Az eredeti versenynaptár szerint ma zajlott volna le a Forma-1-es Spanyol Nagydíj, de a koronavírus-járvány közbeszólt, és a pilóták még jó ideig nem gurulnak pályára. Azonban, ahogyan azt már megszokhattuk, a futamot virtuális formában megtartották.
A mezőny persze ezúttal sem csak F1-es versenyzőkből állt. Ami őket illeti, a névsor semmit nem változott a múlt heti alkalomhoz képest. Előzetesen Charles Leclerc-nek és Alexander Albonnak volt a legnagyobb esélye a győzelemre, akik Interlagosban hatalmas csatát vívtak egymással.
A korábbi Forma-1-es versenyzők közül Esteban Gutiérrez és Anthony Davidson mellett Vitantonio Liuzzi is ott volt. Érdekes módon az eddig kifejezetten jól teljesítő Stoffel Vandoorne kimaradt a mostani mezőnyből. Az alsóbb kategóriákat is képviselték néhányan, mint például David Schumacher (Ralf fia, Michael unokaöccse), Pietro Fittipaldi (Emerson unokája), valamint Nicolas Hamilton (Lewis féltestvére).
A korábbi versenyekhez hasonlóan ezúttal is voltak olyanok, akik nem az autósportban értek el sikereket.
A golfozó Ian Poulter és a Real Madrid labdarúgócsapatának kapusa, Thibaut Courtois mellett két másik futballista is elindult a futamon: Arthur Melo, a Barcelona középpályása a Haast, míg Sergio Agüero, a Manchester City csatára, és az angol Premier League történetének legeredményesebb külföldi játékosa a Red Bullt vezette.
A 18 perces időmérőn George Russell 1:16.737-es idővel szerezte meg a pole pozíciót.
Mögötte Gutiérrez és Leclerc végzett, Albon az 5., Nicholas Latifi a 6., Lando Norris a 8., Antonio Giovinazzi pedig a 13. pozíciót szerezte meg. A McLaren pilótája azonban 5 rajthelyes büntetést kapott.
A rajt nagy vesztese Russell volt, aki négy pozíciót is veszített az indulás után. Így Gutiérrez került az élre, őt pedig Leclerc, Albon és Latifi követte. A következő körben azonban a monacói pilóta rögtön megelőzte, de a Red Bull versenyzőjének ez már nem sikerült. Russell mellett Norris bukott sokat, aki az utolsó helyre került.
Albonnak egészen a 4. körig kellett várnia, ekkor a DRS segítségével sikerült elmennie riválisa mellett. Ezután elkezdhette volna üldözni Leclerc-t, aki időközben már több mint 1 másodperces előnyben volt,
de ehelyett a kör végén kiállt a bokszba, és meglepetésre nem kemény, hanem közepes keverékű gumikra cserélte a lágyakat.
Russell közben visszaelőzte csapattársát és Gutiérrezt is, így feljött a Ferrari versenyzője mögé. Giovinazzi szintén sokat lépett előre, és a verseny azon szakaszában már a 6. helyen állt. Az olasz pilótának, valamint csapattársának, Courtois-nak Bereznay Dániel esport-versenyző segített a háttérből.
A 7. körben Leclerc is kiállt a bokszba, de ő Albonnal ellentétben a kemény keveréket rakta fel. A monacói pilóta két pozícióval riválisa mögé, a 9. helyre jött vissza, de a többiek kerékcseréje miatt egyre előrébb kerültek a mezőnyben.
A futam első harmada után Giovinazzi állt az élen, de ő a közepes keverékeken még nem állt ki a bokszba.
A Forma-3-as Max Fewtrell hasonló taktikán volt, ő Albon és Leclerc között a 3. pozícióban haladt. A legkisebb különbség Latifi és Fittipaldi között volt, akik hatalmas csatát vívtak egymással. A brazil versenyző néhány próbálkozás után végül meg tudta előzni riválisát.
A 15. körben végül Giovinazziék is kiálltak, így Albon vezette a futamot, 5 másodperccel megelőzve Leclerc-t, akit további 2 és fél másodperccel Russell követett. Három körrel később azonban a thai-brit pilóta ismét kereket cserélt, és ezúttal a kemény abroncsokat tette fel. A Red Bull versenyzője a 7. pozícióba jött vissza, így abban a pillanatban úgy tűnt, nagyon nehéz dolga lesz, ha vissza akar kerülni az élre.
