Vágólapra másolva!
Sebastian Vettel szemet vetett minden idők legsikeresebb Forma-1-es Ferrarijára, de az F2004-es végül nem került be a négyszeres világbajnok kollekciójába.

A Ferrari a Toszkán Nagydíjon ünnepelte 1000. Forma-1-es versenyét, ezt a jubileumot pedig igyekezett több módon is emlékezetessé tenni, ezért a verseny előtt felkérte Mick Schumachert, hogy tegyen meg pár kört a mugellói aszfaltcsíkon édesapja, Michael Schumacher utolsó világbajnok autójával, a Ferrari F2004-gyel. A bemutatót a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel is közelről figyelte, és elárult egy titkot.

Vettel végignézi, ahogy Mick Schumacher elindul a 2004-es Ferrarival

A Ferrari F2004 minden idők legsikeresebb Forma-1-es Ferrarija, a 2004-es szezonban 18 versenyből 15-öt megnyert (az F2002-nek is ennyi győzelme van, de 19 verseny alatt érte el két szezon során), ebből 13-at Michael Schumacher, kettőt Rubens Barrichello irányításával. Mondani sem kell, hogy mind a konstruktőri, mind az egyéni világbajnoki címet elhódította vele a csapat.

Mick nem először vezethette édesapja rekordokat döntő autóját, a tavalyi Német Nagydíjon már volt része ebben az élményben. Most azonban ott állt mellette a célegyenesben Vettel is, akiről köztudott, hogy rajong a Forma-1 és a Ferrari történelméért, valamint nem egyszer nyilatkozta már, hogy szívesebben versenyezne a régi, szívómotoros, ezáltal a mostaniaknál jóval hangosabb autóval.

Azt azonban mostanáig nem lehetett tudni a négyszeres világbajnokról, hogy korábban venni akart egy F2004-est magának,

de végül annyira drágán tudta volna csak megszerezni, hogy lemondott róla.

Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari

Mindezt korábbi csapattársának, a vele a bemutató előtt interjút készítő Mark Webbernek mondta el.

Vettel: „Ez a kedvenc autóm. Te versenyeztél ellene?"
Webber: „Szerintem ennek mentem neki egyszer a Török Nagydíjon (valójában az a 2005-ös Ferrari volt - a szerk.), Michael nem volt túl boldog miatta. Amikor ezt az autót látom, a nyers teljesítmény jut eszembe és természetesen az, ahogy Michael mindenkit legyőz vele. Rendkívüli idők voltak, nem igaz?"
Vettel: „Ha megnézed a mai autóinkat, azok annyival nagyobbak. Nyilván sokkal nagyobb a legszorítóerő, de ez a kocsi 160-170 kilóval könnyebb, mint a maiak."
Webber: „Nemrég vásároltál a kollekciódba. Van autód ebből a generációból is?"
Vettel: „Nincs. Volt egy ugyanilyen eladó, nem pont ez, de ugyanebből az évből, de túlságosan drága volt."
Webber: „Na ne már, Seb!"
Vettel: „Az volt! Elképesztő autó. Mindjárt hallani fogod."

A Ferrari másik pilótája, Charles Leclerc sem akart lemaradni az F2004-es szerepléséről, a monacói a bokszutca faláról nézte végig Mick Schumacher bemutatóköreit.

Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari, Ferrari F2004
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Ferrari F2004, Scuderia Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Mick Schumacher, Scuderia Ferrari

„Őrületesen néz ki, nagyon-nagyon szép – lelkesedett az autó láttán Leclerc. – Leginkább a hangja jó ahhoz képest, hogy a maiaknak milyen. Nagyon különleges darabja a Ferrari történelmének, és gyönyörűen néz ki. Egyszer volt lehetőségem vezetni a 2003-as autót, de a 2004-est még soha, remélem, hogy a jövőben vezethetem majd az egyiket."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!