MONZA, ITALY - SEPTEMBER 04: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 during practice for the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 04, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Renault irányító Cyril Abiteboul szerint a Red Bullnál nem jöttek rá a Forma-1 2014 óta tartó korszakának lényegére, hogy nem lehet külön fejleszteni az autót és az erőforrást. Christian Horner szerint a Hondával szorosabb az együttműködésük, mint a Renault-val valaha volt.
Bírálta a Red Bullt korábbi motorszállítójuk, a Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul. A francia szakember a 2018-ban lezárt együttműködés vége felé rendszeres szócsatát vívott Christian Hornerrel, de a viták nyilvánosan elcsendesedtek azután, hogy a Red Bull átpártolt a Hondához.
Ez a második szezon, amikor az osztrák kézben lévő brit istálló a japánok erőforrásait használja, de az eredmények nem javulnak, továbbra sem tudnak érdemben versenyezni a Mercedesszel, és megfigyelhető az is, hogy komótosan kezdik a szezont, majd megpróbálnak felzárkózni, de akkor rendszerint már késő.
Abiteboul szerint ennek az az oka, hogy a Renault V8-as szívómotorjaival elért világbajnoki címei után a Red Bullnál nem értették meg a hibrid korszak lényegét. Úgy véli, manapság csak úgy lehet sikert elérni, ha egy gyártó integráltan fejleszti a karosszériát és az erőforrást.
A Red Bull szenzációs csapat, de a véleményem szerint nem értették meg a modern Forma-1 lényegét. Nem lehet egymástól távoli, külön szervezet a karosszériát és a motort fejlesztő részleg.
„Ha valaki folyamatosan a győzelmekért akar küzdeni, ez elképzelhetetlen. A szezon elején, és aztán a későbbiek során is látható küszködésük ezt igazolja: nagyon fontos, hogy közös munkacsoportok legyenek, egy csapat, egy szemlélet.”
Abiteboul elismerte, hogy a Red Bull és a Renault ezt nem tudta közösen megvalósítani, de odaszúrt, amikor megjegyezte: „Úgy tűnik, a Hondával sem megy sokkal jobban nekik.”
Nem sok kellett Christian Hornernek sem, aki a sajtótájékoztató után reagált az elhangzottakra, amelyeket „eléggé érdekesnek” talált.
„Nos, annyira összefonódtunk a Hondával, amennyire csak lehet. Ez rendes együttműködés, szorosabban összedolgozunk velünk, mint a Renault-val a V6-os korszak során valaha tettük. Négy világbajnokságot és hatvan valahány versenyt nyerünk úgy, hogy fizettünk a motorokért a Renault-nak, úgyhogy mindenképpen úgy értékelném, hogy a Hondával való kapcsolatunk partneri, ellentétben az ügyfél-beszállító viszonnyal.”
A Honda fejlesztőrészlege Japánban, Szakurában található, de a versenyistálló Milton Keynes-ben, működik, nem messze a Red Bull F1-es gyárától. Horner megjegyezte, a Honda földrajzilag közelebb van a Red Bullhoz, mint a Renault franciaországi motorrészlege az istálló angliai létesítményéhez.