Az idei szezon egyik meghatározó témája a Forma-1-ben, hogy a jövőre Aston Martin néven induló Racing Point lemásolta a tavalyi Mercedest, és a szabályok adta keretek határait feszegetve komplett tavalyi és idei alkatrészeket is átvett a világbajnoki címvédő autójáról, amellett, hogy közös szélcsatornát is használnak.
A Racing Pointnak eddig is a Mercedes szállította a hajtásláncot és a hátsó futóművet, de a 2019-es változat helyett a The-Race.com szerint az Orosz Nagydíjtól már a 2020-as Mercedes hátsó elemeit használják. Az idei változat nagy előrelépés a tavalyihoz képest,
a tervezők változtattak a hátsó lengőkarok elhelyezésén, így a diffúzor hatékonyabban működik és a nagyobb leszorítóerő jobb kigyorsításokat tesz lehetővé.
A Mercedestől származó új alkatrészek mindkét autón megjelennek, de csak Lance Stroll autójára kerülnek fel a Toszkán Nagydíjon már bevetett aerodinamikai csomag elemei. Stroll balesetet szenvedett Mugellóban, ezért a Sergio Péreznek szánt alkatrészek ismét Strollhoz kerülnek, mert ő áll jobb helyen az összetett pontversenyben.
Az átállás az idei Mercedes hátsó kialakítására a feltételezett műszaki előnyök mellett azért is kedvező a Racing Point számára, mert az eredeti tervek szerint csak a következő szezon előtt lett volna lehetőség erre, de az FIA engedélyezte, hogy az ún. listázott alkatrészek körében a csapatok átálljanak a 2020-as elemekre anélkül, hogy ezekre fejlesztési zsetonokat költenének.
A spórolás érdekében az idei szezon során csak zsetonok beváltásával lehet fejlesztéseket készíteni az autókra, és számos konstruktőr lobbizott azért, hogy a listázott alkatrészek lecserélésére is vonatkozzon a szabály. Amennyiben sikerrel jártak volna, szeptember 30. után lépett volna érvénybe a szabályozás, és a hétvégi Orosz Nagydíj az utolsó alkalom, ami még a határidő előtt esedékes.