SOCHI, RUSSIA - SEPTEMBER 25: Lando Norris of Great Britain driving the (4) McLaren F1 Team MCL35 Renault during practice ahead of the F1 Grand Prix of Russia at Sochi Autodrom on September 25, 2020 in Sochi, Russia. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Jövőre ismét összeáll az 1990-es és 2000-es évek sikerpárosa, a McLaren-Mercedes, de ezúttal nem gyári szinten folytatják az együttműködést. Andreas Seidl elárulta, az új motorral sem vár azonnali győzelmeket.
A 2021-es szezontól ismét lesz McLaren-Mercedes a Forma-1-ben, a brit istálló a Honda és a Renault erőforrásai után visszatér a német márka holdudvarába, ezúttal viszont nem kap gyári támogatást, csupán ügyfélként használják majd a 2014 óta a legjobbnak tartott erőforrást.
A McLaren a mostani motorformula első évében még Mercedes-motorral ment, tavalyig a 2014-es Ausztrál Nagydíjon elért 2. hely volt az utolsó dobogós eredményük, utána elsősorban a Honda számlájára írták a kudarcokat, de 2018-tól, amikor Renault-ra váltottak, nyilvánvalóvá vált, hogy a karosszéria fejlesztése terén is lemaradásban vannak.
A csapatot alaposan átszervezték, és tavaly megindultak az élmezőny felé,
2019-ben a konstruktőri világbajnokság 4. helyén zártak, és idén is a 3-5. hely között várható a végeredményük. A mezőny legjobb erőforrásával ennél akár nagyobb terveik is lehetnek, de Andreas Seidl csapatfőnök nem fogalmazott meg komolyabb elvárásokat.
„Realistának kell maradnunk – vélte. – Számomra a legfontosabb, hogy csapatként fejlődjünk, ami azt is jelenti, hogy meg kell tennünk a következő lépést az autóval, mert a Forma-1-ben ez az egyetlen módja annak, hogy az élre kerüljünk. Persze, én is látom, hogy mi zajlik otthon, változások jönnek a fejlesztések terén, és ígéretesnek tűnik.”
A következő szezon kapcsán korlátozottak lesznek a lehetőségek a fejlesztések terén, de a McLaren már a motorcsere miatt is kénytelen jelentősen hozzányúlni az autóhoz.
Nemrég új első szárnyat is elkezdtek tesztelni (ami az autó körüli légáramlatokat alaposan befolyásolja), és James Key technikai igazgató azt is felvetette, hogy el kellene mozdulniuk a magas padlószögtől a Mercedes által is követett alacsonyabb felé.
Seidl szerint a McLarennél elégedettek lehetnek a fejlődésükkel, de nem szabad alábecsülniük az ellenfeleiket, úgy vélte, ők is ugyanolyan keményen dolgoznak és sok lehetőség rejlik bennük is.
„A mi célunk világos: fejlődni akarunk és remélhetőleg olyan helyzetbe kerülünk, hogy legyen néhány jó versenyünk és jó csatánk, az viszont világos, hogy realistának kell maradnunk. Nem lehet hirtelen ugrani egyet és kihívni a Mercedes autóit.”