Végéhez közelít az idei legnagyobb technikai botrány a Forma-1-ben, miután a Racing Point bejelentette, visszavonják a fellebbezést és elfogadják, hogy a tavalyi Mercedes fékhűtőjének lemásolása miatt 15 pontot levontak tőlük és 400 ezer eurós pénzbüntetést kaptak. Az ügyet kirobbantó Renault már korábban így döntött, miután garanciákat kaptak, hogy a jövőben szigorítják a fejlesztésekre vonatkozó előírásokat.
„Üdvözöljük, hogy a csapatok megállapodásra jutottak, és örömünkre szolgál, hogy az FIA tisztázta a szabályokat a listázott és a nem listázott alkatrészek terén – áll a Racing Point közleményében. –
A sportfelügyelők és a fellebbezésben érdekeltek elismerték, hogy a szabályok nem voltak világosak és mi nem szándékoztuk megsérteni azokat.”
„Most, hogy a szabályokkal kapcsolatos ellentmondást feloldottuk, úgy döntöttünk, hogy a sport érdekében visszavonjuk a fellebbezést. Ez a probléma zavart okozott a számunkra és más csapatoknak is, de most már mindenki arra összpontosíthat, amiért itt vagyunk: a kemény versenyzésre és arra, hogy F1-rajongók milliói számára izgalmas szórakozást nyújtsunk.”
Az ügyben a Racing Point bejelentésekor formálisan már csak a Ferrari volt érintett, mert Mattia Binotto szerint a Racing Point helytelenül járt el és vétett a sportág elvei ellen.
„Azt mondanám, hogy ha egy szabályt vagy technikai direktívát életbe léptetnek a 2021-es szezonra vonatkozóan, és meggyőződünk arról, hogy nem lesz lehetőség másolni, akkor végül visszavonjuk majd a fellebbezésünket.”
Nem sokkal később aztán a Ferrari bejelentése is megérkezett az óvás visszavonásáról, miután a Racefans értesülései szerint a csapatok megállapodtak, és a továbbiakban csak fotók alapján lehet majd lemásolni egymás megoldásait, a listázott alkatrészek esetében nem lehet majd 3D szkennereket és kamerákat használni és a fényképekből modelleket generáló szoftvereket is betiltják.
„Az utóbbi hetekeben az együttműködés az FIA, a Forma-1 és a csapatok között egy sor intézkedést eredményezett, módosításokat a 2021-es technikai és sportszabályzatban, amelyket az F1 Commission és a Motorsport Világtanács elfogadott – áll a maranellóiak közleményében. – Ezen kívül technikai direktívák születtek, amelyek tisztázzák minden résztvevő felelősségét a versenyautók alkatrészeinek tervezése kapcsán, hogy biztosítsák, a szabály szövege és szellemisége is teljes mértékben tiszteletben legyen tartva."
„A Scuderia Ferrari kifejezi nagyrabecsülését az FIA és a Forma-1 felé, hogy időben és hatékonyan kezelték e nagyon kompetitív sportág DNS-ének egy alapvető aspektusát.”