Szerdán este elindult az F1 Esports Pro Series 2020-as szezonja, aminek Bereznay Dániel az egyik legnagyobb esélyesként vágott neki. A koronavírus-járvány miatt a mezőny ezúttal nem a londoni Gfinity Arénában versenyzett, hanem ki-ki a saját otthonából.
A versenyzők a bahreini és a vietnámi pályán mérhették össze tudásukat, az időmérőket pedig már a délutáni órákban megrendezték. Az elmúlt évekhez képest változott a formátum, ugyanis a kvalifikáció idén a valóságban megszokott rendszerben zajlik, vagyis három szakaszból áll, az első kettőben pedig öt-öt versenyző esik ki.
Behreinben viszonylag jól sikerült Bereznay időmérője, ugyanis a 3. helyet szerezte meg. A vietnámi pályán viszont küszködött, és már a Q1-ben kiesett, így csupán a 18. pozícióba kvalifikálta magát.
Az Alfa Romeo versenyzőjének olyannyira nem ment jól, hogy az utolsó gyorskörét már be sem fejezte. Ami a pole pozíciót illeti, mindkét futamnak a Renault-t vezető Nicolas Longuet vághatott neki az élről.
„Egyáltalán nem vagyok elégedett magammal – értékelt a magyar pilóta a Q1-es kiesése után. – Az első kör nem sikerült, az új gumikkal viszont volt még lehetőségem javítani, de nem tudtam jól összerakni [a kört]. Ez a pálya a kanyarvágások szempontjából rendkívül nehéz, a rázóköveket pedig tökéletes ütemben kell támadni, mert magasak, és megdobhatják az autót, de ha az ember nem támadja, akkor lassabb lesz.
Én pedig nem voltam elég agresszív, így a tempóm sem volt jó.”
Este aztán következtek az idén már 35 százalékos versenyek, melyek ezen a linken nézhetők vissza. A mezőny a 20 körös szahíri futammal kezdett, Bereznay pedig remekül kapta el a rajtot, és rögtön megelőzte Marcel Kiefert, így feljött a 2. helyre. Sőt, pár pillanattal később egy remek manőverrel Longuet mellett is elment, de csatározásukból Joni Törmälä profitált, aki mindkettőjüket maga mögé utasította.
A következő körökben a magyar pilóta riválisa DRS-én belül maradt, de támadni nem tudta az Alpha Tauri versenyzőjét. Egészen az 5. kör elejéig, amikor az állítható hátsó szárny segítségével átvette a vezetést. A kör végén Törmälä úgy döntött, hogy kereket cserél, aminek következtében visszaesett a 17. helyre.
Bereznay így egyedül autózhatott, mögötte viszont volt akció, Longuet ugyanis visszaelőzte a Red Bullt. A 7. kör végén a magyar pilóta teljesítette kiállását, és a finn versenyző mögé jött vissza. A különbség azonban kevesebb volt, mint 1 másodperc, és az Alfa Romeón két körrel frissebb közepesek voltak.
Ennek megfelelően Bereznay meg is támadta ellenfelét, és elment mellette, megszerezve ezzel a virtuális vezetést. Időközben Kiefer és Longuet ismét helyet cserélt, a francia versenyző mögé pedig többen is felzárkóztak, de további pozíciókat nem vesztett.
A Red Bull és a Renault pilótája egészen a 11. körig várt a bokszkiállással, és miután visszajöttek, Bereznay csapattársa, Jarno Opmeer és Frederik Rasmussen is eléjük került. A magyar pilóta a 13. kör elején vette vissza a vezetést, amikor mindenki teljesítette a kerékcserét.
Taktikailag érdekes volt a futam, ugyanis a két éllovas közepes, viszont a mögöttük lévő négy versenyző lágy gumikat tett fel. A győzelemért végül hármas csata alakult ki a két Alfa Romeo és Törmälä között, akik DRS-távolságban haladtak egymáshoz képest. A 18. kör elején aztán Opmeer el tudott menni az Alpha Tauri mellett, így üldözőbe vehette csapattársát.
