Élő:
Vágólapra másolva!
A Renault irányító Cyril Abiteboul szerint a Red Bullnál nem jöttek rá a Forma-1 2014 óta tartó korszakának lényegére, hogy nem lehet külön fejleszteni az autót és az erőforrást. Christian Horner szerint a Hondával szorosabb az együttműködésük, mint a Renault-val valaha volt.

Bírálta a Red Bullt korábbi motorszállítójuk, a Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul. A francia szakember a 2018-ban lezárt együttműködés vége felé rendszeres szócsatát vívott Christian Hornerrel, de a viták nyilvánosan elcsendesedtek azután, hogy a Red Bull átpártolt a Hondához.

Ez a második szezon, amikor az osztrák kézben lévő brit istálló a japánok erőforrásait használja, de az eredmények nem javulnak, továbbra sem tudnak érdemben versenyezni a Mercedesszel, és megfigyelhető az is, hogy komótosan kezdik a szezont, majd megpróbálnak felzárkózni, de akkor rendszerint már késő.

A Red Bull évente néhány győzelmet ér el, a világbajnoki címért nem tudnak harcba szállni Forrás: Getty Images/RUDY CAREZZEVOLI/Rudy Carezzevoli

Abiteboul szerint ennek az az oka, hogy a Renault V8-as szívómotorjaival elért világbajnoki címei után a Red Bullnál nem értették meg a hibrid korszak lényegét. Úgy véli, manapság csak úgy lehet sikert elérni, ha egy gyártó integráltan fejleszti a karosszériát és az erőforrást.

„Ha valaki folyamatosan a győzelmekért akar küzdeni, ez elképzelhetetlen. A szezon elején, és aztán a későbbiek során is látható küszködésük ezt igazolja: nagyon fontos, hogy közös munkacsoportok legyenek, egy csapat, egy szemlélet.”

Abiteboul elismerte, hogy a Red Bull és a Renault ezt nem tudta közösen megvalósítani, de odaszúrt, amikor megjegyezte: „Úgy tűnik, a Hondával sem megy sokkal jobban nekik.”

Nem sok kellett Christian Hornernek sem, aki a sajtótájékoztató után reagált az elhangzottakra, amelyeket „eléggé érdekesnek” talált.

Kling Sándor, a Red Bull szerkezeti elemzője vlogban mutatta be, Angliában milyen közel vannak egymáshoz az F1-es üzemek

„Nos, annyira összefonódtunk a Hondával, amennyire csak lehet. Ez rendes együttműködés, szorosabban összedolgozunk velünk, mint a Renault-val a V6-os korszak során valaha tettük. Négy világbajnokságot és hatvan valahány versenyt nyerünk úgy, hogy fizettünk a motorokért a Renault-nak, úgyhogy mindenképpen úgy értékelném, hogy a Hondával való kapcsolatunk partneri, ellentétben az ügyfél-beszállító viszonnyal.”

A Honda fejlesztőrészlege Japánban, Szakurában található, de a versenyistálló Milton Keynes-ben, működik, nem messze a Red Bull F1-es gyárától. Horner megjegyezte, a Honda földrajzilag közelebb van a Red Bullhoz, mint a Renault franciaországi motorrészlege az istálló angliai létesítményéhez.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!