Miután Mick Schumacher átvette a vezetést a Forma-2 pontversenyében és egyre nagyobb esélye van, hogy legalább a legjobb három között zárja a szezont, egyre több jel kezd arra mutatni, hogy a korábbi hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia jövőre esélyt kaphat a Forma-1 mezőnyében is.
Micknek egyelőre az F2-re kell koncentrálnia, de várhatóan még az idén tesztlehetőséghez jut egy nagydíjhétvége pénteki szabadedzésén is, feltehetőleg a Ferrarihoz kötődő Alfa Romeo színeiben, ahol a tavaly, Bahreinben rendezett szezonközi teszten is vezethetett már F1-es autót. A szezon során még nyolc hétvégét rendeznek, de Imolában nem tartanak pénteki edzésnapot.
Lehetséges, hogy az ifjabb Schumacher a versenynaptárba beugró Nürburgringen, az Eifel Nagydíj során ülhet autóba,
ami a pálya igazgatója, Mirco Markfort miatt nagyon kedvező lenne a számukra. „Természetesen figyeljük a fejleményeket Mick Schumacherrel kapcsolatban. A Ferrari megerősítette, hogy már az idén vezethet szabadedzésen. Hihetetlenül érzelemdús sztori lenne, ha ez a Nürburgringen történhetne” – idézte a cégvezetőt az Express.
„A versenypályánk volt az édesapja ’nappalija’, és egy szakaszt is elneveztünk róla, a Michael Schumacher-S-t” – utalt Markfort arra, hogy a pálya nincs messze a legendás édesapa szülővárosától, Kerpentől, bár Schumachert német származása ellenére szorosabb kötelék fűzi a belgiumi Spához.
Az F2-es éllovas fiú közben az RTL-nek azt mondta, csak folytatnia kell az eddig járt útját, mert fontosnak érzi, hogy megnyerje a bajnokságot. „Ez nyilvánvalóan az emberre irányítja a figyelmet, de nem adottság, hogy pont a megfelelő pillanatban lesz szabad ülés” – utalt az F1-es mezőnyre.
Schumachernek a pályán és azon kívül is akadnak riválisai, hiszen az F1-ben a tapasztalt Sergio Pérez és Nico Hülkenberg is állást keres, és az F2-ben szintén a Ferrari támogatását élvezi két legközelebbi ellenfele, Callum Ilott és Robert Shwartzman. Az orosz pilóta még újonc a mezőnyben, ezért lehetséges, hogy még egy szezonra az F2-ben hagyják, de állítólag felmerült a neve a Haasnál is.
„Nem csak kettőnkről van szó – utalt az orosz fiatal Schumacherre. – A Forma-2-ből mindenki be akar jutni a Forma-1-be. Én úgy látom, egyszerűen jó eredményeket kell hoznom, és meg kell mutatnom, hogy jó csapatjátékos tudok lenni. Be akarom bizonyítani, hogy helyet érdemlek, mert hiszek abban, hogy a legkeményebben dolgozók teszik meg a legnagyobb lépéseket a jövőben.”
Az elmúlt évekhez hasonlóan a Renault ezúttal is privát tesztnapot tartott a Hungaroringen, szeptemberben, az F2-ben versenyző patronáltjuk, Guan-ju Zsu szerzett F1-es tapasztalatot, de versenyzői ülésre egyelőre nem számíthat, mert a jövőre Alpine néven induló csapat Fernando Alonsónak szavazott bizalmat, az istállónak pedig nincs olyan partnere, ahol elhelyezhetné a kínai pilótát, aki 450 kilométert tett meg egy 2018-as autóval.