Monaco driving the (16) Scuderia Ferrari SF1000 and Sergio Perez of Mexico driving the (11) Racing Point RP20 Mercedes battle for position during the F1 Grand Prix of Tuscany at Mugello Circuit on September 13, 2020 in Scarperia, Italy. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Önmagában csalódástkeltő, ha valakit elküldenek egy Forma-1-es csapatttől, a Racing Pointtól távozni kénytelen Sergio Péreznek azonban van egy nyomós oka arra, hogy igazán rosszkedvű legyen.
A Toszkán Nagydíjon a Racing Point által bevetett fejlesztési csomag némi ízelítőt adott abból, hogy mi várható a silverstone-i istállótól a folytatásban és a 2021-es szezonban. Abban a folytatásban, amelynek Sergio Pérez a következő idénytől már nem lesz a részese, hiszen az Aston Martinná alakuló gárda Sebastian Vettelt szerződtette a helyére. A mexikói pilótának a látottak miatt keserű a szájíze.
A szezon eleje óta nyilvánvaló, hogy a Mercedes tavalyi autójának lemásolásával a Racing Point nagyot lépett előre az idei szezonra. Az utóbbi versenyeken azonban az is látszott, hogy fejlesztések nélkül a silverstone-i gárda egyre hátrébb eshet az erőviszonyokban. A mugellói futamra elvitt, egyelőre csak Lance Stroll autójára felkerülő fejlesztések azonban jó irányt sejtetnek. Mindezt megerősítik Pérez szavai is, aki szerint jövőre a csapat az ideinél is jobb lesz.
Tudom, hogy egy olyan autót hagyok el, ami nagyszerűnek ígérkezik a következő évre. A csapat egyértelműen erősebb lesz jövőre, mint amilyen az idén.
Ebből a szempontból kicsit jobban fáj a távozás, mert tudom, hogy egy jó autót hagyok itt" – nyilatkozta a Motorsport Weeknek.
Természetesen az istálló nem állhat le a fejlesztésekkel, egyelőre azonban az is gondot jelent, hogy Stroll mugellói balesete miatt a legutóbbi újításokat mindkét pilóta megkapja a soron következő futamra.
„Mugellóban csak ő (Stroll - a szerk.) tudta használni a fejlesztéseket, most pedig rengeteg munka vár ránk, hogy mindkettejüknek elegendő alkatrészt gyártsunk, hogy Oroszországban mindketten az új fejlesztésekkel körözhessenek – nyilatkozta Otmar Szafnauer csapatfőnök a Sky Sportsnak. – Nehéz megmondani, hogy pontosan mennyit eredményeztek az újítások, de de két-három tizednyi javulást vártunk tőlük, a két autó között pedig pontosan ekkora volt a teljesítménybeli különbség."