Nem sokkal később Russell utolérte Leclerc-t, aki közvetítésében arra panaszkodott, hogy akadozik a képe, és az autója oda-vissza ugrál.
Ekkor azonban a Williams versenyzője kapott egy 3 másodperces büntetést, aminek következtében a monacói pilóta nagyon jó helyzetbe került. Éppen ezért Russellnek muszáj volt előznie, amit a 25. kör elején meg is tett. Leclerc viszont nem hagyta annyiban, és nem szakadt le riválisától. Sőt, két körrel később vissza is vette a vezető pozíciót.
A következő körökben többször is megelőzték egymást, de a monacói pilótának továbbra sem volt tökéletes az internetkapcsolata,
így egy ponton már nem tudta visszavenni a vezetést, sőt, lassan elkezdett leszakadni. Innentől kezdve úgy tűnt, az a tét, hogy Russell ki tudja-e autózni a 3 másodperces különbséget, de az utolsó körben a Ferrari versenyzőjét is megbüntették.
Így végül a Williams pilótája nyerte a versenyt, 2 és fél másodperccel Leclerc előtt. Mögöttük Gutiérrez, Albon és Latifi végzett, Giovinazzi pedig a 7. helyen látta meg a kockás zászlót. Norris szokás szerint nem tudta befejezni a versenyt.
Russell első futamgyőzelmét aratta az F1 hivatalos virtuális sorozatában, amivel feljött a nem hivatalos bajnokság 2. helyére. A brit pilóta 14 ponttal van lemaradva a 84 egységgel rendelkező Leclerc mögött. A következő futamot két hét múlva, Monacóban rendezik.
Közvetlenül e verseny előtt tartották a profi szimulátorosok számára kiírt viadalt. Bereznay Dániel a 3. helyet szerezte meg az időmérőn, a rajtnál pedig rögtön megpróbált az élre törni. A manőver viszont nem sikerült, így a magyar pilóta visszaesett a 4. helyre. A bokszkiállások után maradt a sorrend, így Bereznay lecsúszott a dobogóról.
Szombaton rendezték a Veloce Esports Not The GP sorozatának aktuális fordulóját, ezúttal Spa-Francorchamps-ban. A múlt heti alkalommal ellentétben most Bereznay Dániel is indult az eseményen, így összecsaphatott Leclerc-rel, Norrisszal, Latifivel és Giovinazzival. Mivel a magyar versenyző az Alfa Romeo esport-pilótája, ezért az olasz pilóta volt a csapattársa.
Az időmérőn Bereznay megszerezte a pole pozíciót, az első körökben pedig oda-vissza előzgették egymást a szintén profi szimulátorozó Cem Bölükbaşı-val. Az 5. körben a török versenyzővel együtt Leclerc is megelőzte, a kör végén pedig Norris gyakorlatilag belökte a bokszba.
Ennek az lett az eredménye, hogy mindkét autón első szárnyat kellett cserélni, így elvesztették esélyüket a győzelemre.
Bereznay végül a dobogó 3. fokán végzett, a győzelem pedig, a múlt heti alkalomhoz hasonlóan Bölükbaşı és Leclerc között dőlt el. Az utolsó körben utóbbi vezetett, de a Buszmegállóban már egymás mellett voltak. Végül a török pilóta mindössze 15 ezredmásodperccel győzött.
A második, fordított rajtrácsos futamot Bereznay a 18. helyről kezdhette meg.
Mivel a mezőny elejéről induló Jean-Éric Vergne a falnak ütközött, Norrisnak és Giovinazzinak pedig megszakadt a kapcsolata, az első körben több mint tíz pozíciót javító profi szimulátorosok léptek elő elsőszámú esélyessé. A győzelemről végül a stratégia döntött: a magyar pilóta két körrel hamarabb cserélt kereket riválisánál, így ő tudott diadalmaskodni. A 3. pozícióban a Dave Gaming néven ismert videós végzett, Leclerc kiesett a versenyből.
A hivatalos események befejeztével néhányan még maradtak játszani, és a barcelonai pályán szintén futottak egy versenyt. Ezt a futamot Bereznay pole pozícióból indulva nyerte meg.
Szombaton folytatódott a The Race által szervezett All Star Series, ahol a profi szimulátorosok, valamint a „valódi” pilóták külön mezőnyben mérhették össze tudásukat, ezúttal Portugáliában. A múlt heti alkalomhoz hasonlóan mindkét kategóriában egy-egy normál, illetve fordított rajtrácsos futamot rendeztek.
