A Ferrari hosszú évek óta a legrosszabb időszakát éli, az elmúlt két futamon például pontot sem sikerült szerezniük. Ráadásul mindez várhatóan a következő idényben sem fog nagyon megváltozni, hiszen a fejlesztések jelentős részét befagyasztották. Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója múlt héten szokásos jegyzetében kijelentette, ez igencsak aggaszthatja Carlos Sainzot, aki a következő szezonban már a maranellói istállót fogja képviselni. A jelenleg még a McLarennél versenyző pilóta viszont nem ért egyet a brit szakember meglátásával, és inkább a jelen problémái foglalkoztatják.
„Egyáltalán nem, elégedett vagyok a döntéssel, amit hoztam. – válaszolta a The Race azon kérdésére, hogy mostani tudásával kétszer is meggondolná-e az átigazolást. – Száz százalékig bízom a Ferrarinál dolgozókban, és magabiztos vagyok a jövőt illetően. Emlékezhetünk, tavaly hét pole pozíciót szereztek, szóval tudják, hogyan kell jó autót építeni. Inkább amiatt vagyok ideges, hogy 30 pontot vesztettem önhibámon kívül.
Jelenleg ez zavar, és esténként azon gondolkozom, hogy hol buktam el ennyi pontot, és miért történik ez velem.”
Sainznak a Monzában szerzett 2. helyét leszámítva valóban nincs könnyű idénye, főleg a tavalyihoz képest. A spanyol pilóta a Brit Nagydíjon a 4. pozícióban haladva kapott defektet, Belgiumban pedig technikai hiba miatt el sem tudott indulni, így az olaszországi dobogó ellenére is csak a tabella 9. helyét foglalja el.
A Ferrari kétségtelenül a Forma-1 legismertebb istállója, és sikereinek köszönhetően olyan státuszba került, hogy szinte minden versenyző szeretné egyszer kipróbálni magát vörös overálban, sőt, akad olyan, aki a világbajnoki címmel egy polcra helyezi a Ferrariban való szereplést. Sainz is hasonlóan gondolkodik, és a nem túl biztató jövőkép ellenére is izgatott a maranellói szerződést illetően.
A Ferrari egy különleges hely a Forma-1-es pilóták számára, így a csapathoz való igazolás egyedülálló élmény
– mondta az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. – Nem hiszem, hogy valaha is lesz olyan rossz időszaka a csapatnak, hogy az ember ne akarjon odamenni. Ha százszor választhatnék, mindannyiszor igent mondanék.”
Sainz Sebastian Vettel helyére érkezik, akit 2014 végén a Ferrari nagy reményekkel szerződtetett. A két fél közös szereplése biztatóan indult, de Lewis Hamiltont és a Mercedest egyszer sem tudták megverni. Az elmúlt két szezonban mind a csapat, mind a pilóta lejtmenetbe került, és májusban a Ferrari úgy döntött, nem hosszabbítja meg Vettel idén lejáró szerződését.
Nem volt könnyű döntés, rengeteget gondolkodtunk rajta
– árulta el Louis Camilleri, a cég vezérigazgatója a New York Times-nak. – Sebastian számos értéket adott a csapatnak, végső soron viszont a hosszú távú szempontokat kellett figyelembe vennünk. Ebbe pedig [Sainz] jobban beleillik.”