Sok pályán még két bokszkiállásra volt szükség a Pirelli-korszakban, amikor Szocsi bemutatkozott a világbajnokságban, és egyből divattá tette az egy kerékcserés stratégiát. A vonalvezetése nem teszi próbára a gumikat, nincsenek elnyújtott, ezáltal hosszan tartó terhelést adó kanyarjai, sem oldal-, sem hosszanti irányból, a kanyartempó igen alacsony. A debütáló futamon például Nico Rosberg a legelső körben kerékcserére kényszerült, és az utolsó előttiben futotta meg a saját leggyorsabb idejét, ennyire csekély az amortizáció.
Ennek ellenére idén talán fordulatosabbak lehetnek a stratégiák, méghozzá két tényezőből kifolyólag. A vonalvezetés nem változott, de a gumikiosztásban megjelent a legpuhább C5-ös típus, ez alapból trükkössé teheti a gumik menedzselését nehéz tankkal.
Másrészt a burkolat már nem annyira tükörsima, mint az első éveiben.
"Kihívás lesz normális első etapot kisajtolni a nagyon puha gumiból – jelentette ki James Allison, a Mercedes technikai igazgatója. – Ahogy múlik az idő, érdesebbé válik az aszfalt. Amikor először ide jöttünk, sima volt, mint a selyem, de a bitumen idővel elszivárog, és ez egyre jobban megviseli a gumikat."
Pánikra nincs ok a péntek délutáni versenyszimulációk alapján, de nem árt óvatosnak lenni. A piros színű keveréken Max Verstappen a 7. körében csak 0,4 másodperccel volt lassabb, mint a leggyorsabban, Alexander Albon és Pierre Gasly alig lassult. A McLareneken, Daniel Ricciardónál, Lance Strollnál kicsit erősebb kopás mutatkozott, de az ő eredményeik sem estek vissza 1 másodpercnél jobban, míg a Ferrarinál vegyes volt a kép, Sebastian Vettel enyhébb, Charles Leclerc jelentősebb amortizációval szembesült. A Pirellinél ugyanakkor megemlítették, hogy több bal első gumin hólyagokat találtak.
Nem kétség, megint a Mercedes az első számú esélyes, pedig az első gyakorláson elkövetett vezetői hibák kicsit megbolygatták a napjukat.
Elképesztő, hogy pikk-pakk blokkolhatnak a kerekek, amivel teljesen tönkretehetjük a gumiszettet. Ezt mindkét pilótánkkal megtapasztaltuk
– mondta délben Allison, elismerve, hogy így "kicsit lépéshátrányba" kerültek.
Remélte, hogy ezt behozzák, és úgy néz ki, elég jól sikerült, nem úgy tűnik, hogy Szocsiban a 2014 óta makulátlan mérlegük most piszkolódna be más győzelmével. A versenyszimuláción Lewis Hamilton azon kevesek közé tartozott, aki a közepes, tehát nem a legjobban tapadó abronccsal teljesítette első etapját, mégis ő futotta a legjobb átlagot.
Egy visszafogottabb 1:40.5-ös kör után belelendült (nem tudni, hogy kímélte-e a gumikat vagy csak lassabban melegített fel őket), előnye rendszerint több tizedmásodperc volt. Csapattársa, Valtteri Bottas arra panaszkodott, hogy beragadt valami a karja mellé, ezért korán megszakította az etapját, de a lágy gumin jegyzett 1:40-át súroló eredményei alátámasztják a Mercedes fölényét.
Ami még tovább nőhet, hiszen Bottas és Hamilton egyaránt arról beszélt, van még mit csiszolni a beállításokon. "Van néhány dolog mind vezetési, mind beállítási oldalról, amelyeken javítanom kell" – mondta a címvédő, aki egy újabb győzelemmel beállítja Michael Schumacher rekordját a hétvégén.
Persze az üldözők is javulhatnak. Itt azonban nem az a kérdés, megcsípi-e valaki (= Verstappen) a Mercedest, hanem hogy a dobogón feltűnik-e új arc az idén. Márpedig ahogy animációnkon látszik,
Ricciardo a Renault-val összességében egy-két tizeddel erősebb tempót diktált Verstappennél,
és az utóbbi versenyeken mutatott remek formája végre top 3-as eredményt érhet. Ez esetben egy fogadás értelmében csapatfőnökének egy tetoválást kellene magára varratnia.
"Szoros lesz, de ha egy tizeddel [a riválisok] előtt maradunk, jó lesz a helyzet – nyilatkozta.
Valószínűleg először kaptam el igazán jól a ritmust itt.
"A legelső mai etapomnál rögtön ott voltam a szeren és egész nap rajta maradtam." Hozzátette, hogy még korai a dobogóról beszélni, de amennyiben az időmérőn megveri a Red Bullt, magabiztosabb lesz. Jelzésértékű, hogy Verstappen is tart tőle.
Ne hagyjuk ki az egyenletből a Racing Pointot se. Bár a fejlesztéseket hordozó Stroll elmaradt Ricciardótól és Verstappentől – Gasly is megelőzte az Alpha Taurival –, Sergio Pérez köridői nagyon hasonlók voltak az övéikhez. Őt azért nem szerepeltettük az animáción, mert "csak" 4 értékelhető eredményt futott a lágy gumin.
A McLaren nem villogott, Lando Norris az új orrkúppal lassabban ment Carlos Sainznál, míg a Ferrari a vártnál jobban teljesített, Vettel és Leclerc a boly sűrűjében találta magát.