A Jean Todt FIA-elnök, az F1 menedzsmentje és a csapatfőnökök között Portugáliában lezajlott hatórás találkozón a felek megvitatták a 2021-es versenynaptár tervezetét is. Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a sportág irányítóinak nincs B-terve arra az esetre, ha a jövő évi menetrendbe is beleszólna a koronavírus, előzetesen pedig brutális ütemtervvel és rekordhosszúságú idénnyel készülnek.
Az idei felborult versenynaptárból kimaradó kontinensek és rég, vagy ezelőtt soha nem látott beugró helyszínek után 2021-re az a terv, hogy minden visszatér a normál kerékvágásba. A 2020-as idény a koronavírus-járvány miatt csak júliusban vette kezdetét, a sportág irányítói a televíziós jogdíjak miatt pedig igyekeztek annyi futamot belezsúfolni, amennyit csak tudtak. Végül 17 verseny jött össze úgy, hogy a szezon rögtön két tripla hétvégével indult, majd következett még egy ilyen augusztus végén/szeptember elején. A csapatok azok után, hogy 2018-ban igencsak megszenvedték a sportág történetének első tripla hétvégéjét, hangot adtak annak, hogy nem szeretnének többször három egymást követő hétvégén versenyezni, a különleges körülményekre való tekintettel az idén azonban elfogadták ezt.
A jelek szerint azonban jövőre is kénytelenek lesznek majd a végletekig kizsigerelni az alkalmazottaikat, nem elég ugyanis, hogy rekordot jelentő 22, de adott esetben akár 23 verseny is lehet, az Auto Motor und Sport értesülései szerint ugyanis két tripla hétvégét is bezsúfoltak a naptárba.
Az első augusztus végével kezdődően a Monza, Spa, Zandvoort hármas lehet, a második pedig a Szingapúr, Szuzuka, Szocsi tripla.
Ami az idény többi részét illeti, abban az AMuS szerint mind a 22, idei évre tervezett futam szerepel, azaz visszatérnek az idén törölt versenyek és kiesnek az idei beugrók, valamint a Szaúd-Arábiai Nagydíjjal egy új érkező is lesz. A szezon március 21-én indulna az Ausztrál Nagydíjjal, majd egy héttel később már Bahreinben csapna össze a mezőny. Ez azt is jelenti, hogy a várhatóan Bahreinben rendezett szezon előtti teszt után a csapatok nem versenyezhetnek egyből a szahíri pályán, egyelőre pedig az sem kizárt, hogy mégis Barcelonában bonyolítják le a háromnapos felkészülést.
Az AMuS szerint az eredetileg az idei évben debütáló, a jövő évi naptárban negyedik futamként április 25-ére beütemezett Vietnami Nagydíj mellett még kérdőjel szerepel az ottani politikai helyzet miatt. Az európai szezon május 9-én, a Spanyol Nagydíjjal veheti kezdetét,
a Magyar Nagydíj pedig a szokásos, Kanadai Nagydíjjal megszakított európai körút végén, az augusztus 1-jén kezdődő nyári szünet előtt kaphat helyet.
A nyári szünet utáni versenyeknek állítólag még nincs meg a pontos időpontja, de ahogy már említettük, Spával és Monzával egy csokorban térhet vissza a korábban az idén májusra tervezett Holland Nagydíj, míg a szezonzáró Abu-Dzabiban lesz.
Az idei évre is rekordot jelentő 22 versenyt terveztek, így amennyiben ez összejön, az új csúcs lesz. Hogy lesz-e akár 23 futam, az attól függ, hogy mi lesz a várhatóan Interlagosból Rióba költöző Brazil Nagydíjjal.
Szintén a német szaklap információja, hogy az F1 vezetése minden, jövő évi országtól azt a visszajelzést kapta, hogy amennyiben még a versenyük időpontjában is jelen lesz a koronavírus-járvány, az F1 mezőnye különleges elbírálás alapján akkor is beléphet az országba.
B terv azonban nincs arra az esetre, ha ismét az ideihez hasonló helyzetbe kerülnének, és csak nyár közepén tudna elrajtolni az idény. Méghozzá azért nincs, mert ilyesmire még csak gondolni sem mernek.
Még egy ilyen év, és mindannyian lehúzhatjuk a rolót"
– mondta egy csapatfőnök az AMuS-nak még a találkozó előtt.
A 23 versenyes naptár pedig egyben azt is jelenti, hogy néhány elmaradó verseny sem fogja még térdre kényszeríteni a sportágat, az idei szezon pedig azt is megmutatta, hogy beugróból is akadna bőven.
Hogy milyen nem várt nehézségekkel szembesülhet a folytatásban, és akár még a következő szezon elején is az F1, azt az Emilia Romagna Nagydíj zárt kapussá tétele mutatja meg. Az előzetes tervek szerint a soron következő, imolai versenyhétvégén 13 ezer nézőt fogadhattak volna a szervezők, az olasz kormány hétfői rendelete nyomán azonban a versenynaptárba 2006 után visszatérő nagydíjnak is zárt kapusnak kell lennie, hiába próbált Stefano Bonaccini egyezségre jutni Giuseppe Conte miniszterelnökkel és az egészségügyi miniszterrel arról, hogy ez a verseny képezzen kivételt a korlátozások alól.
Mindez nagyon rosszul jött az imolai szervezőknek, akiknek négy nappal a futam, és kevesebb mint két nappal a pénteki szabadedzések kezdete előtt kell tájékoztatniuk a nézőket arról, hogy hiába vásároltak jegyet, mégsem léphetnek majd be a pálya területére. „A kormány kitiltotta a nézőinket, ami miatt csalódottak vagyunk. Nagyon sajnáljuk a kényelmetlenségeket is, amelyekkel emiatt a döntés miatt kell szembenéznünk – nyilatkozta Uberto Selvatico Estense, az imolai pálya üzemeltetőjének elnöke. – Emilia Romagna kormányzója beszélt ma az egészségügyi miniszterrel, de megtagadták, hogy felmentsenek minket a rendelet alól.
Nem könnyű elmagyarázni a szurkolóknak, hogy a kormány hirtelen megváltoztatta az álláspontját, mivel egy héttel ezelőtt még azt erősítették meg, hogy lehetnek szurkolók a versenyen."
„Ezután a megerősítés után tovább folytattuk a szervezést és a felkészülést. Rengeteg pénzt költöttünk el, hogy készen álljunk erre a lehetőségre. Most már késő van, csak négy nap van hátra a futamig. Ez nagyon rövid idő ahhoz, hogy elmondjuk az embereknek, hogy nem léphetnek be a pályára. Azt is el kell magyaráznunk nekik, hogy minden kétséget kizáróan vissza fogjuk téríteni a jegyárakat. Bizonyára lesz némi gond azokkal, akik így is be akarnak majd jutni. Megvették a jegyüket, és nem fogják érteni, hogy miért vannak mégis kizárva."