Rosszullét miatt Lance Stroll nem tudta vállalni a részvételt az Eifel Nagydíj szombati szabadedzésén és az időmérőn, ezért a Racing Point ismét mozgósította a csapat korábbi állandó versenyzőjét, Nico Hülkenberget, aki Silverstone után hazai pályán, a Nürburgringen is lehetőséget kap a bizonyításra.
Az F1 történetének legrutinosabb dobogós hely nélküli pilótája két nagydíjhétvégét tölthetett a csapatnál a szigetországban, akkor Sergio Péreznél mutatták ki a koronavírust, még a hétvége előtt, így a német versenyző részt vehetett egy rögtönzött szimulátoros gyakorlaton és a szabadedzéseket is teljesíthette. Most még ennyi sem adatott meg neki, rögtön a Q1 elején találta magát.
Ez most még őrültebb volt az előző alkalomnál
– nyilatkozta a Sky Sportsnak, miután az első harmad végén az utolsó helyen kiesett, de csak 2 tizeddel maradt el a 19. helyezett Kimi Räikkönentől. – Kölnben voltam, ami nagyjából egyórányi útra van innen, egyébként is jöttem volna a délután folyamán, mert az RTL-lel tévés forgatásunk lett volna holnapra.”
„Délelőtt 11 órakor egy barátommal kávézgattam, amikor láttam, hogy Otmar [Szafnauer] rám csörgött, majd azt mondta: ’Hajrá Hülkenberg, szükségünk van rád.’ Beültem az autóba és jöttem. A többi már történelem, láttuk, hogy mi történt. Ez a visszatérés 2.0, egy szempillantás alatt.”
Hülkenberg legutóbb augusztusban vezette a számára akkor még ismeretlen autót, de a Nürburgringen elárulta, a korábbi tapasztalat nem sokat segített neki, újra kellett alkalmazkodnia a feltételekhez.
Eléggé más volt, mint Silverstone-ban, nyilvánvalóan teljesen más a pálya is.
„Az autó is fejlődött azóta, akad néhány technikai apróság, ami nagyon más lett, és a pilótának [a korábbitól] nagyon eltérő érzetet adnak” – utalt feltehetőleg arra, hogy a Racing Pointhoz nagyobb fejlesztések érkeztek a Toszkán Nagydíjra.
„Ehhez alkalmazkodnom kellett egy kissé, hogy ismét megkapaszkodjak, és ez persze nem könnyű négy kör alatt. Mindent összevetve, egészen elégedett vagyok a most futott köreimmel, még akkor is, ha az utolsók lettünk.”
A Racing Point állandó pilótája, a rutinos Sergio Pérez sem remekelt, mindössze a 9. helyezett lett, így nehéz helyzetbe kerülhetnek a konstruktőri világbajnokságban, ahol csapatuk 2 ponttal van lemaradva a 3. helyezett McLaren mögött és 5 pont az előnyük az 5. helyen álló Renault előtt.
„Nagyon nehéz nap lesz, pokoli kihívás, de megtesszük, amit lehet – mondta Hülkenberg. – Már van tapasztalatom, négy kör zsebben van. Le fog ülepedni és holnap versenyre kelünk, aztán meglátjuk, mire jutunk.”