A 41 éves Räikkönen megmutatta, mit ér 325 nagydíj rutinja

Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari
07 RAIKKONEN Kimi (fin), Alfa Romeo Racing ORLEN C39, action during the Formula 1 Heineken Grande Prémio de Portugal 2020, Portuguese Grand Prix, from October 23 to 25, 2020 on the Autódromo Internacional do Algarve, in Portimao, Algarve, Portugal - Photo Paulo Maria / DPPI
Vágólapra másolva!
Nem sikerült a pontszerzés Kimi Räikkönennek a vasárnapi Portugál Nagydíjon, pedig a 2007-es világbajnok az idei szezon legjobb teljesítményét nyújtotta a rajtnál.

Éppen lemaradt a pontszerzésről a Portugál Nagydíjat a 11. helyen záró Kimi Räikkönen, pedig a verseny elején mindent megtett annak érdekében, hogy kompenzálja a szombati időmérőn elért 16. rajthelyezését. A 2007-es világbajnok az első kör végén a 6. helyen autózott az Alfa Romeóval.

Vettel végül utolérte Räikkönent Forrás: Paulo Maria / DPPI

Räikkönennek segített, hogy Portimaóban pont a rajt után esni kezdett az eső, ezért mindenki küszködni kezdett a gyenge tapadás miatt, ő pedig lágy gumikkal haladt, ezek jobban viselték a körülményeket, és hozzásegítették a 41 esztendős versenyzőt, hogy az övénél papíron versenyképesebb autókat is faképnél hagyjon.

A részsikert azonban nem lehet csupán a szerencse számlájára írni,

a két Red Bull például a lágy gumik ellenére is nehézségekkel küzdött, a 325. nagydíján versenyző pilóta viszont egymás után vadászta le ellenfeleit. Az igyekezete mégis honorárium nélkül maradt, mert ahogy a többiek is felmelegítették az abroncsokat, az Alfa Romeo úgy esett vissza a mezőnyben.

„Az első néhány kör nagyon jól alakult, jó helyzetbe hoztam magam és sok autót meg tudtam előzni, de ez nem igazán számít, mert végül is semmire sem mentünk ezzel – összegzett. – Minden tőlünk telhetőt megtettünk, de sajnos végül nem tudtam magam mögött tartani [Sebastian] Vettelt.

„Az autó jól viselkedett, de pillanatnyilag még mindig hiányzik egy kicsi ahhoz, hogy pontokat szerezzünk. Remélhetőleg a következő hétvégén előrébb lépünk.”

Méltatta sokat látott pilótáját Frédéric Vasseur csapatfőnök is, aki „nyilvánvalóan bosszantónak” nevezte, hogy éppen lemaradtak a pontszerzésről, főleg azután, hogy „majdnem bejött” Räikkönen stratégiája. A finn versenyző szinte végig pontszerző helyen haladt.

nyilvánvaló jele a szezon eleje óta elért fejlődésünknek, hogy megelőzött egy Ferrarit és küzdött a Red Bullok ellen. Sajnos az összes erőfeszítésünk sem volt elég, hogy pontokat gyűjtsünk, de magabiztosak lehetünk a szezon utolsó néhány versenye előtt.”

„Ha ezen az úton haladunk tovább és javulunk, optimalizáljuk a csomagunkat, akkor folyamatosan a legjobb 10 helyért küzdhetünk.”

Kölcsönösen nem értették

A leintés után Räikkönen elmondta, szerinte a rajtja nem is sikerült túl jól, utána viszont ő sem értette, hogy mi történik. „Igazából, volt egy pillanat, amikor elgondolkodtam, hogy vajon mit művelnek a többiek?” – árulta el.

Hasonló érzés fogta el a 3. helyről rajtoló Max Verstappent is, amikor az első kör végén már egymás ellen csatáztak. „Kimi jött mögöttem és ez sokkolt, mert az járt a fejemben, hogy most komolyan… Mi folyik itt?! – emlékezett vissza. – Kimi szinte repült, talán a ralis tapasztalata segítette, mert igen lenyűgöző volt.”

Forma-1, Ross Brawn, Stefano Domenicali, Portugál Nagydíj
Forma-1, Ross Brawn, Stefano Domenicali, Portugál Nagydíj
Forma-1, Stefano Domenicali, Portugál Nagydíj
Forma-1, Stefano Domenicali, Portugál Nagydíj
Forma-1, Stefano Domenicali, Portugál Nagydíj
Forma-1, Ross Brawn, Stefano Domenicali, Portugál Nagydíj
Forma-1, Jean Todt, Portugál Nagydíj
Forma-1, Christian Horner, Red Bull Racing, Portugál Nagydíj
Forma-1, Alain Prost, Renault, Portugál Nagydíj
Forma-1, Zak Brown, McLaren Racing, Portugál Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Portugál Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Portugál Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Portugál Nagydíj
Forma-1, Portugál Nagydíj, Heineken logo
Forma-1, Tanabe Tojoharu, Jamamoto Maszasi, Honda, Red Bull logo, Portugál Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Portugál Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Portugál Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Portugál Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Portugál Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Portugál Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Portugál Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Portugál Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Portugál Nagydíj
Forma-1, közönség, Portugál Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Peter Bonnington, Mercedes, Portugál Nagydíj
Forma-1, Red Bull Racing, Portugál Nagydíj
Forma-1, Portugál Nagydíj, Chase Carey, Stefano Domenicali, Ellie Norman
Forma-1, Portugál Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Portugál Nagydíj, rajt
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, rajt, gpcímlap
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Red Bull, Max Verstappen, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Portugál Nagydíj, Valtteri bottas, Max Verstappen
Forma-1, Portugál Nagydíj, Valtteri Bottas, Carlos Sainz, McLaren, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Portugál Nagydíj, Carlos Sainz, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Portugál Nagydíj, George Russell, Sebastian Vettel
Forma-1, Portugál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Portugál Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Portugál Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, gpcímlap
Forma-1, Portugál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lance Stroll, Lando Norris
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Anthony Hamilton
Forma-1, Portugál Nagydíj, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, Portugál Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Portugál Nagydíj, Kevin Magnussen, Nicholas Latifi
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Red Bull
Forma-1, Portugál Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes,
Forma-1, Portugál Nagydíj, Max Verstappen, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes,
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Peter Bonnington, Lewis Hamilton, Portugál Nagydíj
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Anthony Hamilton
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Portugál Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Portugál Nagydíj
Forma-1, Portugál Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes

A később szintén körhátránnyal Räikkönen mögött a 12. helyen záró Alexander Albon szerint az első kör olyan volt, mintha Räikkönen „egy másik pályán ment volna”, Daniel Ricciardo pedig belátta, hogy vasárnap a finn pilóta is az ellenfelének számít. „Az első néhány kör szenzációs volt Kimitől, és úgy tűnt, elég jó a tempója ahhoz, hogy meg is tartsa a helyét” – vélte.

„Végül átfűztem magam rajta, de a tempója nem volt lassú. Közepeseken az első néhány kör során védekeznem kellett, és tartotta velem a lépést. Láttam a tükörben, hogy jó tempóra volt képes. Nyilvánvalóan ezt érdemeltem. Amikor egy Alfával küzdök, nyilvánvalóan nem a dobogóért megy a csata, de jó tempót futott. Nekem ma ez jutott, el kellett fogadnom” – mondta a 9. helyezett.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!