Az esport-versenyzőknél Nikodem Wisniewski, illetve Erhan Jajovski, míg utóbbiaknál a Forma-2-es Tom Dillmann, valamint a WEC-ben szereplő Job van Uitert tudott nyerni.
A Legends Trophy ezúttal sem maradt el. A nyitófutamon Jenson Button a pole pozícióból diadalmaskodott, a dobogó 2. fokáért pedig Emanuele Pirro és Jan Magnussen vívott csatát, a küzdelemből pedig végül az olasz pilóta jött ki győztesen.
A második versenyen 2003 ralivilágbajnoka, Petter Solberg szelte át elsőként a célvonalat.A norvég pilóta a 16. helyről indult, de mindössze két kör alatt átvette a vezetést. Button a 19. pozícióból rajtolt, ráadásul a verseny elején balesetbe keveredett. Mindezek ellenére a brit versenyzőnek sikerült feljönnie a 4. helyre, kevesebb mint 3 tizedmásodperccel a 3. Mika Salo mögé. Az összetettben Pirro áll az élen, de csupán 4 ponttal előzi meg Buttont.
Miután az zandvoorti első forduló nem sikerült jól Max Verstappen számára, a holland pilóta Barcelonában igyekezett javítani a Porsche Szuperkupa virtuális bajnokságában. Ez sikerült is, hiszen a 10. pozícióból indulva a 7. helyen végzett a sprintversenyen.
Az igazán nagy eredmény viszont a főfutamon jött: a Red Bull pilótája már az első kanyarban feljött a 3. helyre, majd nem sokkal később még egyet előzött, így végül a 2. pozícióban ért célba. A 22 esztendős versenyző a leintés után elmondta, a múlt heti, csalódást keltő eredmények után elégedett a mostani szerepléssel.
Csütörtökön Norris a Supercars All Stars Eseries-ben debütált, és rögtön az első versenyén a dobogó legalsó fokán végzett. Az eredményhez hozzátartozik, hogy a pályán a 4. pozícióban intették le, de az elsőként célba érkező Shane van Gisbergent megbüntették.
A McLaren pilótája még múlt héten részt vett az emlékezetes Virtuális Indy 500-on, ahol Simon Pagenaud minden bizonnyal szándékosan tette tönkre a futamát. A francia versenyző azért haragudott meg fiatal riválisára, mert szerinte veszélyes volt az a manőver, aminek következtében elesett a győzelem lehetőségétől. Norris azonban ezt másképp látja, és legközelebb is mindent ugyanúgy csinálna.
A saját versenyemet nem kockáztattam, ráadásul egy nagyon egyszerű megmozdulásról volt szó az 1-es kanyarban
– nyilatkozta az NBC-nek. – Nem kellett erőlködnöm, emellett pedig elég helyet hagytam a többieknek. Konkrétan fékeznem kellett volna ahhoz, hogy a 3. pozícióban maradjak.”
Norris hozzátette, a győzelemhez szükség volt erre a manőverre, már csak azért is, mert ha nem próbálja meg, akkor a következő egyenesben Oliver Askew minden bizonnyal megelőzte volna. Ami pedig az utána történteket illeti, a brit versenyző úgy véli, megadta Pagenaud-nak a lehetőséget a bocsánatkérésre, de mostantól kezdve riválisának kell lépnie ez ügyben.
A Forma-1 és az Amazon Web Services bejelentette, hogy közösen elindítják a ProAm nevű bajnokságot, melynek lényege, hogy a részvevők olyan programot írjanak, amelynek segítségével az általuk indított F1-es autó a lehető legjobban teljesítsen a barcelonai aszfaltcsíkon. Mivel a kocsit nem csupán egy körre kell felkészíteni, a versenystratégia is kiemelt fontosságú lesz.
Daniel Ricciardo, a tavaly még az F2-ben versenyző Tatiana Calderón, valamint Rob Smedley, az F1 vezető tejlesítménymérnöke is részt vesz az eseményen,
a többi induló az ő köridejükhöz mérheti magát. A jelentkezők a hónap végén kétfős minifutamokon küzdhetnek meg egymással, ahol a legjobbak bekerülnek a döntőbe. A fődíjat közvetlenül a finálé előtt fogják bejelenteni.