A Renault Csoport a héten bejelentette, hogy négy üzleti egységre bontja a céget. Ezek közül az egyik az 1955-ben alapított Alpine, ami 2017 óta ismét gyárt utcai autókat. A márka népszerűsítésének érdekében Cyril Abiteboul, az F1-es istálló csapatfőnöke is vezető szerepet kapott.
Ennek kapcsán megkezdődtek a találgatások, és többek szerint mindez azt is jelenti, hogy a Renault jövőre már Alpine néven, új színösszeállításban szerepel a rajtrácson. A Racefans értesülései szerint a változást nemsokára be is fogják jelenteni. Abiteboul nem erősítette meg a pletykákat, és hozzátette, a döntést nem ő, hanem a nemrég kinevezett vezérigazgató, Luca De Meo fogja meghozni.
Attól tartok, ezeket a kérdéseket nem nekem kell feltenni, hanem a vezérigazgatónak
– nyilatkozta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. – Én csak annyit tudok mondani, hogy az új Concorde-egyezmény lehetővé teszi, hogy egy stabil marketingplatformot hozzuk létre az F1-ben. A vezérigazgatótól függ, hogy ezt milyen módon használjuk ki.”
Abiteboul arról is beszélt, hogy az egyik legfontosabb teendő a vállalat működésének észszerűsítése, valamint a tevékenységek optimalizálása lesz, figyelembe véve az elmúlt időszak pénzügyi eredményeit. Ehhez azonban szükség van egy stratégiára, aminek ismertetése nem az ő feladata.
A bejelentés után az is felmerült, hogy a a francia szakember pozíciója befolyásolhatja az F1-ben betöltött szerepét. Abiteboul azonban leszögezte, erről nincs szó, hiszen továbbra is ő marad a Renault csapatfőnöke.
„Luca De Meo remek jövőképpel rendelkezik, és egy értékek mentén működő szervezetet szeretne létrehozni, aminek középpontjában négy márka áll.
Tudomásunkra hozta, hogy sokat vár az Alpine-tól, tőlem pedig azt kérte, hogy csináljak végig egy küldetést, és nyújtsak be néhány javaslatot annak érdekében, hogy felépítsünk egy szervezetet.
Jelenleg mindez egyetlen autót, az A110-est jelenti, de mi többet szeretnénk. Ehhez viszont szükség van mérnöki, termelési, kommunikációs, valamint értékesítési és marketingrészlegre. Én ezt szeretem csinálni, és ez az, amit a csapat számára is megteremtettem: létrehoztam egy infrastruktúrát és egy platformot, és most is ezt fogom tenni. Ennek viszont semmi köze nincs a marketingstratégiához, tőle függ, hogy milyen módon szeretné működteti a márkákat. Én továbbra is a csapatot vezetem.”