Vágólapra másolva!
Otmar Szafnauer, a Racing Point F1-es istállójának csapatfőnöke részleteket osztott meg arról, hogy miért kellett beugrania Nico Hülkenbergnek az Eifel Nagydíjon Lance Stroll helyére.

Az Eifel Nagydíj időmérőjének közvetítésére kapcsolók között bizonyára jó néhányan meglepődtek azon, ahogy meglátták a rikító sárga bukósisakot az egyik Racing Point pilótafülkéjében. A fejvédő tulajdonosát, Nico Hülkenberget is meglepetésként érte Otmar Szafnauer, az istálló csapatfőnökének négy órával korábbi telefonja arról, hogy be kell ugrania a lebetegedett Lance Stroll helyére. Szafnauer utólag elárulta, hogy a kanadai pilótának milyen problémái voltak, valamint megdicsérte az utolsó pozícióba kvalifikáló németet.

Stroll az utolsó pillanatig bízott benne, hogy fog tudni vezetni Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

Miután a harmadik szabadedzés alatt elterjedt Stroll betegségének híre, mindenkinek egyből a koronavírus jutott eszébe. A Racing Point versenyzőjének azonban más baja volt.

Először azt gondoltuk, »jobb, ha letesztelik a vírusra«. Több tesztet is elvégeztek rajta, beleértve a szokásos tesztet a versenyhétvége előtt. Három vagy négy negatív eredmény érkezett. Nem produkálja a klasszikus COVID-19 tüneteket, egyszerűen csak nem érzi jól magát" – nyilatkozta Szafnauer.

A csapatfőnök ezután részletekbe is belement. „Az elmúlt éjjel hasfájásra panaszkodott, ezért végig a wc-n ült.

Nem tudom, hogy evett-e valamit, vagy gyomorrontása van. Azt mondta, hogy »nem érzem magamban az erőt, hamarosan jön egy dupla hétvége, inkább pihenek, hogy készen álljak arra.«"

Stroll végül maga döntött úgy, hogy nem vállalja a versenyzést Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

Stroll az utolsó pillanatig kivárt, hogy eldöntse, képes-e vezetni, végül azonban úgy döntött, hogy nem. „Harminc perccel a szabadedzés előtt még azt mondta, hogy »meg akarom csinálni«. Aztán már úgy volt vele, hogy »ha nem leszek jobban, akkor így kell részt vennem az időmérőn, majd így kell versenyeznem.« A verseny volt az, amire nem igazán vágyott ilyen állapotban.

Szafnauer elmondta, hogy Stroll le is gyengült a hasmenéstől, egy orvos pedig folyamatosan felügyeli őt, és amint jobban lesz, hazamegy.

Nem vártak sokat Hülkenbergtől

Ami Nico Hülkenberget illeti, a csapatfőnök elárulta, hogy a versenyző a német RTL szakértője lett volna a hétvégén, ezért amúgy is jönnie kellett volna a Nürburgringre, így a csapat tudta, hogy nincs messze.

Ami a 33 esztendős pilóta négy mért kör alatt nem tudott csodát tenni az időmérőn, a Q2-be jutásról 8 tizeddel maradt le, az utolsó előtti helyezett Kimi Räikkönentől pedig két tizedet kapott. Ez annak tükrében, hogy az utolsó pillanatban rántották be, és az új fejlesztésekkel sem volt tapasztalata, így is szép teljesítmény, Szafnauer pedig nem is várta el tőle, hogy előrébb végezzen.

Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kimi Räikkönen, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Andreas Seidl, McLaren
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Callum Ilott, Mattia Binotto, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Safety Car
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Alexander Albon, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Eifel Nagydíj, Kimi Räikkönen, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams, Haas
Forma-1, Eifel Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari, Alfa Romeo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nico Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Max Verstappen, Jos Verstappen
Forma-1, Nico Hülkenberg, Racing Point, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Eifel Nagydíj, Pierre Gasly, Max Verstappen, Alpha Tauri, Red Bull Racing
Forma-1, Nico Hülkenberg, Racing Point, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Nico Hülkenberg, Racing Point, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Nico Hülkenberg, Racing Point, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Nico Hülkenberg, Racing Point, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Eifel Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Nico Hülkenberg, Racing Point, Eifel Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nürburgring logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nico Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mick Schumacher szurkolói
Forma-1, Eifel Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Eifel Nagydíj, Nico Hülkenberg, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Eifel Nagydíj, Renault F1 Team szerelők
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Carlos Sainz
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point, McLaren, Carlos Sainz
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Eifel Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mercedes logo, Eifel Nagydíj, Nürburgring
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Mercedes, Lewis Hamilton, Eifel Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Eifel Nagydíj
Forma-1, Eifel Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, Red Bull Racing, Max Verstappen

„Óriási kérés volt a beugrás, úgyhogy már azért is hálásak vagyunk, hogy 107%-on belülre került.

„Változtattunk az autón, amióta legutóbb vezette, ez pedig meglepte őt. Azt mondta, más érzés vezetni a kocsit, és hozzá kell szoknia. Összességében elégedett volt, az egyensúly nem volt olyan rossz, azonban ha valaki nincs hozzászokva az új fejlesztésekhez, egyértelműen lassabb lesz."

Amennyiben Hülkenberg nem lett volna elérhető, vagy pozitív lett volna a koronavírustesztje, Stoffel Vandoorne, a Mercedes és a Racing Point hivatalos tartalékja vezethetett volna Stroll helyén. Szafnauer szerint csak azért nem a belga pilótára esett egyből a választás, mert Hülkenberg már versenyzett náluk.

„Marad a Call of Duty, jó szórakozást, Nico Hülkenberg” – tweetelte Vandoorne a nürburgringi paddockból

„Itt van a paddockban, volt negatív COVID-tesztje és készen állt a beugrásra – mondta a csapatfőnök Vandoorne-ról. – Nicónak azonban itt volt az ülése, pontosan tudtuk a pedálbeállításait. Nem kellett ezeket és még néhány másik dolgot változtatnunk, amiket meg kellett volna tennünk Stoffellel. Úgyhogy egyszerűbb volt így."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!