MONZA, ITALY - SEPTEMBER 06: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 and Sergio Perez of Mexico driving the (11) Racing Point RP20 Mercedes battle for position during the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 06, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Spanyol források szerint a Red Bull felvette a kapcsolatot a 2021-es szezonra versenyzői üléssel nem rendelkező Sergio Pérezzel, aki Alex Albont válthatja az energiaitalos csapatban.
Sergio Pérez a Toszkán Nagydíj előtt bejelentette, hogy a szezon végén hét közös év után távozik a Racing Pointtól (korábban Force India), valamint azt is elmondta, hogy nincs B-terve a folytatásra. A mexikói pilóta abban az esetben maradna a Forma-1-ben, ha olyan projekt részese lehet, amely továbbra is „arra motiválja, hogy minden körben száz százalékot nyújtson." A számára kézenfekvőnek tűnő Haas vagy Alfa Romeo azonban aligha vonzó opció a 30 esztendős versenyző számára. Nem úgy a Red Bull.
Az energiaitalos csapat lényegében Daniel Ricciardo 2018-as távozása óta egyversenyzős istállóként működik, hiszen sem Pierre Gasly, sem Alexander Albon nem tudott felnőni Max Verstappen mellé, ami a konstruktőri pontversenyben igen érzékenyen érinti az istállót. Noha Albon a Toszkán Nagydíjon megszerezte élete első dobogós helyezését, ha a folytatásban nem teljesít jól, ez az egyetlen eredmény aligha fogja bebiztosítani a jövőjét a Red Bullnál.
Pláne, ha igaznak bizonyulnak a spanyol Movistar televíziós csatorna értesülései, amelyek szerint
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke telefonon egyeztetett Pérezzel, mivel az istálló érdeklődik a szolgálatai iránt.
A mexikói pilóta mellett szól tízéves F1-es tapasztalata, amellyel ha nem is venné fel a versenyt Verstappennel, stabilabban lehetne képes szállítani a jó eredményeket, mint Albon vagy Gasly, illetve nem lenne elhagyangolható az általa a csapathoz vitt szponzorpénz mennyisége sem, főleg úgy, hogy az Aston Martin a következő szezontól már nem lesz az istálló névadó szponzora. Amennyiben leigazolnák, Mark Webber óta ő lenne az első Red Bull-pilóta, aki nem a bikások juniorprogramjából került ki.
Gasly visszatérése egyelőre nem opció
Monzai győzelme és a tavalyi szezon második fele óta nyújtott jó teljesítménye egyesek szerint Pierre Gasly-t közelebb sodorta a visszatéréshez az anyacsapatba. Az Olasz Nagydíj után ő maga azt mondta, hogy készen áll rá, hogy ismét Red Bullt vezessen, és bár úgy érzi, hogy valamilyen jutalom járhatna a jó teljesítményért, a második előléptetéséről szóló döntést nem neki kell meghoznia.
A hírek szerint a Red Bull vezetői azonban szkeptikusak a francia pilótát illetően, és nem igazán látják, hogy mitől lenne sikeresebb második nekifutásra.
Jelenleg sokkal valószínűbb, hogy a francia marad az Alpha Taurinál, különösen Christian Horner és Helmut Marko szavait olvasva.
Előbbi kijelentette, hogy az Alpha Tauri ma már inkább testvércsapatnak számít, semmint a fiatalok gyakorlóterepének. Marko ezzel kapcsolatban elmondta, nem árt, ha van ott is egy tapasztalt versenyző.
„Jelenleg nem áll megfontolás alatt [Gasly újbóli előléptetése] – nyilatkozat az osztrák tanácsadó a német Skynak. – Gasly a Red Bull egyik versenyzője, aki jelenleg az Alpha Taurinál versenyez és nagyszerű munkát végez. Ott is szükségünk van egy vezető pilótára."