A következő körben pedig már Bereznayt is megelőzte. A magyar pilóta az utolsó körben megtámadta csapattársát, de végül nem ment bele felesleges kockázatba, így 2. hellyel és 18 ponttal kezdte a sorozatot, az Alfa Romeo pedig kettős győzelmet aratott a nyitóversenyen.Ami az előző két év bajnokait illeti, Brendon Leigh a 7., David Tonizza pedig az utolsó, 20. helyen végzett, de utóbbi autója rögtön a rajt után megsérült.
Ezután következett a vietnámi verseny, és így az az érdekes szituáció állt elő, hogy az esportolók hamarabb próbálhatták ki a pályát, mint a valódi F1-es pilóták. Ennélfogva ilyen szemmel is érdemes volt figyelni a futamot.
Ez a viadal sokkal nehezebbnek ígérkezett Bereznay számára, aki végül az utolsó helyről rajtolt. A 20 éves versenyző az 1. kör végére a 17. pozícióig jött fel. Az élmezőnyben Tonizza és Opmeer is megelőzte Longuet-t, a holland pilóta pedig a Ferrarit is megtámadta, de riválisa sikeresen védekezett.
A következő körökben a magyar pilóta csak egy bokszkiállásnak köszönhetően tudott egy helyet javítani.
Sokáig az élen sem volt változás, de az 5. körben Opmeer megelőzte Tonizzát, és átvette a vezetést. Két körrel később viszont a címvédő visszavette az első helyet, sőt, a holland versenyzőt még Longuet is megelőzte. Ezután mindhárman kiálltak, a sorrend pedig nem változott közöttük, de az egy körrel korábban kereket cserélő Fabrizio Donoso bejött Opmeer elé.
Bereznay ugyanabban a körben váltott, és a 16. pozícióba állt vissza, a pályán való előzésre pedig kevés esély mutatkozott. Ami – az akkor csak virtuális – élmezőnyt illeti, Longuet megelőzte Tonizzát, így ő került a legközelebb a győzelemhez.
Ezután sokáig nem változott az állás, mígnem a 15. körben Opmeer elment Donoso mellett. Egy körrel később Rasmussen megtámadta Leigh-t az 5. helyért, de a 2018-as bajnok visszaverte a próbálkozást. Összességében leszűrhető, hogy a pályán nem sok előzési lehetőség van.
Azonban a 17. körben Tonizza használta az egyiket, és két körrel a vége előtt elment Longuet mellett. Az utolsó két körben pedig szintén helyet cseréltek, így az olasz pilóta nyerte a futamot. A dobogó legalsó fokát Opmeer szerezte meg.
Bereznay a verseny egy pontján a 11. helyen haladt, de gumijai elkoptak, aminek következtében visszaesett a 15. pozícióba, és még távolabb került a pontszerző helyektől. Ezzel maradt 18 egység a neve mellett, ami 22-vel kevesebb, mint amennyivel a listavezető Opmeer rendelkezik.
Interjúnk során Bereznay is elmondta, a felkészülés nem csupán abból áll, hogy rója a virtuális köröket, hanem rendszeresen edz is. Rasmussen és Kiefer pedig a Red Bull Athlete Performance Centre-ben, az energiaitalosok erre a célra létrehozott központjában készült a megmérettetésre.
A két pilóta három napot töltött az Ausztriában található, élsportolók számára létrehozott APC-ben, ahol az edzések és a gyakorlás mellett azt is megtanulhatták, hogyan hozzák ki testükből a maximumot. A dán és a német versenyző dietetikusokkal, fizioterapeutákkal, pszichológusokkal és személyi edzőkkel találkozhatott.
Rengeteget tanultam az alvásról, rájöttem, hogy ezen a téren változtatnom kell
– mondta a tavaly az összetett 2. helyén végző Rasmussen. – Emellett az étkezési szokásaimon is megpróbálok változtatni. Jó érzésekkel vágok neki a szezonnak, igyekszem a maximumon teljesíteni, és remélem, hogy ez elég lesz a győzelemhez.”