Hazai versenyre készül a Ferrari, a hétvégén az olaszországi Monzában lép pályára az F1 mezőnye, de az idén csupán matematikai esélyük van arra, hogy megismételjék Charles Leclerc tavalyi győzelmét. Sőt, már az is nagy szó lenne, ha a tempós aszfaltcsíkon a Ferrari mindkét versenyzője bejutna az időmérőn a Q3-ba, miután pénteken Leclerc a 9. helyezett lett, Sebastian Vettel pedig a 12. pozícióba ért oda.
Az idei szokásoknak megfelelően a Ferrarinál a sajtóosztály sem siet, a nemzetközi média még órákkal a második tréning után sem kapta kézhez a pilóták nyilatkozatait, azt viszont kiadták, hogy Louis Camilleri, a Ferrari vezérigazgatója a New York Times hasábjain kijelentette, a válságos időkben is teljes meggyőződéssel Mattia Binotto és a csapata mellett áll.
Az eredmények ezt nem támasztják alá, de időre van szükség. Sajnálatos módon a múltban túl gyakran túl nagy volt a nyomás és sok embert elengedtünk
– nyilatkozta. – Stabilitásra és összpontosításra van szükségünk. Ha megnézzük a Red Bull győztes időszakát vagy napjaink Mercedesét, a tehetség mellett a kulcs a stabilitás volt, és e téren a csapatunk hátrányban volt.”
Camilleri szerint „hihetetlen nyomás” nehezedik a csapatra, „különösen az olasz médiától, ami elég brutális tud lenni, és kirúgásokat követelnek, de nem ez a megoldás.” Hozzátette, ez nem azt jelenti, hogy nem akarnak új embereket igazolni a meglévő csapatukba, de szerinte „rendelkezünk a tehetséggel, munkamorállal és elszántsággal, meggyőződésem, hogy újra küzdeni fogunk.”
Ez várhatóan csak középtávon valósul meg. Binotto korábban már célozgatott arra, hogy hosszabb időre lesz szükség a felzárkózáshoz, Camilleri azt reméli, hogy 2021-ben jobbak lesznek, mint az idén, de az igazi lehetőséget az átfogó szabályváltozásokban látja.
„Minden alkalommal lehetőséget teremt a csapatoknak a felzárkózáshoz, amikor forradalom történik a technikai előírásokban. Mi is ebben reménykedünk.”
A 2022-es szezon előtt át kell vészelni a hétvégi Olasz Nagydíjat, az első jelek alapján a Belga Nagydíjhoz képest kissé versenyképesebb a Ferrari, de ez is csak pontszerzést vetít előre. Leclerc a második szabadedzésen közepes, Vettel kemény gumikkal kezdett, a legjobb köreiket természetesen lágyakkal teljesítették, mielőtt hosszabb etapokra indultak.
A versenyszimulációt egy-egy megpördülés és kicsúszás hátráltatta, Vettel és Leclerc is az első Lesmóban vesztette el uralmát az autója fölött. Noha nem volt nagy a különbség, folytatódott a trend, ami Leclerc fölényét mutatja Vettellel szemben.
„Először is, ki kell mondanunk, hogy pillanatnyilag Charles nagyon gyors, és sohasem könnyű, ha valakinek egy nagyon gyors pilótával kell összemérnie magát, még akkor sem, ha ő négyszeres világbajnok – utalt Vettelre a csapatfőnök az FIA sajtótájékoztatóján. – Seb egy kissé küszködik a stabilitással a fékezés során, nincs meg az önbizalma az autóban, és ezen bizonyosan nekünk kell segíteni. Tudjuk, hogy nagyon gyors, képes olyan gyors lenni, mint Charles, de az elmúlt versenyeken nem mindig ez volt a helyzet. Nincs semmi konkrét, meg kell tudnia bízni az autóban a hétvége során, hogy nagyszerű időmérőt fusson, és a lehető legelőrébb rajtoljon.”