NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 08: Alexander Albon of Thailand driving the (23) Aston Martin Red Bull Racing RB16 leads Daniil Kvyat of Russia driving the (26) Scuderia AlphaTauri AT01 Honda during final practice for the F1 70th Anniversary Grand Prix at Silverstone on August 08, 2020 in Northampton, England. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Megváltozik a Red Bull és az Alpha Tauri viszonya, a faenzai istállót korábban a tehetséges fiatalok képzésére használták, a jövőben viszont inkább partneri együttműködés lesz a két istálló között.
Pierre Gasly győzelme a múltheti Olasz Nagydíjon ismét ráirányította a figyelmet az idei évtől Alpha Tauri néven működő istállóra, amit sokáig Minardi, majd 14 évig Toro Rosso néven működtettek. A faenzai csapat az anyaistállóhoz hasonlóan a Red Bull tulajdonában van, eddig elsősorban arra használták, hogy a juniorprogram tehetséges pilótái megszerezhessék első F1-es tapasztalataikat.
Így került a mezőnybe egyebek mellett Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Max Verstappen, Pierre Gasly és Alexander Albon is, utóbbi két pilóta a tavalyi Belga Nagydíj előtt helyet cserélt, de mivel Albon nem hozza az eredményeket, a sajtóban felmerült, hogy Gaslyt vissza kellene helyezni Verstappen mellé a Red Bullhoz.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban nem ért ezzel egyet, és azzal érvelt, hogy
az Alpha Tauri már nem gyakorlóterep a pilóták számára, hanem „juniorcsapat helyett már inkább testvércsapat.”
Elmondta, a pilótákkal kapcsolatos döntést később hozzák meg, de elsősorban arra koncentrálnak, hogy az RB16-ost rendbe szedjék, és javuljon a pilótáik teljesítménye.
A junior- és a testvércsapat megnevezés viszont felkeltette az FIA sajtótájékoztatóján jelen lévők érdeklődését, és Gasly ügyén túlmutatóan faggatták Hornert és Franz Tostot, az Alpha Tauri csapatfőnökét. Horner kijelentette, szerinte az
Alpha Tauri előtt nagyobb célok lebegnek az egykori Toro Rossónál, és a Red Bull-lal is szorosabbra fűzik az együttműködést.
„A szabályok megengedik, hogy osztozzunk a szélcsatornán, ami először jövőre fog megtörténni, ez pénzügyi szempontból teljesen észszerű, erre utaltam” – nyilatkozta Horner, aki üdvözölte, hogy a Racing Point botránya nyomán tisztázták, hogy a csapatok milyen formában és milyen mélységben dolgozhatnak össze, ez azonban a Red Bull és az Alpha Tauri együttműködését nem borítja fel.
„A szélcsatorna közös használata teljesen észszerű, úgyhogy az összes eszköz és a modellek mérete is egyforma lesz, az Alpha Tauri is ugyanazt a felszerelést kapja majd meg, és persze ugyanazt a szélcsatornát.
Remélhetőleg, hasznos lesz a fejlődésük terén, különösen a 2022-es autó esetében, amikor igen jelentős szabályváltozás történik.”
Tost hozzátette, jelenleg az Alpha Tauri az egyetlen csapat, ami a szabályok szerint megengedett 60 százalékos méretarányú szélcsatorna modellek helyett csak 50 százalékos modellekkel dolgozik, de a Red Bull bedfordi létesítményében már ők is megkapják a lehetőséget, hogy a többiekhez hasonló feltételek mellett fejleszthessenek.
„Ez előnyösebb helyzetbe hoz minket, mert sokkal hitelesebb méréseket lehet végezni – összegzett az osztrák szakember. – A többi szinergiát már megtaláltuk az elmúlt évek során, elég sikeresen spóroltunk pénzt és javítottunk a teljesítményünkön, mert a Red Bull Technology nagyon magas technikai szintet képvisel, ezért a továbbiakban már semmi különösre nem számítok.”
Tost szerint az elmúlt évek során a csapata sokkal érettebb lett, jobb teljesítményre képes, megbízhatóbb autókat épít, és nagyon pozitívnak nevezte az együttműködést a Red Bull Technologyval.
„Most már az Alpha Tauri márkanagykövetei vagyunk, ezért jól kell szerepelnünk, különben az Alpha Tauri számára értelmetlen részt venni a Forma-1-ben. Christian erre utalt, hogy javítanunk kell a teljesítményünkön, és a monzai győzelem megmutatta, hogy képesek vagyunk erre.”